Tiskové zprávy
Společnost GE: Společnost GE představila novou lokomotivu řady Evolution
Společnost GE představila revoluční lokomotivu řady Evolution, která přináší 17-ti procentní úspory energie a produkuje o 70 % méně emisí
Praha, 25. května 2009 – Společnost General Electric představila nejnovější lokomotivu řady Evolution. Ta má, oproti běžně používaným lokomotivám v Severní Americe, o 17 procent nižší spotřebu energie. Emisí produkuje dokonce o neuvěřitelných 70 procent méně. Uvedení této lokomotivy je tak skvělá zpráva nejen pro provozovatele železnic ale také pro naše životní prostředí.
Nový příchozí.
Šest set nových lokomotiv GE dokáže nahradit až 800 současných, starých lokomotiv. To v přepočtu znamená roční úsporu přes 70 milionů galonů paliva. To je totéž, jako kdyby ze silnic zmizelo 114 000 osobních automobilů. Celková roční úspora emisí je odhadována na 48 000 tun oxidu dusného, 1500 tun pevných částic a 1 milion tun oxidu uhličitého. Právě oxid uhličitý nejvýznamněji přispívá ke skleníkovému efektu.
Technologie DC, kdy se používá nafty jako paliva k výrobě stejnosměrného proudu, je využívána hlavně pro tažení těžkých souprav. Bohužel motory generující stejnosměrný proud mají značný problém se spolehlivostí a kvůli poruchám musejí být často odstavovány. Stejně tak údržba těchto motorů je časově i finančně náročná. Nové motory GE generující střídavý proud rovněž používají jako paliva naftu, ale jsou nejen efektivnější a ekologičtější, nýbrž vzhledem k jednodušší konstrukci nabízejí podstatně snazší údržbu. Jsou tak prosty problémů, které provázejí motory generují stejnosměrný proud. Díky tomu se snadněji instalují a stráví podstatně delší dobu na kolejích namísto toho, aby byly odstaveny v servisu.
Nejprve na jihu.
Pilotním zákazníkem pro nový typ lokomotivy je americká společnost Burlington Northern Santa Fe Railway, která nedávno převzala 25 kusů na testování. „První výsledky jsou pozitivní,“ říká viceprezident BNSF Chris Roberts.
„Uvedením této vyspělé technologie, jež je podstatně méně náročná na údržbu, má nižší spotřebu paliva i nižší emise, nabízíme svým klientům možnost obnovit své stárnoucí flotily lokomotiv modelem, který nabídne lepší výkon jak na kolejích, tak vzhledem k životnímu prostředí,“ prohlásil prezident a generální ředitel GE Transportation Lorenzo Simonelli.
Řada Evolution byla na trh uvedena v roce 2005. Společnost GE se zavázala do vývoje a výroby této řady investovat během osmi let 400 milionů dolarů. V současné době se ve více než 50 zemích světa používá zhruba 17 000 lokomotiv GE.
Setkání s novináři
Prezident a generální ředitel GE Transportation představil nový model novinářům ve výrobním závodě GE v městě Erie. „Železnice pomohla vybudovat tuto zemi a tato lokomotiva je důkazem o tom, že i dnes může výroba a těžký průmysl přinášet inovace, které podpoří ekonomický růst.“
Praha, 25. května 2009 – Společnost General Electric představila nejnovější lokomotivu řady Evolution. Ta má, oproti běžně používaným lokomotivám v Severní Americe, o 17 procent nižší spotřebu energie. Emisí produkuje dokonce o neuvěřitelných 70 procent méně. Uvedení této lokomotivy je tak skvělá zpráva nejen pro provozovatele železnic ale také pro naše životní prostředí.
Nový příchozí.
Šest set nových lokomotiv GE dokáže nahradit až 800 současných, starých lokomotiv. To v přepočtu znamená roční úsporu přes 70 milionů galonů paliva. To je totéž, jako kdyby ze silnic zmizelo 114 000 osobních automobilů. Celková roční úspora emisí je odhadována na 48 000 tun oxidu dusného, 1500 tun pevných částic a 1 milion tun oxidu uhličitého. Právě oxid uhličitý nejvýznamněji přispívá ke skleníkovému efektu.
Technologie DC, kdy se používá nafty jako paliva k výrobě stejnosměrného proudu, je využívána hlavně pro tažení těžkých souprav. Bohužel motory generující stejnosměrný proud mají značný problém se spolehlivostí a kvůli poruchám musejí být často odstavovány. Stejně tak údržba těchto motorů je časově i finančně náročná. Nové motory GE generující střídavý proud rovněž používají jako paliva naftu, ale jsou nejen efektivnější a ekologičtější, nýbrž vzhledem k jednodušší konstrukci nabízejí podstatně snazší údržbu. Jsou tak prosty problémů, které provázejí motory generují stejnosměrný proud. Díky tomu se snadněji instalují a stráví podstatně delší dobu na kolejích namísto toho, aby byly odstaveny v servisu.
Nejprve na jihu.
Pilotním zákazníkem pro nový typ lokomotivy je americká společnost Burlington Northern Santa Fe Railway, která nedávno převzala 25 kusů na testování. „První výsledky jsou pozitivní,“ říká viceprezident BNSF Chris Roberts.
„Uvedením této vyspělé technologie, jež je podstatně méně náročná na údržbu, má nižší spotřebu paliva i nižší emise, nabízíme svým klientům možnost obnovit své stárnoucí flotily lokomotiv modelem, který nabídne lepší výkon jak na kolejích, tak vzhledem k životnímu prostředí,“ prohlásil prezident a generální ředitel GE Transportation Lorenzo Simonelli.
Řada Evolution byla na trh uvedena v roce 2005. Společnost GE se zavázala do vývoje a výroby této řady investovat během osmi let 400 milionů dolarů. V současné době se ve více než 50 zemích světa používá zhruba 17 000 lokomotiv GE.
Setkání s novináři
Prezident a generální ředitel GE Transportation představil nový model novinářům ve výrobním závodě GE v městě Erie. „Železnice pomohla vybudovat tuto zemi a tato lokomotiva je důkazem o tom, že i dnes může výroba a těžký průmysl přinášet inovace, které podpoří ekonomický růst.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk