https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/sprava-zeleznic-letos-zvysi-zabezpeceni-dalsich-desitek-prejezdu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Správa železnic: Správa železnic letos zvýší zabezpečení dalších desítek přejezdů

28. dubna 2020 | Správa železnic
Správa železnic po celé republice zvyšuje stupeň zabezpečení na přejezdech, které vytipovala jako potenciálně rizikové z hlediska možných střetů automobilů s drážními vozidly. Jedná se o doplnění výstražných světel, instalaci závorových břeven a také o nové technologie kompozitových břeven s LED diodami.

„Správa železnic každým rokem investuje přibližně jednu miliardu korun do zvýšení zabezpečení na přejezdech. Instalace nejvyššího stupně zabezpečení proběhne letos na více než šesti desítkách přejezdů po celé železniční síti. V rámci zkušebního provozu zvýšíme také počet kompozitových břeven s LED technologií, od které očekáváme výraznější snížení nehodovosti na dotčených přejezdech,“ konstatuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

V letošním roce Správa železnic doplní závorami 52 přejezdů, kde byla dosud jen výstražná světla, a zároveň zvýší zabezpečení více než 70 přejezdů s výstražnými kříži, a to instalací výstražných světel nebo závorami. Ve 42 případech dojde k instalaci LED osvětlení závor.


Břevna s LED diodami

Blikající břevna závor budí pozornost u řidičů zejména za snížené viditelnosti, kdy je doplňková signalizace na břevně zvlášť výrazná. Jde o LED diody, které se spustí souběžně se světelným zabezpečovacím zařízením daného přejezdu. Ve zkušebním provozu budou LED technologií vybavené následující přejezdy: jeden u Dolní Lutyně na trati mezi Bohumínem a Dětmarovicemi a další dva u Jistebníku a Polanky nad Odrou v úseku mezi Studénkou a Ostravou. Další břevna s „ledkovými“ diodami budou upevněna například na 3 úrovňových kříženích železniční trati Blatná – Strakonice se silnicí I/20 a na 4 železničních přejezdech v Praze – např. na křížení pražské Bubenské ulice s tratí do Kladna.

Břevna mohou na první pohled některé řidiče zaskočit svou mohutností, nicméně jsou konstruována z dutého kompozitu tak, aby byla snadno zlomitelná, pokud zůstane vozidlo uzavřeno mezi závorami. Při nutnosti opustit přejezd navíc vozidlo dokáže oblý tvar břevna snadněji nadzvednout. Po vyhodnocení zkušebního provozu rozhodne Správa železnic o jejich případném masivnějším rozšíření na české železnici.

Zvýšení bezpečnosti na přejezdech patří k prioritám Správy železnic. Na její síti se nachází více než 7800 křížení tratí se silničními komunikacemi s různým stupněm zabezpečení, které manažer infrastruktury postupně modernizuje a tím zvyšuje bezpečnost.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist