Tiskové zprávy
Nadace Partnerství - Strom života: Staňte se Městem stromů
Již počtvrté vyhlašuje Nadace Partnerství spolu s městem Strakonice soutěž o titul Město stromů. Vítězné město získá finanční prémii 50 000 korun od hlavního partnera soutěže, společnosti Tetra Pak, dále roční asistenci Nadace Partnerství a především prestižní titul spojený s možností přihlásit se do soutěže „evropských kvetoucích měst“ – Entente Florale Europe.
Přihlášku do soutěže Město stromů mohou zaslat všechny obce na území ČR o minimální velikosti III. typu (tj. obce s rozšířenou působností) až do 5. června 2009. „Odborná porota posoudí všechny došlé přihlášky a vítěz bude vyhlášen na začátku července 2009. Po dobu jednoho roku – od října 2009 do října 2010 – pak bude ve vítězném městě probíhat celá řada aktivit s tematikou stromů. Tuto kampaň zahájí převzetí symbolického žezla od Krnova, současného Města stromů. Předání žezla tradičně probíhá 20. října, symbolicky je tak spojeno s oslavou Dne stromů v ČR,“ uvedla Hana Zuchnická z Nadace Partnerství. Bližší informace spolu s přihláškou najdete na www.stromzivota.cz/mestostromu.
Cílem soutěže je zvyšování zájmu občanů o životní prostředí města, ve kterém žijí. V rámci celoroční kampaně probíhají aktivity motivující širokou veřejnost zapojit se aktivně do ochrany přírody, zkvalitňování životního prostředí a veřejného života vůbec. Neméně důležité je zlepšování vztahů mezi členy místní komunity. „Zkušenost nám ukazuje, že aktivita města jako celku vždy závisí nejvíce na iniciativě jednotlivců, kteří chtějí své okolí spoluutvářet a kteří mají zájem o to, aby se ve městě dobře žilo,“ říká zástupkyně společnosti Tetra Pak Hana Zmítková.
V říjnu 2008 převzal štafetu severomoravský Krnov. Během čtyř měsíců Krnovští uspořádali pět přednášek a besed, dvě výstavy a vyhlásili dvě soutěže. Akce doposud navštívily téměř dvě tisícovky lidí. „Podařilo se nám zapojit do kampaně široké spektrum občanů různých věkových kategorií. Od škol, městských zájmových skupin až po neziskové organizace. Díky kampani komunikace mezi námi ještě zintenzivněla,“ shrnuje prozatímní zkušenosti koordinátorka kampaně Jana Vágnerová. V lednu město navíc využilo příležitosti a přihlásilo se do evropské soutěže rozvoje sídel Entente Florale Europe. To, jak si Krnov vede v oblasti životního prostředí, rozvoje obce a v komunikaci s lidmi, posoudí odborná porota začátkem srpna. Krnovští chtějí pokračovat v kampani uspořádáním dalších třiceti pestrých akcí – mezi nimi i ekovýchovných programů pro mateřské a základní školy či dokončení naučné stezky. Za cíl si dali také výsadbu více než 1 000 stromků v centru a okolí a již nyní jich vysázeli přes 800.
Kontakt: Hana Zuchnická, Nadace Partnerství, Strom života
tel.: 515 903 123, e-mail: hana.zuchnicka@nap.cz
Nadace Partnerství je nejvýznamnější česká nadace podporující projekty udržitelného rozvoje ve všech regionech České republiky. Během 18 let své existence podpořila formou nadačních příspěvků ve výši přes 213 miliónů korun už na 2383 projektů nevládních neziskových organizací, škol, obecních úřadů i jednotlivců. Společně s pěti sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership for Sustainable Development.
Vaše rozhodnutí mění svět! Podpořte Nadaci Partnerství.
Zašlete SMS ve tvaru DMS ROK STROM na číslo 87 777 a podporujte Nadaci Partnerství částkou 30 Kč měsíčně po dobu jednoho roku. Více informací: www.nadacepartnerstvi.cz/dms
Program Strom života Nadace Partnerství pomáhá nevládním organizacím, obcím a dalším partnerům vytvářet zdravé a příjemné prostředí pro každodenní život, a to zejména podporou výsadeb stromů a péče o krajinu či veřejná prostranství. Péči o stromy mohou lidé podporovat formou veřejné sbírky, každoročním hlasováním v anketě Strom roku nebo přímou účastí při výsadbách.
Společnost Tetra Pak, výrobce nápojových kartonových obalů, působí na více než 165 trzích a zaměstnává přes 20 000 zaměstnanců. Pevně věří, že ji vůdčí postavení na trhu zavazuje k ekologicky orientovanému udržitelnému rozvoji a občanské odpovědnosti. Například za každý spotřebovaný strom pro výrobu kartonových nápojových obalů se firma celosvětově zavázala vysadit 10 stromů. Tetra Pak pečuje o své zákazníky a dodává jim technologická řešení pro zpracování a balení potravin. Soustřeďuje své úsilí na inovace v souladu s potřebami spotřebitelů, výrobců a maloobchodu. Filozofií společnosti Tetra Pak je podílet se na výrobě bezpečných potravin dostupných pro všechny a všude. Mezi nejvýznamnější zákazníky v České republice patří společnosti Madeta, Pragolaktos, Linea Nivnice, Mlékárna Kunín, Olma Olomouc, Kofola.
Přihlášku do soutěže Město stromů mohou zaslat všechny obce na území ČR o minimální velikosti III. typu (tj. obce s rozšířenou působností) až do 5. června 2009. „Odborná porota posoudí všechny došlé přihlášky a vítěz bude vyhlášen na začátku července 2009. Po dobu jednoho roku – od října 2009 do října 2010 – pak bude ve vítězném městě probíhat celá řada aktivit s tematikou stromů. Tuto kampaň zahájí převzetí symbolického žezla od Krnova, současného Města stromů. Předání žezla tradičně probíhá 20. října, symbolicky je tak spojeno s oslavou Dne stromů v ČR,“ uvedla Hana Zuchnická z Nadace Partnerství. Bližší informace spolu s přihláškou najdete na www.stromzivota.cz/mestostromu.
Cílem soutěže je zvyšování zájmu občanů o životní prostředí města, ve kterém žijí. V rámci celoroční kampaně probíhají aktivity motivující širokou veřejnost zapojit se aktivně do ochrany přírody, zkvalitňování životního prostředí a veřejného života vůbec. Neméně důležité je zlepšování vztahů mezi členy místní komunity. „Zkušenost nám ukazuje, že aktivita města jako celku vždy závisí nejvíce na iniciativě jednotlivců, kteří chtějí své okolí spoluutvářet a kteří mají zájem o to, aby se ve městě dobře žilo,“ říká zástupkyně společnosti Tetra Pak Hana Zmítková.
V říjnu 2008 převzal štafetu severomoravský Krnov. Během čtyř měsíců Krnovští uspořádali pět přednášek a besed, dvě výstavy a vyhlásili dvě soutěže. Akce doposud navštívily téměř dvě tisícovky lidí. „Podařilo se nám zapojit do kampaně široké spektrum občanů různých věkových kategorií. Od škol, městských zájmových skupin až po neziskové organizace. Díky kampani komunikace mezi námi ještě zintenzivněla,“ shrnuje prozatímní zkušenosti koordinátorka kampaně Jana Vágnerová. V lednu město navíc využilo příležitosti a přihlásilo se do evropské soutěže rozvoje sídel Entente Florale Europe. To, jak si Krnov vede v oblasti životního prostředí, rozvoje obce a v komunikaci s lidmi, posoudí odborná porota začátkem srpna. Krnovští chtějí pokračovat v kampani uspořádáním dalších třiceti pestrých akcí – mezi nimi i ekovýchovných programů pro mateřské a základní školy či dokončení naučné stezky. Za cíl si dali také výsadbu více než 1 000 stromků v centru a okolí a již nyní jich vysázeli přes 800.
Kontakt: Hana Zuchnická, Nadace Partnerství, Strom života
tel.: 515 903 123, e-mail: hana.zuchnicka@nap.cz
Nadace Partnerství je nejvýznamnější česká nadace podporující projekty udržitelného rozvoje ve všech regionech České republiky. Během 18 let své existence podpořila formou nadačních příspěvků ve výši přes 213 miliónů korun už na 2383 projektů nevládních neziskových organizací, škol, obecních úřadů i jednotlivců. Společně s pěti sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership for Sustainable Development.
Vaše rozhodnutí mění svět! Podpořte Nadaci Partnerství.
Zašlete SMS ve tvaru DMS ROK STROM na číslo 87 777 a podporujte Nadaci Partnerství částkou 30 Kč měsíčně po dobu jednoho roku. Více informací: www.nadacepartnerstvi.cz/dms
Program Strom života Nadace Partnerství pomáhá nevládním organizacím, obcím a dalším partnerům vytvářet zdravé a příjemné prostředí pro každodenní život, a to zejména podporou výsadeb stromů a péče o krajinu či veřejná prostranství. Péči o stromy mohou lidé podporovat formou veřejné sbírky, každoročním hlasováním v anketě Strom roku nebo přímou účastí při výsadbách.
Společnost Tetra Pak, výrobce nápojových kartonových obalů, působí na více než 165 trzích a zaměstnává přes 20 000 zaměstnanců. Pevně věří, že ji vůdčí postavení na trhu zavazuje k ekologicky orientovanému udržitelnému rozvoji a občanské odpovědnosti. Například za každý spotřebovaný strom pro výrobu kartonových nápojových obalů se firma celosvětově zavázala vysadit 10 stromů. Tetra Pak pečuje o své zákazníky a dodává jim technologická řešení pro zpracování a balení potravin. Soustřeďuje své úsilí na inovace v souladu s potřebami spotřebitelů, výrobců a maloobchodu. Filozofií společnosti Tetra Pak je podílet se na výrobě bezpečných potravin dostupných pro všechny a všude. Mezi nejvýznamnější zákazníky v České republice patří společnosti Madeta, Pragolaktos, Linea Nivnice, Mlékárna Kunín, Olma Olomouc, Kofola.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk