Karel Smetana "> Tesco pro planetu: prostřednictvím virtuální prohlídky obchodní řetězec ukazuje, jak přispívá k ochraně životního prostředí - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tesco-pro-planetu-prostrednictvim-virtualni-prohlidky-obchodni-retezec-ukazuje-jak-prispiva-k-ochrane-zivotniho-prostredi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Tesco pro planetu: prostřednictvím virtuální prohlídky obchodní řetězec ukazuje, jak přispívá k ochraně životního prostředí

20. září 2023 |
Autor: Karel Smetana, tel: +420601505860
Maloobchodní řetězec Tesco představuje nový projekt: Tesco pro planetu. V něm chce ukázat, jaké kroky aktivně podniká pro ochranu naší planety. Na virtuální prohlídku prodejny, která šetří naše životní prostředí, se může vydat široká veřejnost.

„Udržitelnost jsme začlenili do našich cílů, strategií a obchodních plánů. Zastáváme názor, že žít udržitelně by mělo být dostupné a výhodné pro každého,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco. „Naším cílem je být do roku 2035 uhlíkově neutrální. S dodavateli a partnery také spolupracujeme na tom, abychom do roku 2050 dosáhli našeho cíle, kterým jsou nulové emise uhlíku při produkci, od zemědělce až k vám na talíř. V rámci Tesco pro planetu chceme jít příkladem a inspirovat naše dodavatele, ale i zákazníky, aby se ve svém každodenním životě rozhodovali s ohledem na životní prostředí,“ dodává Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco.

Projekt Tesco pro planetu představuje 6 základních pilířů, na které se Tesco v oblasti ochrany planety zaměřuje. Jedná se především o snižování emisí v obchodech a při distribuci, zredukování přebytků potravin a lepší zásobování, optimalizaci obalů a návod pro zákazníky, jak jíst zdravěji a udržitelněji.

Šest základních pilířů, na které se Tesco v oblasti ochrany planety zaměřuje:

1. Snižování emisí v obchodech, např. využíváním obnovitelných zdrojů energie, zaváděním energeticky úsporných opatření (LED zářivky, chladničky s dveřmi, tepelná čerpadla atd.).

2. Snižování emisí při distribuci, efektivní logistika přepravy, optimální vytížení nákladních vozů, zavedení elektrických nákladních vozidel a recyklace obalového materiálu.

3. Výrazné zredukování přebytků potravin a zavedení efektivního procesu jejich darování prostřednictvím aplikace Foodiverse.

4. Optimalizace obalů s důrazem na co největší recyklovatelnost a jejich absence tam, kde nejsou třeba, např. v segmentu pečiva, ovoce a zeleniny.

5. Lepší zásobování; Tesco zákazníkům nabízí certifikované výrobky vyrobené s maximálním ohledem na životní prostředí a zároveň následně podniká kroky ke zmírnění negativního dopadu na planetu. Jako příklad lze uvést oblečení značky F&F, které je vyrobeno z ekologických materiálů. Tato oblast ochrany planety zahrnuje také všechny činnosti, kterými společnost Tesco motivuje dodavatele k tomu, aby následovali jejich úsilí v oblasti ekologie a sami podnikali aktivní kroky, např. oznamováním přebytků potravin a vyprodukovaných emisí.

6. Pomáháme jíst zákazníkům zdravěji a udržitelněji; nabídka zdravých produktů, jejichž produkce nezatěžuje naši planetu. Tipy na to, jak vést zdravý životní styl s bohatým sortimentem nutričně vyvážených potravin.

Společnost Tesco podniká důrazné kroky v souvislosti se změnou klimatu a zavazuje se, že do roku 2035 bude její činnost uhlíkově neutrální a do roku 2050 dosáhne čistých nulových emisí. Tesco je také členem iniciativy Champions 12.3 a zasazuje se o dosažení cíle OSN v oblasti udržitelného rozvoje 12.3, kterým je snížení celosvětového plýtvání potravin na polovinu do roku 2030. Tohoto cíle Tesco dosáhlo již v roce 2019. To je možné díky vytrvalému úsilí a průběžným změnám, které vedou k naplnění tohoto závazku.
Karel Smetana, tel: 420601505860
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist