Petra Kolínská "> Strana zelených v Praze: investice do veřejné dopravy místo nefunkčního torza městského okruhu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/strana-zelenych-v-praze-investice-do-verejne-dopravy-misto-nefunkcniho-torza-mestskeho-okruhu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Strana zelených v Praze: investice do veřejné dopravy místo nefunkčního torza městského okruhu

10. března 2006 | Strana zelených
Autor: Petra Kolínská, tel: + 420 776 552 022
Projekt výstavby Městského okruhu, jak o něm tento týden mluvil primátor Bém a radní pro dopravu Radovan Šteiner v MF Dnes, vážně ohrožuje řešení dopravních problémů Prahy. Vedení města stále trvá na pokračování výstavby Městského okruhu v podobě, která je zcela nad finanční možnosti města. Výsledek výstavby severozápadní části MO je zřejmý – vzniklo by nefunkční torzo a radikálně se omezí investice do modernizace veřejné dopravy.

Město si již několik let za sebou může do rozvoje dopravy (včetně rozvoje veřejné dopravy) dovolit investovat 5 miliard korun ročně, má 33 miliard dluhů a nemůže se vyhnout rekonstrukci ústřední čistírny odpadních vod, jejíž minimální náklady jsou 10 miliard. Vedení města přesto slibuje Pražanům již deset let výstavbu severozápadní části Městského okruhu s oficiálně odhadovanými náklady 29 miliard korun.

„Vedení města neříká Pražanům o Městském okruhu pravdu. Kromě toho, že ani v tomto volební období nedokázalo získat na severozápadní úsek finanční prostředky, nemluví o to, že aby byl okruh alespoň trochu funkční, musí být rychle postavena i severovýchodní část, která má stát minimálně 15 mld. korun. Ve stejné době chce ale Praha splácet svůj dluh ve výši 33 mld. a investovat do výstavby metra. Jde o zcela nereálné sliby,“ komentuje záměry města Petra Kolínská, předsedkyně krajské organizace SZ, a dodává: „Ani jinak štědrá Evropská unie peníze na vnitřní okruh nedá. Projekt totiž nesplnil jednu ze základních dotačních podmínek – nebyl nikdy řádně posouzen jeho vliv na životní prostředí.“

Dopravní prioritou hlavního města má podle zelených být rychlé a kapacitní spojení centra Prahy s letištěm Ruzyň příměstskou železnicí, modernizace vozového parku Dopravních podniků a rozšíření tramvajových linek.

Petr Šlegr, vedoucí dopravní sekce SZ, k tomu dodává: „Nejvíce peněz musí jít do modernizace veřejné dopravy. Je ostuda, že Praha má v tuto chvíli pouze jednu nízkopodlažní tramvaj a tramvaje lidi obtěžují svým hlukem. Je zřejmé, že přeplněnost Prahy auty nevyřeší pár kilometrů dlouhý tunel, ale rychlá a komfortní MHD, do které obyvatelé rádi ze svých aut přestoupí.“

Kontakty a další informace:


Petra Kolínská
předsedkyně Krajské organizace SZ v Praze
mobil: + 420 776 552 022
petra.kolinska@ecn.cz

Petr Šlegr
vedoucí dopravní sekce Strany zelených
mobil: + 420 777 573 975
petr.slegr@zeleni.cz
Petra Kolínská, tel: 420 776 552 022
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist