Tiskové zprávy
Středočeský kraj: Středočeský kraj nadále podporuje „stabilizovanou“ variantu dálnice D3
31. července 2008 | Středočeský kraj
Hejtman Středočeského kraje Ing. Petr Bendl reaguje na informace v denících Hospodářské noviny a Blesk, které v uplynulých dnech přinesly informace o dalších možnostech trasování dálnice D3 na území Středočeského kraje. Články přitom zahrnovaly údaje, které mohou vyvolávat ve veřejnosti neopodstatněné obavy. Zmiňovaný návrh vedení D3 přes zámecký park Konopiště není součástí schválené trasy a pro Středočeský kraj není přijatelný.
„Zpochybnění schválené „stabilizované“ varianty dálnice D3 ze strany Ministerstva životního prostředí pokládáme za nešťastné a nebezpečné. Celá diskuse by se tak mohla vrátit o osm let zpět. Další léta nebo dokonce desítky let by potom mohlo trvat, než stavba začne. Dopravní zátěž v mnoha obcích a městech Středočeského kraje je přitom dále neúnosná. Ve špičkách stojí na silnici I/3 i kilometrové kolony pomalu jedoucích aut. Ekologické dopady neřešení současné situace mohou být velmi vážné a dopadnou na hlavu těch, kteří schválenou „stabilizovanou“ variantu dálnice D3 zpochybňují. Nynější silnice I. třídy patří navíc k nejnebezpečnějším dopravním úsekům v zemi s vysokým počtem nehod a obětí na životech,“ zdůrazňuje hejtman Petr Bendl a dodává: „Musíme se teď spolu se starosty zaměřit na hledání takového technického řešení schválené trasy, které by bylo k životnímu prostředí co nejšetrnější. V tomto směru vidím i možnost pozitivního působení Ministerstva životního prostředí. Destruktivní a zdržovací návrhy by mělo co nejrychleji opustit.“
„Zpochybnění schválené „stabilizované“ varianty dálnice D3 ze strany Ministerstva životního prostředí pokládáme za nešťastné a nebezpečné. Celá diskuse by se tak mohla vrátit o osm let zpět. Další léta nebo dokonce desítky let by potom mohlo trvat, než stavba začne. Dopravní zátěž v mnoha obcích a městech Středočeského kraje je přitom dále neúnosná. Ve špičkách stojí na silnici I/3 i kilometrové kolony pomalu jedoucích aut. Ekologické dopady neřešení současné situace mohou být velmi vážné a dopadnou na hlavu těch, kteří schválenou „stabilizovanou“ variantu dálnice D3 zpochybňují. Nynější silnice I. třídy patří navíc k nejnebezpečnějším dopravním úsekům v zemi s vysokým počtem nehod a obětí na životech,“ zdůrazňuje hejtman Petr Bendl a dodává: „Musíme se teď spolu se starosty zaměřit na hledání takového technického řešení schválené trasy, které by bylo k životnímu prostředí co nejšetrnější. V tomto směru vidím i možnost pozitivního působení Ministerstva životního prostředí. Destruktivní a zdržovací návrhy by mělo co nejrychleji opustit.“
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk