Tiskové zprávy
Strana zelených: Strana zelených v Praze: investice do veřejné dopravy místo nefunkčního torza městského okruhu
Projekt výstavby Městského okruhu, jak o něm tento týden mluvil primátor Bém a radní pro dopravu Radovan Šteiner v MF Dnes, vážně ohrožuje řešení dopravních problémů Prahy. Vedení města stále trvá na pokračování výstavby Městského okruhu v podobě, která je zcela nad finanční možnosti města. Výsledek výstavby severozápadní části MO je zřejmý – vzniklo by nefunkční torzo a radikálně se omezí investice do modernizace veřejné dopravy.
Město si již několik let za sebou může do rozvoje dopravy (včetně rozvoje veřejné dopravy) dovolit investovat 5 miliard korun ročně, má 33 miliard dluhů a nemůže se vyhnout rekonstrukci ústřední čistírny odpadních vod, jejíž minimální náklady jsou 10 miliard. Vedení města přesto slibuje Pražanům již deset let výstavbu severozápadní části Městského okruhu s oficiálně odhadovanými náklady 29 miliard korun.
„Vedení města neříká Pražanům o Městském okruhu pravdu. Kromě toho, že ani v tomto volební období nedokázalo získat na severozápadní úsek finanční prostředky, nemluví o to, že aby byl okruh alespoň trochu funkční, musí být rychle postavena i severovýchodní část, která má stát minimálně 15 mld. korun. Ve stejné době chce ale Praha splácet svůj dluh ve výši 33 mld. a investovat do výstavby metra. Jde o zcela nereálné sliby,“ komentuje záměry města Petra Kolínská, předsedkyně krajské organizace SZ, a dodává: „Ani jinak štědrá Evropská unie peníze na vnitřní okruh nedá. Projekt totiž nesplnil jednu ze základních dotačních podmínek – nebyl nikdy řádně posouzen jeho vliv na životní prostředí.“
Dopravní prioritou hlavního města má podle zelených být rychlé a kapacitní spojení centra Prahy s letištěm Ruzyň příměstskou železnicí, modernizace vozového parku Dopravních podniků a rozšíření tramvajových linek.
Petr Šlegr, vedoucí dopravní sekce SZ, k tomu dodává: „Nejvíce peněz musí jít do modernizace veřejné dopravy. Je ostuda, že Praha má v tuto chvíli pouze jednu nízkopodlažní tramvaj a tramvaje lidi obtěžují svým hlukem. Je zřejmé, že přeplněnost Prahy auty nevyřeší pár kilometrů dlouhý tunel, ale rychlá a komfortní MHD, do které obyvatelé rádi ze svých aut přestoupí.“
Kontakty a další informace:
Petra Kolínská
předsedkyně Krajské organizace SZ v Praze
mobil: + 420 776 552 022
petra.kolinska@ecn.cz
Petr Šlegr
vedoucí dopravní sekce Strany zelených
mobil: + 420 777 573 975
petr.slegr@zeleni.cz
Město si již několik let za sebou může do rozvoje dopravy (včetně rozvoje veřejné dopravy) dovolit investovat 5 miliard korun ročně, má 33 miliard dluhů a nemůže se vyhnout rekonstrukci ústřední čistírny odpadních vod, jejíž minimální náklady jsou 10 miliard. Vedení města přesto slibuje Pražanům již deset let výstavbu severozápadní části Městského okruhu s oficiálně odhadovanými náklady 29 miliard korun.
„Vedení města neříká Pražanům o Městském okruhu pravdu. Kromě toho, že ani v tomto volební období nedokázalo získat na severozápadní úsek finanční prostředky, nemluví o to, že aby byl okruh alespoň trochu funkční, musí být rychle postavena i severovýchodní část, která má stát minimálně 15 mld. korun. Ve stejné době chce ale Praha splácet svůj dluh ve výši 33 mld. a investovat do výstavby metra. Jde o zcela nereálné sliby,“ komentuje záměry města Petra Kolínská, předsedkyně krajské organizace SZ, a dodává: „Ani jinak štědrá Evropská unie peníze na vnitřní okruh nedá. Projekt totiž nesplnil jednu ze základních dotačních podmínek – nebyl nikdy řádně posouzen jeho vliv na životní prostředí.“
Dopravní prioritou hlavního města má podle zelených být rychlé a kapacitní spojení centra Prahy s letištěm Ruzyň příměstskou železnicí, modernizace vozového parku Dopravních podniků a rozšíření tramvajových linek.
Petr Šlegr, vedoucí dopravní sekce SZ, k tomu dodává: „Nejvíce peněz musí jít do modernizace veřejné dopravy. Je ostuda, že Praha má v tuto chvíli pouze jednu nízkopodlažní tramvaj a tramvaje lidi obtěžují svým hlukem. Je zřejmé, že přeplněnost Prahy auty nevyřeší pár kilometrů dlouhý tunel, ale rychlá a komfortní MHD, do které obyvatelé rádi ze svých aut přestoupí.“
Kontakty a další informace:
Petra Kolínská
předsedkyně Krajské organizace SZ v Praze
mobil: + 420 776 552 022
petra.kolinska@ecn.cz
Petr Šlegr
vedoucí dopravní sekce Strany zelených
mobil: + 420 777 573 975
petr.slegr@zeleni.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk