Tiskové zprávy
Happy Materials: Stavby přispívající k trvale udržitelnému rozvoji jsou obchodní příležitostí – i v období recese
Společnost DuPont poukazuje na zvyšující se nároky celosvětového stavebního průmyslu
Současné výrobky a postupy přispívající k trvale udržitelnému rozvoji nabízejí v globálním stavebním průmyslu unikátní a nové příležitosti k podnikání, dokonce i v době celosvětové recese. Zde je komentář viceprezidenta a generálního ředitele divize DuPont Building Innovations Thomase F. Schulera, se kterým vystoupil v březnu v New Yorku na ekonomickém summitu „The New Climate: Global Warming and Its Implications for Corporate Strategy“ (Nové klima: Globální oteplování a jeho důsledky pro strategii firem).
„Výrobky podporující trvale udržitelný rozvoj jsou lidmi stále více vyhledávány a my pokračujeme v jejich vývoji i výrobě. Nehodláme však dělat žádné kompromisy – musíme i nadále nabízet výrobky, které budou současně estetické, funkční a trvale udržitelné, jinak je lidé nebudou ochotni kupovat,“ řekl Schuler. „Je to pro nás obzvláště velká výzva, protože čelíme globální recesi a potřebě udržet rovnováhu mezi nutností vyvíjet výrobky více zaměřené na trvale udržitelný rozvoj a výši nákladů, kterou budou spotřebitelé a majitelé staveb ochotni akceptovat. Mezi naše energeticky úsporné produkty patří např. DuPont™ Tyvek® HomeWrap™. Také dodáváme výrobky s malým dopadem na životní prostředí, např. povrchové materiály DuPont™ Corian® a Zodiaq®, obsahující recyklovaný výrobní odpad i druhotné suroviny.“
Zároveň Thomas F. Schuler dodal, že tento dynamický vývoj neustále mění základní obchodní priority a že stavby podporující trvale udržitelný rozvoj se stávají stále aktuálnějšími jak pro konečné uživatele, tak i pro obchod.
DuPont uvádí každý rok na trh okolo 1000 nových výrobků. Řada z nich je koncipovaná tak, aby nezatěžovala životní prostředí. „Při vývoji těchto výrobků,“ dodal Schuler, „dodržujeme velmi důležité principy – poměr výkon a cena u našich produktů musí být vždy stejný nebo lepší než u produktů konkurence. Produkty jsou samozřejmě vždy vyvíjeny s ohledem na životní prostředí a vždy za únosnou cenu.“
Jako příklad Schuler uvedl materiály DuPont™ Corian® a Zodiaq®, přední značky povrchových materiálů. „Máme zcela jasnou představu o vlastnostech, které musejí naše výrobky Corian® a Zodiaq® splňovat – tzn. být atraktivní, funkční a cenově dostupné. Inovace nám umožnily nejen vyvíjet výrobky s více než 50 % recyklovaného obsahu, ale též snižovat celkový dopad námi nabízeného sortimentu na životní prostředí.“
Schuler také zdůraznil příležitosti pro celosvětový průmysl založené na stále větší poptávce po produktech zohledňující trvale udržitelný rozvoj. Zvyšující se poptávka méně vyspělých zemí v oblasti komoditních surovin způsobuje jejich nedostatek a následné problémy s jejich distribucí. Jmenoval např. Indii, která otevřeně směřuje k přijetí trvale udržitelného stavebnictví, protože je mnohem efektivnější zavést moderní konstrukční technologie než stavět nové elektrárny.
Společnost DuPont vyrábí řadu materiálů pro energeticky nenáročnou a trvale udržitelnou výstavbu budov rezidenčního i komerčního typu, které berou ohled na životní prostředí. Patří mezi ně například:
izolační systémy DuPont™ Tyvek® Weatherization Systems s energetickou úsporou více než 20 %;
povrchové materiály DuPont™ Corian® a Zodiaq® s podílem recyklovaného výrobního odpadu;
fotovoltaické materiály pro solární panely, které přeměňují sluneční energii na energii elektrickou;
energeticky úsporná chladiva pro klimatizační a chladicí jednotky.
DuPont – jedna z prvních společností, která veřejně deklarovala ekologické cíle již před 19 lety – rozšířila svou politiku trvale udržitelného rozvoje za hranici vnitřního snižování dopadu na životní prostředí o tržní cíle v oblasti investic do příjmů, výzkumu a vývoje. Tyto cíle jsou pevně spjaty s obchodním růstem, zejména s vývojem bezpečnějších výrobků a ekologických inovací pro hlavní globální trh.
Společnost DuPont byla založena v roce 1802 a po celou dobu své existence je úzce propojena s vědeckým výzkumem – využívá ho k řešení problémů, které činí život lidí lepším, bezpečnějším a snadnějším. Firma působí ve více než 70 zemích a nabízí širokou paletu produktů a služeb uplatnitelných v zemědělství a výživě, stavebnictví, oblasti komunikace a dopravě.
Základní nabídka firmy DuPont pro architekturu, interiérový design a stavebnictví je uvedena na http://www.buildingonscience.dupont.com.
Současné výrobky a postupy přispívající k trvale udržitelnému rozvoji nabízejí v globálním stavebním průmyslu unikátní a nové příležitosti k podnikání, dokonce i v době celosvětové recese. Zde je komentář viceprezidenta a generálního ředitele divize DuPont Building Innovations Thomase F. Schulera, se kterým vystoupil v březnu v New Yorku na ekonomickém summitu „The New Climate: Global Warming and Its Implications for Corporate Strategy“ (Nové klima: Globální oteplování a jeho důsledky pro strategii firem).
„Výrobky podporující trvale udržitelný rozvoj jsou lidmi stále více vyhledávány a my pokračujeme v jejich vývoji i výrobě. Nehodláme však dělat žádné kompromisy – musíme i nadále nabízet výrobky, které budou současně estetické, funkční a trvale udržitelné, jinak je lidé nebudou ochotni kupovat,“ řekl Schuler. „Je to pro nás obzvláště velká výzva, protože čelíme globální recesi a potřebě udržet rovnováhu mezi nutností vyvíjet výrobky více zaměřené na trvale udržitelný rozvoj a výši nákladů, kterou budou spotřebitelé a majitelé staveb ochotni akceptovat. Mezi naše energeticky úsporné produkty patří např. DuPont™ Tyvek® HomeWrap™. Také dodáváme výrobky s malým dopadem na životní prostředí, např. povrchové materiály DuPont™ Corian® a Zodiaq®, obsahující recyklovaný výrobní odpad i druhotné suroviny.“
Zároveň Thomas F. Schuler dodal, že tento dynamický vývoj neustále mění základní obchodní priority a že stavby podporující trvale udržitelný rozvoj se stávají stále aktuálnějšími jak pro konečné uživatele, tak i pro obchod.
DuPont uvádí každý rok na trh okolo 1000 nových výrobků. Řada z nich je koncipovaná tak, aby nezatěžovala životní prostředí. „Při vývoji těchto výrobků,“ dodal Schuler, „dodržujeme velmi důležité principy – poměr výkon a cena u našich produktů musí být vždy stejný nebo lepší než u produktů konkurence. Produkty jsou samozřejmě vždy vyvíjeny s ohledem na životní prostředí a vždy za únosnou cenu.“
Jako příklad Schuler uvedl materiály DuPont™ Corian® a Zodiaq®, přední značky povrchových materiálů. „Máme zcela jasnou představu o vlastnostech, které musejí naše výrobky Corian® a Zodiaq® splňovat – tzn. být atraktivní, funkční a cenově dostupné. Inovace nám umožnily nejen vyvíjet výrobky s více než 50 % recyklovaného obsahu, ale též snižovat celkový dopad námi nabízeného sortimentu na životní prostředí.“
Schuler také zdůraznil příležitosti pro celosvětový průmysl založené na stále větší poptávce po produktech zohledňující trvale udržitelný rozvoj. Zvyšující se poptávka méně vyspělých zemí v oblasti komoditních surovin způsobuje jejich nedostatek a následné problémy s jejich distribucí. Jmenoval např. Indii, která otevřeně směřuje k přijetí trvale udržitelného stavebnictví, protože je mnohem efektivnější zavést moderní konstrukční technologie než stavět nové elektrárny.
Společnost DuPont vyrábí řadu materiálů pro energeticky nenáročnou a trvale udržitelnou výstavbu budov rezidenčního i komerčního typu, které berou ohled na životní prostředí. Patří mezi ně například:
izolační systémy DuPont™ Tyvek® Weatherization Systems s energetickou úsporou více než 20 %;
povrchové materiály DuPont™ Corian® a Zodiaq® s podílem recyklovaného výrobního odpadu;
fotovoltaické materiály pro solární panely, které přeměňují sluneční energii na energii elektrickou;
energeticky úsporná chladiva pro klimatizační a chladicí jednotky.
DuPont – jedna z prvních společností, která veřejně deklarovala ekologické cíle již před 19 lety – rozšířila svou politiku trvale udržitelného rozvoje za hranici vnitřního snižování dopadu na životní prostředí o tržní cíle v oblasti investic do příjmů, výzkumu a vývoje. Tyto cíle jsou pevně spjaty s obchodním růstem, zejména s vývojem bezpečnějších výrobků a ekologických inovací pro hlavní globální trh.
Společnost DuPont byla založena v roce 1802 a po celou dobu své existence je úzce propojena s vědeckým výzkumem – využívá ho k řešení problémů, které činí život lidí lepším, bezpečnějším a snadnějším. Firma působí ve více než 70 zemích a nabízí širokou paletu produktů a služeb uplatnitelných v zemědělství a výživě, stavebnictví, oblasti komunikace a dopravě.
Základní nabídka firmy DuPont pro architekturu, interiérový design a stavebnictví je uvedena na http://www.buildingonscience.dupont.com.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk