Jiří Wolf "> Stavba prodloužení trasy metra A pokračuje podle harmonogramu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/stavba-prodlouzeni-trasy-metra-a-pokracuje-podle-harmonogramu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát hl. m. Prahy: Stavba prodloužení trasy metra A pokračuje podle harmonogramu

8. února 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Autor: Jiří Wolf
S postupem výstavby prodloužení trasy metra A z Dejvic do Motola se v pondělí seznámil první náměstek primátora hl. m. Prahy Karel Březina na jednání se zástupci všech zainteresovaných společností a firem.

„Mohu konstatovat, že stavba této naší prioritní investice probíhá podle harmonogramu. Jsou připraveny přístupové štoly a sjízdné rampy k budoucím stanicím a traťovým tunelům a nyní již bude moci být nasazen první razící štít ze staveniště na Vypichu směrem do Dejvic,“ řekl 1. náměstek primátora Březina a dodal: „Kombinace ražby tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou a použití nejmodernějšího razícího štítu představuje rychlou a dosud nejbezpečnější a nejvhodnější technologii do pražských podmínek. Způsob ražby tunelu, kdy se odtěží pouze nezbytné množství horniny pro posun štítu a ihned je montováno železobetonové segmentové definitivní ostění, a rychlost postupu 300 – 400 metrů za měsíc minimalizují vliv na povrchové objekty. Na stavbě prodloužení linky metra A budou nasazeny dva tyto razící štíty.“

Úsek trasy metra V.A. s délkou 6 134 m navazuje na úsek I.A ve stanici Dejvická a má celkem čtyři stanice, z toho tři stanice ražené. Stanice Petřiny a Červený Vrch budou jednolodní, stanice Veleslavín pak trojlodní, stanice Motol povrchová. Všechny podzemní stanice budou raženy Novou rakouskou tunelovací metodou a budou bezbariérové. Traťové tunely z Vypichu do stanice Motol budou dvoukolejné a ražené Novou rakouskou tunelovací metodou, ostatní ražené štítem budou jednokolejné.

Prodloužení trasy metra A za stanici Dejvická bylo usnesením Rady hl. m. Prahy ze srpna roku 2007 potvrzeno jako realizační priorita v rozvoji pražského metra, s výhradním nárokem na využití finančních prostředků z Evropských fondů v rámci Operačního programu Doprava. Celkové investiční náklady 18,7 mld. Kč (v úrovni cen roku 2008). Podle předběžných odhadů je možné z Evropských fondů letos čerpat až 2,2 mld. Kč.

Přípravné práce na stavbě začaly v prosinci 2009 předáním ploch pro zařízení stavenišť Vypich, Evropská, Kladenská a Kukulova, vlastní stavba byla zahájena v dubnu 2010. Průběh stavby je pravidelně sledován a řízen systémem kontrolních dnů generálního ředitele Dopravního podniku, a.s., a generálního ředitele Inženýringu dopravních staveb, a.s., Pravidelné kontrolní dny zavede i 1. náměstek primátora Karel Březina. Probíhají i další kontroly, které se týkají nejen realizačních prací, ale i vývoje legislativy a financování.

Základní údaje ke stavbě:
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Obstaravatel: Inženýring dopravních staveb, a.s.
Projektant stavební a technologické části: Metroprojekt Praha, a.s.
Zhotovitel stavební části: Sdružení metro V.A. (Dejvická-Motol), Metrostav, a.s., a Hochtief CZ, a.s.
Termín uvedení stavby do provozu: 2014

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist