https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/taborsti-strojvedouci-se-uz-skoli-na-nove-vlaky-do-provozu-maji-vyrazit-v-lete
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Táborští strojvedoucí se už školí na nové vlaky, do provozu mají vyrazit v létě

22. dubna 2024 | České dráhy
Běží liška k Táboru, ale nenese pytel zázvoru, nýbrž učí strojvedoucí ovládat nové motorové vlaky, které v příštích měsících převezmou dopravu na několika regionálních tratích v Jihočeském kraji. První RegioFox, lidově přezdívaný také jako „liška“, přijel o víkendu do táborského depa a ode dnešního dne slouží ke školení dílenského personálu v depu, vlakových čet a strojvedoucích tak, aby byli všichni zaměstnanci Českých drah dopředu připraveni na zahájení pravidelného provozu moderních, bezbariérových jednotek RegioFox.

„Táborské depo je budoucí domov pro sedm moderních motorových jednotek RegioFox, které budeme po otevření nového mostu přes Vltavu u Červené vypravovat na vlaky z Tábora do Písku a Strakonic. Do té doby budou dočasně jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Abychom uvedli nové vlaky do provozu co nejrychleji po jejich převzetí od výrobce, začali jsme školit kolegy z Tábora v předstihu na jedné středočeské jednotce, která je ve zkušebním provozu, už nyní,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek pro osobní dopravu a doplňuje: „První RegioFox přijel do Tábora tento víkend a už nyní slouží ke školení vlakových čet a strojvedoucích v Táboře. V rámci komplexního výcviku personálu jsou určené spoje, na kterých bude jezdit. Poprvé tak vyrazil už dnes ráno na svůj první vlak z Tábora do Olbramovic.“

Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené dalšími službami pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami, a to např. palubní Wi-Fi sítí, elektrickými zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuálním informačním systémem. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO.

Výrobcem RegioFoxů přezdívaných lidově také jako „liška“ je polská společnost PESA v Bydhošti. V současné době zajišťuje dodavatel jejich schválení u Drážního úřadu, které je nezbytné získat před předáním vozidel dopravci. Po schválení vozidel a jejich převzetí Českými drahami budou v letošním roce uvedeny do provozu na tratích v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém, Pardubickém a v Plzeňském kraji, v kraji Vysočina a v Praze. Celkem je nyní objednáno 106 motorových jednotek RegioFox.

RegioFoxy jsou označeny jako řada 847. Mají délku zhruba 44 metrů, váží přes 80 tun a nabízejí celkem 115 míst k sezení. Jejich maximální rychlost je 120 km/h a mají výkon 750 kW. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. V Jihočeském kraji už jezdí 14 moderních elektrických jednotek RegioPanter a letos je doplní dalších 5 elektrických vlaků stejného typu a 7 motorových jednotek RegioFox.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist