Tiskové zprávy
MD ČR: Stavba sedmi kilometrů D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří začíná, hotová bude za tři roky
15. května 2018 | MD ČR
Stavba nového sedmikilometrového úseku D11 ze Smiřic do Jaroměře uleví dlouhodobě přetížené silnici I/33. Podobně jako další dva připravované úseky od Hradce Králové bude tato část dálnice zprovozněna do konce roku 2021.
„Ještě letos zahájíme stavbu patnáctikilometrového úseku z Hradce do Smiřic. Dohromady tak budeme stavět více než 22 kilometrů nové dálnice D11,“ řekl na zahájení stavby ministr dopravy Dan Ťok.
Úsek dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří byl vysoutěžen za 62% předpokládané ceny. Pokračuje tak trend, kdy se daří realizovat stavby s více než třetinovou úsporou, podobně jako například na jihočeské D3.
Stavba výrazně uleví přetížené silnici I/33, kde již dnes dosahuje intenzita dopravy až 17 tisíc vozidel za den a její kapacita je tak již zcela vyčerpána. Nový úsek zvýší bezpečnost v přilehlých obcích, sníží dopravní imise a díky 6,5 kilometrům protihlukových stěn také množství hluku.
„V přípravě je i zbývající část dálnice k hranicím. Realizace navazujících úseků z Jaroměře do Trutnova a na státní hranici s Polskem je závislá na vydání územních rozhodnutí. Zahájení těchto dvou posledních úseků D11 předpokládáme v roce 2022“, dodává ministr dopravy.
Dálnice D11 je součástí významného evropského koridoru (a sítě TEN-T) z Francie do Německa, Česka, Polska a Ruska.
„Ještě letos zahájíme stavbu patnáctikilometrového úseku z Hradce do Smiřic. Dohromady tak budeme stavět více než 22 kilometrů nové dálnice D11,“ řekl na zahájení stavby ministr dopravy Dan Ťok.
Úsek dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří byl vysoutěžen za 62% předpokládané ceny. Pokračuje tak trend, kdy se daří realizovat stavby s více než třetinovou úsporou, podobně jako například na jihočeské D3.
Stavba výrazně uleví přetížené silnici I/33, kde již dnes dosahuje intenzita dopravy až 17 tisíc vozidel za den a její kapacita je tak již zcela vyčerpána. Nový úsek zvýší bezpečnost v přilehlých obcích, sníží dopravní imise a díky 6,5 kilometrům protihlukových stěn také množství hluku.
„V přípravě je i zbývající část dálnice k hranicím. Realizace navazujících úseků z Jaroměře do Trutnova a na státní hranici s Polskem je závislá na vydání územních rozhodnutí. Zahájení těchto dvou posledních úseků D11 předpokládáme v roce 2022“, dodává ministr dopravy.
Dálnice D11 je součástí významného evropského koridoru (a sítě TEN-T) z Francie do Německa, Česka, Polska a Ruska.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk