Vojtěch Toman "> Téměř polovina peněz na výstavbu cyklostezek zůstala nevyužita - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/temer-polovina-penez-na-vystavbu-cyklostezek-zustala-nevyuzita
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Téměř polovina peněz na výstavbu cyklostezek zůstala nevyužita

11. prosince 2003 | Děti Země
Autor: Vojtěch Toman, tel: 606 566 368
Nevyužitých devět milionů původně určených na výstavbu pražských cyklostezek bylo vráceno zpátky do městského rozpočtu. Magistrát tak dokazuje, že cyklistická doprava je stále na pokraji zájmu městských politiků a úředníků.

Z celkem 20,2 milionů korun, které letos Praha vyčlenila na výstavbu cyklostezek, bylo v letošním roce proinvestováno pouhých 11,2 milionu, nevyužitých devět milionů bylo vráceno zpátky do městského rozpočtu. Magistrát tak dokazuje, že cyklistická doprava je stále na pokraji zájmu městských politiků a úředníků.

„Za těch nevyužitých devět milionů se dala udělat spousta věcí, například opravit špatný povrch stezky mezi Výtoní a Barrandovským mostem, instalovat dva potřebné semafory pro cyklisty, a ještě by zbylo dost peněz na přípravu projektů nových stezek,“ říká k tomu Vojtěch Toman z Dětí Země. Společně s dalšími organizacemi připravily již v únoru Děti Země vlastní návrhy na zlepšení zatím velmi špatných podmínek pro cyklisty v hlavním městě. „Tehdy nám na magistrátu říkali, že na realizaci našich návrhů není kvůli povodním dostatek peněz, teď peníze vracejí a tvrdí, že je není za co utratit,“ komentuje alibismus magistrátu Toman.

Na rozdíl od jiných měst v Praze bezpečné cyklostezky prakticky neexistují, většinou jde o tzv. cyklotrasy vedené po běžných silnicích a značené žlutými cedulkami. Značení je navíc velmi špatně provedeno či místy zcela chybí. Přes stále rostoucí oblibu kola jako běžného dopravního prostředku k dojíždění do práce či do školy však nové stezky a cyklistické pruhy na vozovkách uvnitř města nevznikají. Občas vznikne nějaká rekreační stezka na periferii, která má však z dopravního hlediska minimální význam. Praha tak čím dál více zaostává za ostatními městy.

Letos vzniklo pouze 2,5 km nových stezek pro pěší a pro cyklisty, všechny na samém okraji Prahy – kilometrový úsek v Modřanech a 1,5 km mezi Lahovicemi a Radotínem, přes Radotínský potok byl postaven nový mostek místo původního, který byl v havarijním stavu.

kontakty:
Ing. Vojtěch Toman, Děti Země,
email: dz.praha@seznam.cz, tel.: 606 566 368

Radovan Šteiner, radní pro dopravu,
email: Radovan.Steiner@cityofprague.cz, tel.: 236 002 321, 236 001 111
Vojtěch Toman, tel: 606 566 368
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist