https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/sprava-zeleznic-pokracuje-v-posilovani-komunikace-s-cestujicimi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Správa železnic pokračuje v posilování komunikace s cestujícími

19. května 2021 | MD ČR
Správa železnic spustila na začátku května informační linku pro veřejnost na čísle 800 21 00 21. Společně s nově otevřeným Informačním centrem na hlavním nádraží v Praze je infolinka dalším komunikačním kanálem, kde cestující dostanou odpovědi na výluky, opravy nebo jim operátoři pomohou s vyhledáním spojení. Infocentrem na Hlavním nádraží v Praze prošlo za tři týdny již 1 200 lidí.

Spuštění informační linky je dalším krokem k efektivnější komunikaci Správy železnic s veřejností včetně podávání podrobností o mimořádnostech na železnici. Kontaktní centrum poskytuje konkrétní sdělení k problematice organizování provozu na dráze, o modernizacích a opravách, zodpovídá dotazy týkající se staveb v ochranném pásmu dráhy a podává další informace. Je zde také možné nahlásit závady a poruchy nebo nepořádek na nádraží. Operátoři Kontaktního centra Správy železnic dále podávají všeobecné informace o společnosti a o výlukách, případně nabídnou pomoc s vyhledáním spojení. Komplikované nebo vysoce odborné dotazy zaznamenají prostřednictvím kontaktního formuláře a následnou odpověď mohou zaslat buď e-mailem, klasickou poštou, datovou schránkou, nebo ji podat formou zpětného telefonátu. Kontaktní centrum poskytuje své služby v pracovní dny od 6 do 22 hodin.

Souběžně s touto službou otevřela Správa železnic 28. dubna Informační centrum na hlavním nádraží v Praze. Za první tři týdny jím prošlo 1200 návštěvníků. Veřejnost se zde může prostřednictvím velkoplošných interaktivních panelů seznámit s profilem společnosti, vyhledat si aktuální polohu vlaků v aplikaci Grapp nebo získat informace o připravovaných i realizovaných stavbách v aplikaci Interaktivní mapa.

Centrum je otevřeno každý den v týdnu od 10 do 20 hodin. Součástí práce jeho zaměstnanců jsou i asistenční služby pro nevidomé spoluobčany. Asistenci lze objednat prostřednictvím jednotné jízdenky One Ticket od společnosti CENDIS. Zaměstnanec Informačního centra se následně telefonicky spojí s objednatelem služby a zajistí doprovod nevidomého až na jeho místo ve vlaku.

Informační centrum bude Správa železnic, jakmile to pandemické podmínky dovolí, využívat také pro prezentaci aktuálních staveb prostřednictvím veřejných setkání a debat nebo k pořádání tiskových konferencí.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist