https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/stavba-prvni-sumavske-cyklostezky-pokracuje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Správa NP Šumava: Stavba první šumavské cyklostezky pokračuje

26. srpna 2010 | Správa NP Šumava
Koncem října bude dokončen nový IV. úsek cyklostezky. Přes čtyři kilometry dlouhá stezka povede mezi Velkým Borem a Srním, Mechovem.

Správa NP a CHKO Šumava již v roce 2006 využila příležitosti čerpat finance z evropských fondů ve prospěch rozvoje služeb pro cykloturistiku na Šumavě. Tehdy s podporou Programu Interreg IIIA a v partnerství s Okresním úřadem v bavorském Regenu vznikl první pětikilometrový úsek z Gerlovy Huti do Nové Hůrky. V loňském roce se podařilo dokončit stavbu dalšího úseku u Prášil mezi odbočením od Vysokých Lávek a 7 km vzdáleným Velkým Borem, napůl cesty mezi Prášily a Srním. Bylo to možné díky podpoře z nedávno otevřeného programu Cíl 3 - Přeshraniční spolupráce ČR - Bavorsko. Žádost o podporu dalšího úseku stavby byla už pro nedostatek peněz odmítnuta. Naštěstí jsme uspěli na jaře letošního roku, tentokrát s nižší, 60 % podporou.

Nový úsek začíná ve Velkém Boru u cesty vedoucí přes Novou Studnici a Zelenou horu do Javoří Pily, 100 metrů od konce cyklostezky, která sem přichází od Prášil. Odtud vede po loukách a bývalé lesní cestě i po vyvýšené rampě souběžně se silnici z Prášil do Srní. Blízko před Mechovem silnici přechází, po mostku překračuje Sekerský potok a u plavebního kanálu končí. Zde v rámci stavby přibude nové parkoviště pro 15 osobních aut.

„Dokončení stavby je plánováno na konec října tohoto roku. Dá se říci, že to opět budou nejprve lyžaři, kteří budou moci vůbec poprvé vyzkoušet nové spojení tohoto druhu mezi Srním a Prášily, aniž by při tom museli jako dosud zdolávat svah Zelené hory," řekl Josef Jiřička, projektový manažer z oddělení řízení projektů Správy NP a CHKO Šumava.

Na počátku plánování naší první cyklostezky v roce 2005 byla snaha vytvořit pro cyklisty bezpečnou trasu mezi Železnou Rudou a Srním, která bude podobná těm v zahraničí a navíc povede jedinečnou přírodou národního parku.

Pokud bychom v příštím roce obdrželi podporu z EU, jsme připravení na opačném konci cyklostezku prodloužit o další 3 kilometry, a to od Vysokých Lávek až po Skelnou. Projekční práce pro to jsou v plném proudu.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist