Tiskové zprávy
MD ČR: Správa železnic zrychlí přípravu na dalších úsecích VRT Praha – Brno – Břeclav
7. ledna 2020 | MD ČR
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila Správě železnic další etapu Studie proveditelnosti VRT Praha – Brno. Výstupy z dílčího plnění studie považuje jako dostatečné pro rozhodnutí o dalším směřování přípravy vysokorychlostní tratě a pro rozhodnutí o základním vedení jejího koridoru.
Na základě rozhodnutí centrální komise je Správě železnic umožněn zrychlený postup přípravy VRT pro invariantní úsek Poříčany – Světlá nad Sázavou včetně přestavby stanice Světlá nad Sázavou a pro invariantní úsek Velká Bíteš – Brno s propojením do konvenční sítě v oblasti Osové Bítýšky a do uzlu Brno ve směru Brno hl. n. a Modřice.
Centrální komise Ministerstva dopravy Správě železnic dále umožnila pokračovat ve druhé etapě studie proveditelnosti. Ta dokončí technický návrh infrastruktury a prověří varianty provozního řešení podle projednání s dotčenými stranami.
Pro zrychlení přípravy VRT Praha – Brno – Břeclav požádá Správa železnic o aktualizaci zásad územního rozvoje (ZÚR) Středočeského kraje pro úsek Poříčany – Světlá nad Sázavou, Kraje Vysočina pro úseky Poříčany – Světlá nad Sázavou a Velká Bíteš – Brno a Jihomoravského kraje pro úsek Velká Bíteš – Brno včetně propojení do konvenční sítě. Pro uvedené úseky bude v ZÚR požadováno vymezení návrhového koridoru veřejně prospěšné stavby pro umístění dopravní infrastruktury.
Správa železnic dále zadá zpracování, popř. realizaci průzkumných prací (geodetické zaměření, geologická rešerše, průzkumy v oblasti životního prostředí) pro úseky Poříčany – Světlá nad Sázavou a Velká Bíteš – Brno včetně propojení do konvenční sítě. Pro oba úseky také nechá zpracovat Dokumentaci pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR).
Na základě rozhodnutí centrální komise je Správě železnic umožněn zrychlený postup přípravy VRT pro invariantní úsek Poříčany – Světlá nad Sázavou včetně přestavby stanice Světlá nad Sázavou a pro invariantní úsek Velká Bíteš – Brno s propojením do konvenční sítě v oblasti Osové Bítýšky a do uzlu Brno ve směru Brno hl. n. a Modřice.
Centrální komise Ministerstva dopravy Správě železnic dále umožnila pokračovat ve druhé etapě studie proveditelnosti. Ta dokončí technický návrh infrastruktury a prověří varianty provozního řešení podle projednání s dotčenými stranami.
Pro zrychlení přípravy VRT Praha – Brno – Břeclav požádá Správa železnic o aktualizaci zásad územního rozvoje (ZÚR) Středočeského kraje pro úsek Poříčany – Světlá nad Sázavou, Kraje Vysočina pro úseky Poříčany – Světlá nad Sázavou a Velká Bíteš – Brno a Jihomoravského kraje pro úsek Velká Bíteš – Brno včetně propojení do konvenční sítě. Pro uvedené úseky bude v ZÚR požadováno vymezení návrhového koridoru veřejně prospěšné stavby pro umístění dopravní infrastruktury.
Správa železnic dále zadá zpracování, popř. realizaci průzkumných prací (geodetické zaměření, geologická rešerše, průzkumy v oblasti životního prostředí) pro úseky Poříčany – Světlá nad Sázavou a Velká Bíteš – Brno včetně propojení do konvenční sítě. Pro oba úseky také nechá zpracovat Dokumentaci pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR).
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk