Tiskové zprávy
Správa železnic: Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele stavby Modernizace železničního uzlu Pardubice
21. února 2020 | Správa železnic
Modernizace železniční infrastruktury na pardubickém hlavním nádraží přinese snížení hluku a zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Cestujícím budou sloužit opravená ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový orientační systém, staniční rozhlas, výtahy a eskalátory.
„Tento významný stavební počin je dalším krokem Správy železnic k bezbariérovosti české železnice. Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
K rekonstruovaným nástupištím přibude nové ostrovní, k němuž budou prodlouženy oba stávající podchody. Druhé až páté nástupiště spojí s odjezdovým podchodem eskalátory. Dále bude rekonstruován železniční svršek a spodek, zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá technologie a mostní konstrukce. Propojení částí města oddělených železničním koridorem zajistí nová lávka pro pěší, která naváže na připravované investiční akce města Pardubice. Modernizací projde také informační a orientační systém.
Se zahájením prací se počítá letos v srpnu, s dokončením v říjnu 2024. Předpokládané investiční náklady přesáhnou 4,4 miliardy korun. V první fázi bude stavba financovaná z národních zdrojů, očekává se však spolufinancování z prostředků EU.
„Tento významný stavební počin je dalším krokem Správy železnic k bezbariérovosti české železnice. Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
K rekonstruovaným nástupištím přibude nové ostrovní, k němuž budou prodlouženy oba stávající podchody. Druhé až páté nástupiště spojí s odjezdovým podchodem eskalátory. Dále bude rekonstruován železniční svršek a spodek, zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá technologie a mostní konstrukce. Propojení částí města oddělených železničním koridorem zajistí nová lávka pro pěší, která naváže na připravované investiční akce města Pardubice. Modernizací projde také informační a orientační systém.
Se zahájením prací se počítá letos v srpnu, s dokončením v říjnu 2024. Předpokládané investiční náklady přesáhnou 4,4 miliardy korun. V první fázi bude stavba financovaná z národních zdrojů, očekává se však spolufinancování z prostředků EU.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk