Václav Procházka "> Terrigenia dnes předala Magistrátu petici za rozvoj S-bahn - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/terrigenia-dnes-predala-magistratu-petici-za-rozvoj-s-bahn
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Terrigenia: Terrigenia dnes předala Magistrátu petici za rozvoj S-bahn

18. února 2003 | Terrigenia
Autor: Václav Procházka
Městská železniční doprava je podstatně levnější než metro a její fungování by mohlo značně zpochybnit stavbu některých nových úseků metra (např. větev trasy A na Nádraží Hostivař – viz územní plán Prahy). Zavedení mimořádných kyvadlových spojů při povodních ukázalo, že určité rezervy poskytuje železniční síť v Praze i ve své stávající podobě. Sdružení Terrigenia proto vydalo petici za rychlé zavádění metropolitní železniční dopravy, které by mělo postupně navazovat na zřízení těchto dvou "povodňových" linek .

Výzva byla 18.2. oficiálně předána Magistrátu Hlavního města Prahy. Sbírání podpisů však nekončí!
Magistrát nejčastěji zaujímá stanovisko "To bychom rádi, ale nejsou peníze". Otázkou je, jestli by tomu tak bylo, kdyby se s penězi určenými na dopravu v Praze nakládalo racionálně. (Ostatně šetrnost Magistrátu, pokud jde o desítky milionů na železniční dopravu nebo pouhé miliony na cyklostezky, působí poněkud komicky, když ve vedení Dopravního podniku zůstávají lidé, kteří jsou - nepochybně aspoň zčásti - odpovědní za sedmimiliardové škody v metru).

Například stavba nové trasy metra "D", zvláště jejího vnitřního úseku Pankrác – Náměstí míru, rozhodně není nejlepším způsobem, jak využít miliardy korun. Jen za zlomek těchto prostředků by se dalo zařídit:
• dostatek souprav ke zkrácení intervalů v metru i ve špičkách,
• zřízení železniční zastávky Kačerov i s bezbariérovým přístupem (+ zřízení všech požadovaných zastávek na území Prahy),
• elektrické jednotky pro zavedení nových vlakových spojů Radotín – Kačerov – Vršovice – Hlavní nádraží.

Lidé přijíždějící vlakem od Vraného nad Vltavou, kteří cestují např. na Jižní město, by potom snadno přestoupili na Kačerově, zatímco dnes jezdí na Hlavní nádraží a pak se metrem zbytečně vracejí 7 stanic.

Za luxus nelze považovat ani zachování spojů Smíchov – Hlavní nádraží a Masarykovo n. – Běchovice. Tím, že přebírají část přepravních výkonů metra, činí cestování metrem snesitelnějším – aspoň do doby, než budou zkráceny intervaly, což kvůli nedostatku souprav ve špičkách není možné hned.

Pokud bude Magistrát nadále preferovat nákladnější řešení, dojde ke zvýšení zadluženosti města a brzy i k dalšímu zdražování jízdného. Radní však přesto budou tvrdit, že pro veřejnou dopravu dělají maximum, ale lidé ji používat nechtějí. Tomuto vývoji nechceme přihlížet.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist