Martin Kupka "> Středočeský kraj má svou Regionovu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/stredocesky-kraj-ma-svou-regionovu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Středočeský kraj: Středočeský kraj má svou Regionovu

17. února 2006 | Středočeský kraj
Autor: Martin Kupka
České dráhy představily ve čtvrtek 16. února v železniční stanici Praha-hlavní nádraží novou soupravu řady 814 Regionova. Součástí akce, na níž byli přítomni hejtman Středočeského kraje Ing. Petr Bendl, náměstek hejtmana pro oblast dopravy a integrovaného záchranného systému Karel Vyšehradský a náměstek generálního ředitele Českých drah, a.s. pro osobní dopravu Ing. Jiří Kolář, byla prezentační jízda na trase Praha-hlavní nádraží, Praha-Zličín, Hostivice, Rudná u Prahy, Praha-Řeporyje, Praha-Smíchov a Praha-hlavní nádraží.

V průběhu roku 2002 uvedou České dráhy do provozu dvacet dvouvozových jednotek 814/914 Regionova. První souprava je již ve zkušebním provozu, s dodávkou dalších souprav se počítá od měsíce dubna. Každý měsíc by pak měly přibýt dvě až tři soupravy. Součástí nových dodávek bude rovněž ucelený koncept k propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný „Regionovou Vaším krajem“.

"Jsem přesvědčen, že se na kolejích začíná něco dít," komentoval zavádění nových regionálních souprav náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský. V kraji podle něj silniční doprava už nestačí, a proto je třeba přesvědčit lidi, aby začali používat železnici. Dráhy si to konečně uvědomily, dodal. "Nemůžeme se zastavit na úrovni padesátých či šedesátých let," řekl. "A tyto vlaky k tomu přispějí."

Kroky Českých drah vítá i středočeský hejtman Petr Bendl. „Jsem rád, že nás dráhy začaly brát jako významného zákazníka, který jim ročně platí přes tři čtvrtě miliardy korun. Dobré fungování vlakového spojení je pro nás nezbytné. I kvůli přecpaným silnicím, když lidé jezdí do Prahy za prací a když vyrazí na chaty,“ řekl středočeský hejtman Petr Bendl. Ze středních Čech jezdí do Prahy za prací sto tisíc lidí a o víkendech zas statisíce Pražanů míří do regionu na chaty.

Představený první prototyp Regionovy je doplněn přívlastkem Středočeská. Na skříni motorového vozu má umístěn logotyp a znak Středočeského kraje, v případě externího zbarvení se počítá se zachováním základní koncepce barevného řešení, nicméně jednotlivé barvy se budou lišit podle krajů. Interiér byl vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Středočeského kraje.

Ve Středočeském kraji uvažují České dráhy o nasazení těchto jednotek na následujících tratích:

Praha-Libeň - Roztoky u Prahy
Kolín – Ledečko
Nymburk hl. nádraží – Jičín
Kralupy nad Vltavou – Slaný
Praha-Smíchov – Beroun
Beroun – Rakovník
Beroun – Zdice – Březnice
Lysá nad Labem - Milovice
Čáslav - Třemošnice

Pořizovací náklady na jednotku Regionovy jsou ve výši dvaceti milionů korun. Celková investice v roce 2006 do jednotek Regionovy by měla činit čtyři sta milionů korun. Celkem jich chtějí dráhy během dalších dvou let koupit sto. Tím by obměnily asi třetinu dnešních motorových vozů.

Dopravu okolo měst mají vylepšit i vlaky pod označením 471, nástupci starých známých pantografů, kterých do konce roku má v barvách Českých drah jezdit dvacet pět. Už teď vozí lidi z Prahy do Roudnice, do Kolína a dál do Pardubic nebo do Berouna a časem se mají objevit i v okolí Ostravy.

Do roku 2008 vydají České dráhy na zvýšení kvality cestování asi dvě a půl miliardy korun. Část peněz zaplatí z vlastního, částečně budou vozy financovat leasingem a z programu ministerstva dopravy na podporu obnovy kolejových vozidel nebo z úvěru od sdružení evropských železnic Eurofima.

Dráhy mají nyní asi 4500 osobních vozů, 95 elektrických souprav a dalších asi 790 motorových vozů. Průměrné stáří vozového parku Českých drah je v současnosti 25 let.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist