Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Stát za 1,3 miliardy korun zmodernizoval železniční trať z Opočna do Hronova
21. června 2019 | Královéhradecký kraj
Skončila výluka na železničním koridoru Týniště nad Orlicí – Meziměstí, na kterém od loňského únoru probíhaly stavební práce. Trať v úseku Opočno – Hronov nechala opravit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za 1,3 miliardy korun. Projekt realizovala Společnost Týniště – Broumov stavebních firem Starmon, Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha.
„Jako náměstek pro dopravu jsem rád za každou investici do silniční a železniční infrastruktury a proto děkuji za tuto investiční akci SŽDC. Jsem rád, že jsme s tolik potřebnou modernizací regionálních tratí nepřestali a předpokládám, že budeme v tomto trendu jednotlivých oprav pokračovat. Modernizace trati mezi Opočnem a Hronovem je ale jenom první střípek v rekonstrukci celého úseku tratě 026 Týniště – Meziměstí. Osobně budu lobbovat za každý další krok, protože to nám teprve umožní zvýšit četnost vlakových spojů, jejich zrychlení a především bezpečnost,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček.
Podle něho funguje kraj v podobných státních investicích jako iniciátor a lobbista. Díky žádostem kraje se tak například připravuje studie proveditelnosti na trase Hradec Králové – Trutnov nebo probíhá dlouhodobá příprava dvojkolejky Hradec Králové – Pardubice. „To jsou všechno investiční záměry, kde takzvaně tlačíme na pilu. Je to potřeba, protože díky tomu se může železniční infrastruktura v našem regionu rozvíjet a poskytovat rozumné a rychlé dopravní spojení,“ dodal náměstek Červíček.
Práce se týkaly úseku trati mezi Opočnem a Hronovem o celkové délce 29 kilometrů. Stavbaři trať osadili novým zabezpečovacím zařízením s dálkovým ovládáním. Po rekonstrukci kolejí a spodku tratě na trati skončila dosavadní omezení rychlosti. Stavbaři také opravili některé mosty a postavili nová nástupiště včetně informačního systému pro cestující. V úsecích Hronov - Police nad Metují a Teplice nad Metují - Meziměstí stavbaři upravili zařízení na přejezdech.
Náklady na opravu činily 1,27 miliardy korun bez DPH. Zhruba tři čtvrtiny nákladů by měla zaplatit dotace z evropských fondů.
Největší aktuální dopravní stavbou v hradeckém kraji je dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. První úsek o délce 15,5 kilometru z Hradce Králové do Smiřic za 2,7 miliardy korun začalo sdružení firem v čele s firmou Eurovia CS stavět v únoru. Navazující sedmikilometrový úsek do Jaroměře staví od loňského května sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun. Vše by mělo být hotové v roce 2022.
„Jako náměstek pro dopravu jsem rád za každou investici do silniční a železniční infrastruktury a proto děkuji za tuto investiční akci SŽDC. Jsem rád, že jsme s tolik potřebnou modernizací regionálních tratí nepřestali a předpokládám, že budeme v tomto trendu jednotlivých oprav pokračovat. Modernizace trati mezi Opočnem a Hronovem je ale jenom první střípek v rekonstrukci celého úseku tratě 026 Týniště – Meziměstí. Osobně budu lobbovat za každý další krok, protože to nám teprve umožní zvýšit četnost vlakových spojů, jejich zrychlení a především bezpečnost,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček.
Podle něho funguje kraj v podobných státních investicích jako iniciátor a lobbista. Díky žádostem kraje se tak například připravuje studie proveditelnosti na trase Hradec Králové – Trutnov nebo probíhá dlouhodobá příprava dvojkolejky Hradec Králové – Pardubice. „To jsou všechno investiční záměry, kde takzvaně tlačíme na pilu. Je to potřeba, protože díky tomu se může železniční infrastruktura v našem regionu rozvíjet a poskytovat rozumné a rychlé dopravní spojení,“ dodal náměstek Červíček.
Práce se týkaly úseku trati mezi Opočnem a Hronovem o celkové délce 29 kilometrů. Stavbaři trať osadili novým zabezpečovacím zařízením s dálkovým ovládáním. Po rekonstrukci kolejí a spodku tratě na trati skončila dosavadní omezení rychlosti. Stavbaři také opravili některé mosty a postavili nová nástupiště včetně informačního systému pro cestující. V úsecích Hronov - Police nad Metují a Teplice nad Metují - Meziměstí stavbaři upravili zařízení na přejezdech.
Náklady na opravu činily 1,27 miliardy korun bez DPH. Zhruba tři čtvrtiny nákladů by měla zaplatit dotace z evropských fondů.
Největší aktuální dopravní stavbou v hradeckém kraji je dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. První úsek o délce 15,5 kilometru z Hradce Králové do Smiřic za 2,7 miliardy korun začalo sdružení firem v čele s firmou Eurovia CS stavět v únoru. Navazující sedmikilometrový úsek do Jaroměře staví od loňského května sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun. Vše by mělo být hotové v roce 2022.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk