https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/stat-za-1-3-miliardy-korun-zmodernizoval-zeleznicni-trat-z-opocna-do-hronova
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Královéhradecký kraj: Stát za 1,3 miliardy korun zmodernizoval železniční trať z Opočna do Hronova

21. června 2019 | Královéhradecký kraj
Skončila výluka na železničním koridoru Týniště nad Orlicí – Meziměstí, na kterém od loňského únoru probíhaly stavební práce. Trať v úseku Opočno – Hronov nechala opravit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za 1,3 miliardy korun. Projekt realizovala Společnost Týniště – Broumov stavebních firem Starmon, Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha.

„Jako náměstek pro dopravu jsem rád za každou investici do silniční a železniční infrastruktury a proto děkuji za tuto investiční akci SŽDC. Jsem rád, že jsme s tolik potřebnou modernizací regionálních tratí nepřestali a předpokládám, že budeme v tomto trendu jednotlivých oprav pokračovat. Modernizace trati mezi Opočnem a Hronovem je ale jenom první střípek v rekonstrukci celého úseku tratě 026 Týniště – Meziměstí. Osobně budu lobbovat za každý další krok, protože to nám teprve umožní zvýšit četnost vlakových spojů, jejich zrychlení a především bezpečnost,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček.

Podle něho funguje kraj v podobných státních investicích jako iniciátor a lobbista. Díky žádostem kraje se tak například připravuje studie proveditelnosti na trase Hradec Králové – Trutnov nebo probíhá dlouhodobá příprava dvojkolejky Hradec Králové – Pardubice. „To jsou všechno investiční záměry, kde takzvaně tlačíme na pilu. Je to potřeba, protože díky tomu se může železniční infrastruktura v našem regionu rozvíjet a poskytovat rozumné a rychlé dopravní spojení,“ dodal náměstek Červíček.

Práce se týkaly úseku trati mezi Opočnem a Hronovem o celkové délce 29 kilometrů. Stavbaři trať osadili novým zabezpečovacím zařízením s dálkovým ovládáním. Po rekonstrukci kolejí a spodku tratě na trati skončila dosavadní omezení rychlosti. Stavbaři také opravili některé mosty a postavili nová nástupiště včetně informačního systému pro cestující. V úsecích Hronov - Police nad Metují a Teplice nad Metují - Meziměstí stavbaři upravili zařízení na přejezdech.

Náklady na opravu činily 1,27 miliardy korun bez DPH. Zhruba tři čtvrtiny nákladů by měla zaplatit dotace z evropských fondů.

Největší aktuální dopravní stavbou v hradeckém kraji je dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. První úsek o délce 15,5 kilometru z Hradce Králové do Smiřic za 2,7 miliardy korun začalo sdružení firem v čele s firmou Eurovia CS stavět v únoru. Navazující sedmikilometrový úsek do Jaroměře staví od loňského května sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun. Vše by mělo být hotové v roce 2022.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist