Tiskové zprávy
Strana zelených Praha 7: Strana zelených předala petici proti výstavbě „baldachýnu“ na střeše garáží na Letenské pláni
23. února 2011 | Strana zelených Praha 7
Strana zelených předala dne 23. 2. odboru městského investora hl. města Prahy petiční archy s podpisy stovek občanů Prahy 7 proti výstavbě baldachýnu na střeše garáží na Letenské pláni (viz vizualizace v příloze). Petiční akce byla opět pořádána ve spolupráci s občanským sdružením „Zachraňme Letnou“ a desítkami aktivních občanů Letné.
„Pevně věříme, že i ve spojení s aktuálním výrazným nárůstem ceny za projekt tunelů Blanka, dostane magistrát rozum a nebude trvat na tomto nesmyslném, nefunkčním, drahém a esteticky nevhodném projektu. Předpokládáme návrat k původnímu plánu, kdy hrana garáží vystupuje nad povrch Letenské pláně o cca 1,5 metru a je pouze překryta zeminou a osazena zelení,“ doplnil předseda zelených v Praze 7 Ondřej Mirovský.
„Velkou otázkou také zůstává, jakým způsobem budou po dokončení tunelů provozovány podzemní garáže. Jedním ze slibů při přípravě tunelů bylo i několik stovek parkovacích míst pro občany Prahy 7. Proto budeme usilovat, aby maximální počet míst v garážích bych využit v rámci zóny placeného stáni (modrých zón)“ dodal Ondřej Novák, člen krajské rady zelených Praze.
Současně s předáním petičních archů jsme odboru městského investora sdělili naše další podněty pro dokončovací práce na tunelech na Letenské pláni. Především požadujeme skutečné zklidnění dopravy na povrchu, a proto navrhujeme zúžení komunikace na Letenské pláni na jeden pruh každým směrem, včetně bezpečnějších přechodů pro chodce a pruhy pro cyklisty. Jedině těmito opatřeními může tunel Blanka přinést skutečné zklidnění dopravy na povrchu. Dále trváme na zachování maximálního počtu stromů ve stromořadí před Molochovem a doplnění nových stromů až k hraně Letenského náměstí.
Kontakty:
Ondřej Mirovský, člen předsednictva Strany zelených, předseda SZ Praha 7 a zastupitel MČ, ondrej.mirovsky@zeleni.cz, tel. 724 833 286
Ondřej Novák, člen krajské rady SZ Praha, nondra@seznam.cz, tel. 602 194 073
„Pevně věříme, že i ve spojení s aktuálním výrazným nárůstem ceny za projekt tunelů Blanka, dostane magistrát rozum a nebude trvat na tomto nesmyslném, nefunkčním, drahém a esteticky nevhodném projektu. Předpokládáme návrat k původnímu plánu, kdy hrana garáží vystupuje nad povrch Letenské pláně o cca 1,5 metru a je pouze překryta zeminou a osazena zelení,“ doplnil předseda zelených v Praze 7 Ondřej Mirovský.
„Velkou otázkou také zůstává, jakým způsobem budou po dokončení tunelů provozovány podzemní garáže. Jedním ze slibů při přípravě tunelů bylo i několik stovek parkovacích míst pro občany Prahy 7. Proto budeme usilovat, aby maximální počet míst v garážích bych využit v rámci zóny placeného stáni (modrých zón)“ dodal Ondřej Novák, člen krajské rady zelených Praze.
Současně s předáním petičních archů jsme odboru městského investora sdělili naše další podněty pro dokončovací práce na tunelech na Letenské pláni. Především požadujeme skutečné zklidnění dopravy na povrchu, a proto navrhujeme zúžení komunikace na Letenské pláni na jeden pruh každým směrem, včetně bezpečnějších přechodů pro chodce a pruhy pro cyklisty. Jedině těmito opatřeními může tunel Blanka přinést skutečné zklidnění dopravy na povrchu. Dále trváme na zachování maximálního počtu stromů ve stromořadí před Molochovem a doplnění nových stromů až k hraně Letenského náměstí.
Kontakty:
Ondřej Mirovský, člen předsednictva Strany zelených, předseda SZ Praha 7 a zastupitel MČ, ondrej.mirovsky@zeleni.cz, tel. 724 833 286
Ondřej Novák, člen krajské rady SZ Praha, nondra@seznam.cz, tel. 602 194 073
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk