Tom Václavík "> Spotřeba biopotravin v ČR vzrostla v roce 2008 o 40 procent a dosáhla 1,8 mld. korun - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/spotreba-biopotravin-v-cr-vzrostla-v-roce-2008-o-40-procent-a-dosahla-18-mld-korun
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Green marketing: Spotřeba biopotravin v ČR vzrostla v roce 2008 o 40 procent a dosáhla 1,8 mld. korun

26. března 2009 | Green marketing
Autor: Tom Václavík, tel: 541 263 456
Spotřeba biopotravin v České republice dosáhla v roce 2008 1,8 miliardy korun, což je nárůst o 40 procent oproti roku 2007. Vyplývá to z pravidelného šetření agentury Green marketing, prezentovaných dnes na konferenci Bio Summit v Praze.

Češi utratili v loňském roce za biopotraviny 1,8 miliardy korun, tedy o celých 510 milionů korun více než předloni. Za poslední dva roky tak spotřeba vzrostla o více než 1 miliardu korun. Trh s biopotravinami je v ČR setrvale rostoucí, od roku 2005 se obrat zvýšil o více než 250 %. Průměrná spotřeba na osobu tedy vloni činila 176 korun a podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin a nápojů vzrostl o více než třetinu na 0,75 procent.

Podíl biopotravin z dovozu na celkové spotřebě vloni zastavil v minulosti stoupající tendenci a klesl o 5 procent na 57 procent. Podíl v České republice vyrobených biopotravin tak dosáhl podílu 43 procent, je třeba si nicméně uvědomit, že řada v České republice „vyráběných“ biopotravin obsahuje dovážené suroviny nebo se v tuzemsku pouze přebaluje. Podíl čistě českých biopotravin tak stále zůstává výrazně pod polovičním podílem.

„Počet domácích výrobců biopotravin ale razantně roste a s tím i objem české bioprodukce. Zejména v kategoriích hovězího masa, pečiva, mléka a koření je vysoký podíl domácích biopotravin,“ komentuje výsledky šetření Tom Václavík z agentury Green marketing.

Největší kategorií biopotravin zůstávají „Zpracované biopotraviny,“ i když její podíl nepatrně klesl na 46 procent. Stabilní nárůst zaznamenává kategorie „Mléko a mléčné výrobky,“ její podíl vloni dosáhl 22 procent, a kategorie „Ovoce, zelenina,“ její podíl vloni činil 6 %. Absolutně největší subkategorií v objemu spotřeby biopotravin jsou kojenecké a dětské výživy - ukazuje se, že maminky při nákupech pro své děti šahají po nejvyšší kvalitě.

Nejčastějším místem nákupu biopotravin pro Čechy zůstávají hypermarkety a supermarkety. Jejich podíl na celkových obratech dlouhodobě roste, v roce 2008 dosáhl podílu 72 procent, o téměř 5 procent více než předloni. Tento trend bude pravděpodobně nadále pokračovat s tím, jak maloobchodní řetězce zavádějí vlastní bioznačky a dávají biopotravinám stále větší prostor. Nadále klesá podíl prodejen zdravé výživy a bioprodejen, jejich podíl klesl z 22,5 procenta v roce 2007 na 19 procent vloni.


Další informace poskytne: Tom Václavík, 541 263 456, tom@greenmarketing.cz
Tom Václavík, tel: 541 263 456
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist