Tiskové zprávy
Green marketing: Spotřeba biopotravin v ČR vzrostla vloni o 70 procent, trh nabízí neopakovatelnou podnikatelskou příležitost
Češi utratili v loňském roce za biopotraviny téměř 1,3 miliardy korun, tedy o celých 530 milionů korun více než předloni. Trh s biopotravinami je v ČR setrvale rostoucí, po předloňských 49 procentech přidal vloni na obratu dalších 70 procent. Průměrná spotřeba na osobu tedy vloni činila 126 korun a biopotraviny si poprvé ukrojily více než půl procenta z celkové spotřeby potravin a nápojů, přesně 0,55 procent.
Bohužel, podíl biopotravin z dovozu se oproti roku 2006 zvýšil z 56 na 62 procent. Je to důsledek nedostatečně rychlé reakce českých zemědělců a potravinářů na dramaticky rostoucí poptávku. Té využívají zejména maloobchodní řetězce; jejich podíl na celkovém objemu nákupů biopotravin se vloni opět zvýšil.
„Trh s biopotravinami v České republice nabízí neopakovatelnou podnikatelskou příležitost. Je jisté, že spotřeba bude v několika následujících letech strmě stoupat. Byla by škoda přenechat většinu trhu zahraničnímu zboží,“ komentuje výsledky šetření Tom Václavík z agentury Green marketing.
Jak příležitosti využít? Na tuto otázku se pokusí tento týden dát odpověď dvě akce: veletrh BIOSTYL 2008 a konference BIO SUMMIT 2008.
Veletrh BIOSTYL 2008 se uskuteční ve dnech 27. až 30.března v Průmyslového paláci pražského výstaviště v Holešovicích: 150 vystavovatelů s novými nabídkami biopotravin se pokusí zaujmout jak odbornou, tak i laickou veřejnost. Dva dny před konáním mezinárodní odborné konference Bio Summit 2008 (koná se 27.3.2008 v Průmyslovém paláci na Výstavišti v Praze) je zjevné, že se tato událost stane klíčovým setkáním podnikatelů a odborníků zabývajících se trhem s biopotravinami.
Právě konference BIO SUMMIT 2008 by mohla české podnikatele inspirovat, jak uspět na vysoce rostoucím trhu. „Zkušenosti předních evropských a českých odborníků na marketing biopotravin a setkání v kuloárech konference mohou být semínkem, který může přinést bohatou bio úrodu. Tuto příležitost si nechce nechat ujít více než 200 delegátů, kteří se již na BIO SUMMIT 2008 registrovali,“ dodává Tom Václavík.
Biopotraviny již nejsou ani v České republice okrajovou záležitostí a stávají se součástí hlavního proudu. Maloobchodníci ani výrobci se do budoucna nebudou bez biopotravin ve svém portfoliu schopni rozvíjet. Pro zemědělce je zase ekologické zemědělství příležitostí uplatnit svoji produkci na domácím trhu za velmi atraktivní ceny. Analytici předpovídají pokračující růst a vysoké zisky těm, kteří nezaváhají a včas se na bio trhu zorientují.
V tomto kontextu v březnu spustil Státní zemědělský intervenční fond mohutnou propagační kampaň na podporu spotřeby biopotravin v České republice a prezentaci o tom, jak správně může podnikatel tuto kampaň využít, představí právě na Bio Summitu zástupce agentury, která projekt realizuje.
Podrobný program konference a on-line registrace je možno nalézt na adrese www.biosummit.cz.
Další informace poskytne:
Tom Václavík
Tel.: 541 263 456, 776 760 700
email: tom@greenmarketing.cz