Tiskové zprávy
Tesco: Tesco i přes vyšší počet obchodů snižuje zatížení životního prostředí
26. dubna 2010 | Tesco
Na politice šetrné vůči životnímu prostředí mají nezastupitelný podíl také ekologické nákupní tašky.
Společnosti Tesco se daří díky nejrůznějším ekologickým projektům snižovat dopady svého provozu na životní prostředí. Velký vliv na to má zavedení řady ekologických variant nákupních tašek, a to i včetně bezplatné biologicky rozložitelné, kterou Tesco zavedlo v loňském roce při příležitosti oslav Dne země.
Společnost trvale pracuje i na snížení spotřeby elektrické energie a emisí CO2. To vše při každoročním nárůstu počtu prodejen po celé České republice. Jen vloni se Tesco rozrostlo o 21 a letos plánuje otevřít přibližně třicítku prodejen, přičemž v nových i stávajících obchodech zavádí řadu energeticky úsporných opatření. Zároveň ale plánuje postavit ve střední Evropě první hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou. Tento unikátní projekt využije řadu novinek jako např. CO2 jako chladivo v systému potravinářského chlazení, přírodní konstrukční materiály nebo sluneční světlo na prodejní ploše. Plánovaná úspora uhlíkové stopy je 30 % oproti obchodu obdobné velikosti postaveném v loňském roce. Tímto projektem Tesco naváže na úspěšnou realizaci prvního energeticky úsporného obchodu v Žatci.
Jednou z klíčových ekologických aktivit Tesco je zavedení několika druhů nákupních tašek. Zákazníci si mohou vybrat tašky pro opakované použití, tj. plastové tašky z recyklovaného materiálu, Green Bag ve dvou velikostech či jutové tašky, kterou si mohou zákazníci dokonce po jejím obnošení nechat v Tesco bezplatně vyměnit, nebo jednorázové biologicky rozložitelné tašky, jež zcela nahradila klasické igelitové. I přesto, že jsou jednorázové biologicky rozložitelné tašky poskytovány bezplatně, zákazníci si jejich využití více rozmýšlejí a dávají přednost variantám pro opakované použití. „I přes vyšší počet prodejen zákazníci Tesco vloni použili téměř o třetinu bezplatných tašek méně než v roce předchozím. Naproti tomu prodej recyklovatelné tašky v hodnotě 6,90 Kč se zvýšil více než dvojnásobně,“ říká Vesselin Barliev, zodpovědný za realizaci ekologických aktivit ve společnosti Tesco.
Úspory se daří také v oblasti spotřeby energií, a to i přes významný nárůst provozoven. V minulém roce Tesco v důsledku otevření nových obchodů zvýšilo svou prodejní plochu o 13,8 %. Spotřeba elektrické energie, která vytváří více než 60% uhlíkovou stopu společnosti se ale zvýšila pouze o 0,5 %. Stalo se tak díky úsporným opatřením a instalaci šetrných zařízení, jak na zcela nových obchodech, tak při přestavbách a modernizacích stávajících prodejních ploch.
Od roku 2006, kdy se Tesco aktivně věnuje ekologicky šetrnému provozu, se podařilo dosáhnout 16% úspor v emisích CO2 na metr čtvereční prodejní plochy. To v sobě zahrnuje spotřebu elektřiny, plynu a tepla, ujeté kilometry a spotřebu nafty v rámci logistického řetězce, ale také použití chladiv pro potravinářské a objektové chlazení. „Tesco se v tomto bodě soustřeďuje především na výměnu provozních zařízení za modernější a šetrnější varianty. Například průběžně měníme osvětlení prodejen, což se ročně týká v průměru 20 provozoven po celé ČR,“ dodává Vesselin Barliev.
Nezastupitelnou roli v ekologicky zodpovědném chování má i zefektivnění dopravy. V jejím rámci Tesco ušetřilo v uplynulém roce 456 tun CO2. Toho společnost dosahuje lepším plánováním cest tak, aby auta jezdila vždy plně vytížená. Vloni navíc Tesco uvedlo do provozu malá dodávková auta na plynový pohon, která zásobují malé prodejny v centru Prahy.
K ochraně životního prostředí chce přispívat Tesco především svým vlastním chováním a přístupem. „Naším cílem není poučovat zákazníky a vychovávat je k ekologicky šetrnému chování. Chceme jim dát na výběr, aby se mohli sami a zodpovědně rozhodnout,“ říká Vesselin Barliev.
O společnosti Tesco Stores ČR a. s.
Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 135 obchodů (šedesát šest hypermarketů, čtyřicet supermarketů, třiadvacet prodejen Tesco Expres a šest obchodních domů), osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. V Praze jsou to Obchodní centrum Letňany a Nákupní centrum Eden, v Karlových Varech OC Fontána, v Ostravě OC Galerie, v Opavě OC Silesia a v Plzni OC Plzeň. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2004, 2006, 2007, 2008 a 2009, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2004, 2006 a 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Tesco patří k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2009 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 15,4 mil. korun na charitativní účely.
V případě zájmu o další informace prosím kontaktujte:
Eva Karasová ˜ Corporate Affairs Manager
Tesco Stores ČR a. s. ˜ Vršovická 1527/68B ˜ 100 00 Praha 10
Tel.: +420 272 087 739 ˜ Mobil: +420 602 470 323
eva_karasova@cz.tesco-europe.com ˜ www.itesco.cz
Společnosti Tesco se daří díky nejrůznějším ekologickým projektům snižovat dopady svého provozu na životní prostředí. Velký vliv na to má zavedení řady ekologických variant nákupních tašek, a to i včetně bezplatné biologicky rozložitelné, kterou Tesco zavedlo v loňském roce při příležitosti oslav Dne země.
Společnost trvale pracuje i na snížení spotřeby elektrické energie a emisí CO2. To vše při každoročním nárůstu počtu prodejen po celé České republice. Jen vloni se Tesco rozrostlo o 21 a letos plánuje otevřít přibližně třicítku prodejen, přičemž v nových i stávajících obchodech zavádí řadu energeticky úsporných opatření. Zároveň ale plánuje postavit ve střední Evropě první hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou. Tento unikátní projekt využije řadu novinek jako např. CO2 jako chladivo v systému potravinářského chlazení, přírodní konstrukční materiály nebo sluneční světlo na prodejní ploše. Plánovaná úspora uhlíkové stopy je 30 % oproti obchodu obdobné velikosti postaveném v loňském roce. Tímto projektem Tesco naváže na úspěšnou realizaci prvního energeticky úsporného obchodu v Žatci.
Jednou z klíčových ekologických aktivit Tesco je zavedení několika druhů nákupních tašek. Zákazníci si mohou vybrat tašky pro opakované použití, tj. plastové tašky z recyklovaného materiálu, Green Bag ve dvou velikostech či jutové tašky, kterou si mohou zákazníci dokonce po jejím obnošení nechat v Tesco bezplatně vyměnit, nebo jednorázové biologicky rozložitelné tašky, jež zcela nahradila klasické igelitové. I přesto, že jsou jednorázové biologicky rozložitelné tašky poskytovány bezplatně, zákazníci si jejich využití více rozmýšlejí a dávají přednost variantám pro opakované použití. „I přes vyšší počet prodejen zákazníci Tesco vloni použili téměř o třetinu bezplatných tašek méně než v roce předchozím. Naproti tomu prodej recyklovatelné tašky v hodnotě 6,90 Kč se zvýšil více než dvojnásobně,“ říká Vesselin Barliev, zodpovědný za realizaci ekologických aktivit ve společnosti Tesco.
Úspory se daří také v oblasti spotřeby energií, a to i přes významný nárůst provozoven. V minulém roce Tesco v důsledku otevření nových obchodů zvýšilo svou prodejní plochu o 13,8 %. Spotřeba elektrické energie, která vytváří více než 60% uhlíkovou stopu společnosti se ale zvýšila pouze o 0,5 %. Stalo se tak díky úsporným opatřením a instalaci šetrných zařízení, jak na zcela nových obchodech, tak při přestavbách a modernizacích stávajících prodejních ploch.
Od roku 2006, kdy se Tesco aktivně věnuje ekologicky šetrnému provozu, se podařilo dosáhnout 16% úspor v emisích CO2 na metr čtvereční prodejní plochy. To v sobě zahrnuje spotřebu elektřiny, plynu a tepla, ujeté kilometry a spotřebu nafty v rámci logistického řetězce, ale také použití chladiv pro potravinářské a objektové chlazení. „Tesco se v tomto bodě soustřeďuje především na výměnu provozních zařízení za modernější a šetrnější varianty. Například průběžně měníme osvětlení prodejen, což se ročně týká v průměru 20 provozoven po celé ČR,“ dodává Vesselin Barliev.
Nezastupitelnou roli v ekologicky zodpovědném chování má i zefektivnění dopravy. V jejím rámci Tesco ušetřilo v uplynulém roce 456 tun CO2. Toho společnost dosahuje lepším plánováním cest tak, aby auta jezdila vždy plně vytížená. Vloni navíc Tesco uvedlo do provozu malá dodávková auta na plynový pohon, která zásobují malé prodejny v centru Prahy.
K ochraně životního prostředí chce přispívat Tesco především svým vlastním chováním a přístupem. „Naším cílem není poučovat zákazníky a vychovávat je k ekologicky šetrnému chování. Chceme jim dát na výběr, aby se mohli sami a zodpovědně rozhodnout,“ říká Vesselin Barliev.
O společnosti Tesco Stores ČR a. s.
Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 135 obchodů (šedesát šest hypermarketů, čtyřicet supermarketů, třiadvacet prodejen Tesco Expres a šest obchodních domů), osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. V Praze jsou to Obchodní centrum Letňany a Nákupní centrum Eden, v Karlových Varech OC Fontána, v Ostravě OC Galerie, v Opavě OC Silesia a v Plzni OC Plzeň. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2004, 2006, 2007, 2008 a 2009, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2004, 2006 a 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Tesco patří k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2009 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 15,4 mil. korun na charitativní účely.
V případě zájmu o další informace prosím kontaktujte:
Eva Karasová ˜ Corporate Affairs Manager
Tesco Stores ČR a. s. ˜ Vršovická 1527/68B ˜ 100 00 Praha 10
Tel.: +420 272 087 739 ˜ Mobil: +420 602 470 323
eva_karasova@cz.tesco-europe.com ˜ www.itesco.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk