Tiskové zprávy
ODS: Stanislav Blaha: Doprava potřebuje vedení, nicnedělání ve stavebních projektech se proměnilo v sérii nehod na železnici
15. července 2020 | ODS
Nehody se stávají, jejich nekončící série na železnici a přešlapování v dopravních projektech však nastoluje otázku, zda ministr Havlíček situaci na třech židlích zvládá a zda se nenaplňuje obava opozice z nezkušenosti loni jmenovaného generálního ředitele ČD Nebeského.
„Ministr Havlíček by si měl vybrat, kterou z pozic, do nichž ho nominoval Andrej Babiš, chce vykonávat. Nelze být vicepremiérem, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy. A nelze to zvládnout, ani když spí jen 5 hodin denně, protože možná stejný důvod, únava, vede k sérii smrtelných nehod na železnici. Zároveň se potvrzuje obava, na kterou ODS upozorňovala v září při jmenování generálního ředitele Českých drah Václava Nebeského, a to že nemá pro danou pozici základní předpoklady a zkušenosti a hlavním důvodem jmenování bylo zřejmě napojení jeho manželky na dotace Agrofertu,“ poznamenává k personální krizi Stanislav Blaha, člen podvýboru pro dopravu za ODS a dodává: „Babiš dlouhodobě trpí nedostatkem kvalitních lidí a tak vytěžuje své věrné. Personální nedostatek ale nelze řešit tím, že jeden ministr obsáhne agendu několika resortů. Nyní jsme svědky fatálního selhávání provozu na železnici, ale podobně jsou na tom projekty jako odložené elektronické dálniční známky, nedostatečná stavba a opravy silnic a dálnic, nepostupování projektu pražského okruhu, zato fungují projekty jako zadávání reklamy Českých drah do Babišovy Mafry nebo pomoc Smartwings patřících Babišovu příteli.“
„Ministr Havlíček by si měl vybrat, kterou z pozic, do nichž ho nominoval Andrej Babiš, chce vykonávat. Nelze být vicepremiérem, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy. A nelze to zvládnout, ani když spí jen 5 hodin denně, protože možná stejný důvod, únava, vede k sérii smrtelných nehod na železnici. Zároveň se potvrzuje obava, na kterou ODS upozorňovala v září při jmenování generálního ředitele Českých drah Václava Nebeského, a to že nemá pro danou pozici základní předpoklady a zkušenosti a hlavním důvodem jmenování bylo zřejmě napojení jeho manželky na dotace Agrofertu,“ poznamenává k personální krizi Stanislav Blaha, člen podvýboru pro dopravu za ODS a dodává: „Babiš dlouhodobě trpí nedostatkem kvalitních lidí a tak vytěžuje své věrné. Personální nedostatek ale nelze řešit tím, že jeden ministr obsáhne agendu několika resortů. Nyní jsme svědky fatálního selhávání provozu na železnici, ale podobně jsou na tom projekty jako odložené elektronické dálniční známky, nedostatečná stavba a opravy silnic a dálnic, nepostupování projektu pražského okruhu, zato fungují projekty jako zadávání reklamy Českých drah do Babišovy Mafry nebo pomoc Smartwings patřících Babišovu příteli.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk