Tiskové zprávy
Strana zelených: Strana zelených k dálnici Nošovice-Žilina
Strana zelených doporučuje rychlejší a úspornější dopravní spojení budoucí automobilky Hyundai se Slovenskem s využitím železnice než projekt čtyřproudé silnice Nošovice-Žilina.
Strana zelených navrhuje kvalitní železniční spojení jako rychlejší, efektivnější, úspornější a především více ekologické řešení dopravy mezi budoucí továrnou jihokorejské automobilky Hyundai v Nošovicích a její divizí KIA na Slovensku, než je plánovaná stavba čtyřproudé silnice Nošovice-Žilina. Namísto výstavby nové silnice doporučuje Strana zelených úpravy železniční trati Český Těšín/Třinec – Frýdek-Místek současně s dostavbou kvalitní dvoupruhové komunikace.
Strana zelených navrhuje vlastní, efektivnější řešení vzhledem k problémům, spojeným s výstavbou plánované nové čtyřpruhové silnice v úseku Nebory u Třince – státní hranice pro potřeby automobilky Hyundai. Nová čtyřpruhová rychlostní komunikace bude stát minimálně 6 miliard korun a má být postavena do roku 2011, což je o tři roky později než bude spuštěna výroba v nové automobilce. Dalším problémem je stav silniční sítě na území Slovenské republiky, kde sice byla před několika lety zprovozněna nová dvoupruhová silnice Žilina – Čadca, ale dosud není dokončen stavebně velmi obtížný úsek Čadca – státní hranice, přičemž lze právem očekávat, že ho slovenská strana nebude budovat jako čtyřpruhovou rychlostní komunikaci.
Strana zelených doporučuje výstavbu kvalitní dvoupruhové komunikace současně s úpravami železniční tratě Český Těšín/Třinec – Frýdek-Místek. Návrh Strany zelených uspoří České republice minimálně polovinu investičních nákladů, navíc bude využita železnice jako doprava mnohem méně zatěžující životní prostředí (především v horských podmínkách). Investorům tak bude zajištěno včasné kapacitní spojení, neboť doba výstavby nebude trvat déle, než výstavba automobilky.
„Politici, kteří nechápou, že kamiony jsou doslova zkázou pro naši zemi a kteří politicky vystupují ve prospěch dalšího nárůstu jejich intenzity, by se měli politicky zodpovídat za poškozování zdraví obyvatelstva. Namísto, aby obhajovali zájmy občanů, vytvářejí uměle poptávku po výstavbě dalších nákladných komunikací. Je přitom všeobecně známo, že míra korupce ve stavebnictví je vůbec nejvyšší ze všech oblastí ekonomiky“, řekl Martin Bursík, předseda Strany zelených.
Strana zelených navrhuje kvalitní železniční spojení jako rychlejší, efektivnější, úspornější a především více ekologické řešení dopravy mezi budoucí továrnou jihokorejské automobilky Hyundai v Nošovicích a její divizí KIA na Slovensku, než je plánovaná stavba čtyřproudé silnice Nošovice-Žilina. Namísto výstavby nové silnice doporučuje Strana zelených úpravy železniční trati Český Těšín/Třinec – Frýdek-Místek současně s dostavbou kvalitní dvoupruhové komunikace.
Strana zelených navrhuje vlastní, efektivnější řešení vzhledem k problémům, spojeným s výstavbou plánované nové čtyřpruhové silnice v úseku Nebory u Třince – státní hranice pro potřeby automobilky Hyundai. Nová čtyřpruhová rychlostní komunikace bude stát minimálně 6 miliard korun a má být postavena do roku 2011, což je o tři roky později než bude spuštěna výroba v nové automobilce. Dalším problémem je stav silniční sítě na území Slovenské republiky, kde sice byla před několika lety zprovozněna nová dvoupruhová silnice Žilina – Čadca, ale dosud není dokončen stavebně velmi obtížný úsek Čadca – státní hranice, přičemž lze právem očekávat, že ho slovenská strana nebude budovat jako čtyřpruhovou rychlostní komunikaci.
Strana zelených doporučuje výstavbu kvalitní dvoupruhové komunikace současně s úpravami železniční tratě Český Těšín/Třinec – Frýdek-Místek. Návrh Strany zelených uspoří České republice minimálně polovinu investičních nákladů, navíc bude využita železnice jako doprava mnohem méně zatěžující životní prostředí (především v horských podmínkách). Investorům tak bude zajištěno včasné kapacitní spojení, neboť doba výstavby nebude trvat déle, než výstavba automobilky.
„Politici, kteří nechápou, že kamiony jsou doslova zkázou pro naši zemi a kteří politicky vystupují ve prospěch dalšího nárůstu jejich intenzity, by se měli politicky zodpovídat za poškozování zdraví obyvatelstva. Namísto, aby obhajovali zájmy občanů, vytvářejí uměle poptávku po výstavbě dalších nákladných komunikací. Je přitom všeobecně známo, že míra korupce ve stavebnictví je vůbec nejvyšší ze všech oblastí ekonomiky“, řekl Martin Bursík, předseda Strany zelených.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk