Jan Mikulička "> Tarifní systém IDOL se rozšiřuje. Nyní sahá ještě dál do Středočeského kraje - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tarifni-system-idol-se-rozsiruje.nyni-saha-jeste-dal-do-stredoceskeho-kraje
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Liberecký kraj: Tarifní systém IDOL se rozšiřuje. Nyní sahá ještě dál do Středočeského kraje

30. března 2022 | Liberecký kraj
Autor: Jan Mikulička, tel: 485 226 324
Území, na němž mohou cestující hromadnou dopravou ve Středočeském kraji využívat tarif Libereckého kraje IDOL, se od pátku 1. dubna rozšiřuje. Mezikrajské úseky, které již nyní zahrnují pět autobusových a čtyři vlakové linky, se rozrostou o dalších šest linek, a to mezi Českým Dubem a Mnichovým Hradištěm, Mimoní a Mladou Boleslaví, Mělníkem s Dubou a Doksy, Mšenem a Doksy. Mělník a Mšeno jsou také novou cílovou oblastí, kam nově tarif IDOL dosahuje.

„Vybrané autobusové linky nabízejí v mezikrajských úsecích možnost volby jízdného podle tarifu, který cestujícím lépe vyhovuje, protože jej využívají pro mezikrajské cesty, ale i uvnitř regionu,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy. „Například cestující z Turnova může jet na výhodnější jízdné s Opuscard do Liberce i do Středočeské Mladé Boleslavi.“ Podobně tomu i ve Středočeském kraji, kde například na jízdenku PID lze dojet až k Máchovu jezeru.

Síť regionálních autobusových linek, které nabízí cestujícím nejen mezikrajské spojení, ale také usnadňují odbavování ve vozidlech kombinací tarifů IDOL (Integrovaná doprava Libereckého kraje) a PID (Pražská integrovaná doprava), společně objednávají Liberecký kraj, Středočeský kraj a Hlavní město Praha již od loňského prosince.

„Již v prosinci se počítalo, že v rámci pokračování spolupráce se rozšíří nabídka linek, kde se tarify překrývají,“ sdělil Otto Pospíšil, jednatel koordinátora dopravy v Libereckém kraji, společnosti KORID LK. „Bylo však nutné zanalyzovat a vyřešit některé technické záležitosti, například modernizaci odbavovacích zařízení tak, aby zvládala pracovat s více systémy.“

Rozšíření mezikrajské spolupráce přinese v první řadě vyšší komfort pro cestující. Vyžaduje také dobře fungující komunikaci krajských koordinátorů s dopravci. „Tarify IDOL a PID se v některých ohledech liší, což může být pro řidiče náročné,“ konstatuje Pospíšil. „S dopravci se proto pravidelně setkáváme a hledáme cesty, jak přispět k hladkému průběhu odbavování – ať už proškolováním dopravců či účinným způsobem informování cestujících.“

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist