Bára Večlová "> Společnost Marks & Spencer netestuje kosmetické produkty na zvířatech - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/spolecnost-marks-spencer-netestuje-kosmeticke-produkty-na-zviratech
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Svoboda zvířat: Společnost Marks & Spencer netestuje kosmetické produkty na zvířatech

19. června 2007 | Svoboda zvířat
Autor: Bára Večlová, tel: 777 835 651
Společnost Marks & Spencer splnila podmínky a získala certifikát Human Cosmetics Standard (HCS), udělovaný Britskou unií za zrušení pokusů na zvířatech (BUAV). Tento certifikát zaručuje, že žádné kosmetické výrobky ani jednotlivé ingredience nejsou testovány na zvířatech. Aktuálně se to týká více než 1000 Marks & Spencer kosmetických produktů včetně toaletních výrobků.

Společnost Marks & Spencer splnila podmínky a získala certifikát Human Cosmetics Standard (HCS), udělovaný Britskou unií za zrušení pokusů na zvířatech (BUAV). Tento certifikát zaručuje, že žádné kosmetické výrobky ani jednotlivé ingredience nejsou testovány na zvířatech. Aktuálně se to týká více než 1000 Marks & Spencer kosmetických produktů včetně toaletních výrobků.

Kosmetické produkty Marks & Spencer budou již od července t. r. označovány logem BUAV – králíčkem běžícím přes hvězdičky EU, přičemž všechny produkty ponesou toto logo do konce roku. Tento symbol zaručuje zákazníkům, že konečné produkty ani samostatné ingredience nejsou testovány na zvířatech. Dodavatelé, kteří vyrábějí pro Marks & Spencer kosmetické produkty, jsou navíc povinni dodržet tzv. „fixed cut-off date“, a to počínaje 1. lednem 2006. Výrobky nebo ingredience otestované na zvířatech po tomto datu nebudou přípustné.

V České republice se tématem testování kosmetiky na zvířatech zabývá především organizace Svoboda zvířat. Koordinátorka kampaně Oběti krásy Barbora Večlová říká: „Mnoho firem o sobě prohlašuje, že své výrobky netestují na zvířatech, toto tvrzení je ale často zavádějící a může klamat spotřebitelskou veřejnost. Proto v roce 1998 vznikl Human Cosmetics Standard, který jako jediný dává zákazníkům skutečnou záruku. V ČR má zatím zastoupení poměrně málo firem s HCS, navíc jejich výrobky nelze vždy volně zakoupit, musí se objednávat přes internet. Proto jsme velmi rádi, že se Marks & Spencer, jehož kosmetika je běžně k dostání, stal další z těchto firem a rozhodl se odmítnout účast na zbytečném utrpení zvířat.“

Pro informace kontaktujte:

Bára Večlová - koordinátorka kampaně "Oběti krásy"
Tel.: 777 835 651
e-mail:pokusy@svobodazvirat.cz
www.svobodazvirat.cz

COMS, a.s. – franšízový partner pro Marks & Specner
Renata Fišerová – Brand Manager
Tel.: 2 21 987 225, 603 533 233
e-mail: renata.fiserova@marks-and-spencer.cz
www.marks-and-spencer.cz
Bára Večlová, tel: 777 835 651

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist