Tiskové zprávy
Tesco Stores ČR : Tesco v Jaroměři otevřelo první hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou v kontinentální Evropě
14. února 2011 | Tesco Stores ČR
Ekologicky šetrný obchod klade důraz na pohodlí zákazníků, ale i na nejpokrokovější technologie ohleduplné k životnímu prostředí.
Obyvatelé východočeské Jaroměře a okolí mohou od minulého týdne nakupovat v prvním hypermarketu s nulovou uhlíkovou stopou v kontinentální Evropě. Tesco v pátek 11. 2. 2011 za účasti 1. náměstkyně ministra životního prostředí Rut Bízkové a starosty Jaroměře Jiřího Klepsy slavnostně otevřelo unikátní obchod, energeticky soběstačnou dřevostavbu, kde je veškerá produkce CO2 vyrovnána nebo vynulována stejným množstvím CO2 spotřebovaném během pěstování zdroje energie. U příležitosti otevření obchodu byl pro zákazníky připraven doprovodný program s ochutnávkami, kulinářská show nebo atrakce pro děti.
Hypermarket v Jaroměři je po obchodě v Ramsey ve Velké Británii dalším důležitým krokem směrem k naplnění celosvětových strategických cílů Tesco, které si v oblasti ekologie a přístupu k životnímu prostředí společnost vytyčila. „Naši cestu za splněním těchto ambiciózních cílů, mezi něž patří celkově emisně neutrální provoz do roku 2050, jsme začali v letech 2000 až 2008 ve Velké Británii, kde se nám podařilo snížit spotřebu energie o polovinu na čtvereční stopu. V roce 2010 jsme otevřeli první hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou právě v Ramsey. V České republice zákazníci od roku 2007 nakupují v ekologicky úsporném hypermarketu v Žatci, o rok později byl otevřen podobný obchod v Říčanech. Hypermarket Tesco v Jaroměři je dalším důležitým milníkem na naší cestě. Jsem přesvědčen, že ukazuje správný směr, kterým by se měl celý sektor maloobchodu ubírat,“ dodává P. J. Clarke, generální ředitel Tesco.
Plocha obchodu činí 3000 m2 a zákazníci na ní najdou zhruba 19 tisíc druhů zboží. „Obyvatelé Jaroměře si budou moci pod jednou střechou pořídit nejen čerstvé potraviny, ale i široký sortiment nepotravinového zboží. Na zákazníky čeká velký výběr hraček, drogerie, kosmetiky, elektroniky, domácích potřeb, knih, papírnictví a sportovních potřeb a v neposlední řadě také oděvy značky F&F a Cherokee,“ říká ředitel obchodu Jan Michal. Na nákup mohou lidé přijít denně od 7 do 22 hodin. Platit je možné jak v korunách, tak v eurech nebo platebními kartami. K dispozici je zákazníkům 11 pokladen, z toho sedm pokladen běžných a čtyři samoobslužné. Parkoviště nabízí 191 parkovacích míst, z toho sedm pro invalidy a dvě pro rodiny s dětmi. O pohodlí zákazníků se stará 95 zaměstnanců hypermarketu.
Budova ekologického obchodu je soběstačná díky dvěma kogeneračním jednotkám, které produkují energii pro celý provoz hypermarketu. Jako palivo je využit čistý řepkový olej, z něhož jednotky vyrábějí nejen elektrickou energii, ale také teplo pro vytápění a chlad pro chlazení objektu. Mezi další technologie, které hypermarket využívá, patří systém solárních kolektorů a šedových světlíků, které umožňují přirozené osvětlení prodejní plochy. Osvětlení plochy je stmívatelné, reaguje na zisky denního světla a automaticky upravuje intenzitu umělého osvětlení tak, aby bylo dosaženo požadované hladiny osvětlenosti. Hypermarket využívá i dešťovou vodu, která je zachytávána v akumulační nádrži a následně použita na splachování WC, mytí podlah, zalévání zeleně apod. Převratnou novinkou, kterou v blízké budoucnosti Tesco představí se společností ČEZ, je dobíjecí zařízení pro elektromobily, které bude umístěno přímo na parkovišti hypermarketu.
Doplňující informace:
Hlavní milníky v ekologickém přístupu Tesco
2006 - Ekologické cíle se staly součástí strategie společnosti
2007 - Ušetřeno 7 216 tun CO2. První ekologický obchod otevírá v Žatci. Postupné zavádění energeticky úsporných opatření v nových i ve stávajících obchodech
2008 - Energeticky úsporný hypermarket v Říčanech
2009 - Nové vozy s CNG pro zásobování v Praze
2009/10 -Technologie chlazení s CO2
2011 - První energeticky úsporný hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou v Jaroměři
Uhlíková stopa je množství přímo či nepřímo vypuštěných skleníkových plynů, které svou činností produkujeme. Jinak řečeno je to nástroj k měření dopadů lidských aktivit na životní prostředí vyjadřovaný v ekvivalentech oxidu uhličitého CO2, a to v gramech či kilogramech.
Samoobslužné pokladny jsou doplňkovou službou a slouží zejména pro rychlejší odbavení menších nákupů. V současné době fungují přibližně v 50 obchodech Tesco v ČR. Jsou velmi oblíbené nejen u mladé a střední generace, ale i u dětí, které obdivují, že pokladna „mluví“, a u starších zákazníků, kteří oceňují zejména snadnou obsluhu pokladny. Zákazník jednoduše každou položku naskenuje pomocí čárového kódu. U pečiva, ovoce či zeleniny, které čárový kód nemají, vybere druh zboží podle obrázku na dotykové obrazovce. Platit může jak bankovkami a mincemi, tak platební kartou. Pokladna zákazníka srozumitelně provází celým nakupováním pomocí obrázkových, psaných i mluvených instrukcí a světelných signálů. Vždy je navíc přítomen vyškolený asistent, který v případě potřeby zákazníkovi pomůže.
---
O společnosti Tesco Stores ČR
Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 156 obchodů, osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. V Praze jsou to Obchodní centrum Letňany a Nákupní centrum Eden, v Karlových Varech OC Fontána, v Ostravě OC Galerie, v Opavě OC Silesia a v Plzni OC Plzeň. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2004, 2006, 2007, 2008 a 2009, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2004, 2006 a 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Tesco patří k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2009 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 15,4 mil. korun na charitativní účely.
V případě zájmu o další informace prosím kontaktujte:
Eva Karasová ˜ Corporate Affairs Manager
Tesco Stores ČR a. s. ˜ Vršovická 1527/68B ˜ 100 00 Praha 10
Tel.: +420 272 087 739 ˜ Mobil: +420 602 470 323
eva_karasova@cz.tesco-europe.com ˜ www.itesco.cz
Obyvatelé východočeské Jaroměře a okolí mohou od minulého týdne nakupovat v prvním hypermarketu s nulovou uhlíkovou stopou v kontinentální Evropě. Tesco v pátek 11. 2. 2011 za účasti 1. náměstkyně ministra životního prostředí Rut Bízkové a starosty Jaroměře Jiřího Klepsy slavnostně otevřelo unikátní obchod, energeticky soběstačnou dřevostavbu, kde je veškerá produkce CO2 vyrovnána nebo vynulována stejným množstvím CO2 spotřebovaném během pěstování zdroje energie. U příležitosti otevření obchodu byl pro zákazníky připraven doprovodný program s ochutnávkami, kulinářská show nebo atrakce pro děti.
Hypermarket v Jaroměři je po obchodě v Ramsey ve Velké Británii dalším důležitým krokem směrem k naplnění celosvětových strategických cílů Tesco, které si v oblasti ekologie a přístupu k životnímu prostředí společnost vytyčila. „Naši cestu za splněním těchto ambiciózních cílů, mezi něž patří celkově emisně neutrální provoz do roku 2050, jsme začali v letech 2000 až 2008 ve Velké Británii, kde se nám podařilo snížit spotřebu energie o polovinu na čtvereční stopu. V roce 2010 jsme otevřeli první hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou právě v Ramsey. V České republice zákazníci od roku 2007 nakupují v ekologicky úsporném hypermarketu v Žatci, o rok později byl otevřen podobný obchod v Říčanech. Hypermarket Tesco v Jaroměři je dalším důležitým milníkem na naší cestě. Jsem přesvědčen, že ukazuje správný směr, kterým by se měl celý sektor maloobchodu ubírat,“ dodává P. J. Clarke, generální ředitel Tesco.
Plocha obchodu činí 3000 m2 a zákazníci na ní najdou zhruba 19 tisíc druhů zboží. „Obyvatelé Jaroměře si budou moci pod jednou střechou pořídit nejen čerstvé potraviny, ale i široký sortiment nepotravinového zboží. Na zákazníky čeká velký výběr hraček, drogerie, kosmetiky, elektroniky, domácích potřeb, knih, papírnictví a sportovních potřeb a v neposlední řadě také oděvy značky F&F a Cherokee,“ říká ředitel obchodu Jan Michal. Na nákup mohou lidé přijít denně od 7 do 22 hodin. Platit je možné jak v korunách, tak v eurech nebo platebními kartami. K dispozici je zákazníkům 11 pokladen, z toho sedm pokladen běžných a čtyři samoobslužné. Parkoviště nabízí 191 parkovacích míst, z toho sedm pro invalidy a dvě pro rodiny s dětmi. O pohodlí zákazníků se stará 95 zaměstnanců hypermarketu.
Budova ekologického obchodu je soběstačná díky dvěma kogeneračním jednotkám, které produkují energii pro celý provoz hypermarketu. Jako palivo je využit čistý řepkový olej, z něhož jednotky vyrábějí nejen elektrickou energii, ale také teplo pro vytápění a chlad pro chlazení objektu. Mezi další technologie, které hypermarket využívá, patří systém solárních kolektorů a šedových světlíků, které umožňují přirozené osvětlení prodejní plochy. Osvětlení plochy je stmívatelné, reaguje na zisky denního světla a automaticky upravuje intenzitu umělého osvětlení tak, aby bylo dosaženo požadované hladiny osvětlenosti. Hypermarket využívá i dešťovou vodu, která je zachytávána v akumulační nádrži a následně použita na splachování WC, mytí podlah, zalévání zeleně apod. Převratnou novinkou, kterou v blízké budoucnosti Tesco představí se společností ČEZ, je dobíjecí zařízení pro elektromobily, které bude umístěno přímo na parkovišti hypermarketu.
Doplňující informace:
Hlavní milníky v ekologickém přístupu Tesco
2006 - Ekologické cíle se staly součástí strategie společnosti
2007 - Ušetřeno 7 216 tun CO2. První ekologický obchod otevírá v Žatci. Postupné zavádění energeticky úsporných opatření v nových i ve stávajících obchodech
2008 - Energeticky úsporný hypermarket v Říčanech
2009 - Nové vozy s CNG pro zásobování v Praze
2009/10 -Technologie chlazení s CO2
2011 - První energeticky úsporný hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou v Jaroměři
Uhlíková stopa je množství přímo či nepřímo vypuštěných skleníkových plynů, které svou činností produkujeme. Jinak řečeno je to nástroj k měření dopadů lidských aktivit na životní prostředí vyjadřovaný v ekvivalentech oxidu uhličitého CO2, a to v gramech či kilogramech.
Samoobslužné pokladny jsou doplňkovou službou a slouží zejména pro rychlejší odbavení menších nákupů. V současné době fungují přibližně v 50 obchodech Tesco v ČR. Jsou velmi oblíbené nejen u mladé a střední generace, ale i u dětí, které obdivují, že pokladna „mluví“, a u starších zákazníků, kteří oceňují zejména snadnou obsluhu pokladny. Zákazník jednoduše každou položku naskenuje pomocí čárového kódu. U pečiva, ovoce či zeleniny, které čárový kód nemají, vybere druh zboží podle obrázku na dotykové obrazovce. Platit může jak bankovkami a mincemi, tak platební kartou. Pokladna zákazníka srozumitelně provází celým nakupováním pomocí obrázkových, psaných i mluvených instrukcí a světelných signálů. Vždy je navíc přítomen vyškolený asistent, který v případě potřeby zákazníkovi pomůže.
---
O společnosti Tesco Stores ČR
Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 156 obchodů, osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. V Praze jsou to Obchodní centrum Letňany a Nákupní centrum Eden, v Karlových Varech OC Fontána, v Ostravě OC Galerie, v Opavě OC Silesia a v Plzni OC Plzeň. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2004, 2006, 2007, 2008 a 2009, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2004, 2006 a 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Tesco patří k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2009 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 15,4 mil. korun na charitativní účely.
V případě zájmu o další informace prosím kontaktujte:
Eva Karasová ˜ Corporate Affairs Manager
Tesco Stores ČR a. s. ˜ Vršovická 1527/68B ˜ 100 00 Praha 10
Tel.: +420 272 087 739 ˜ Mobil: +420 602 470 323
eva_karasova@cz.tesco-europe.com ˜ www.itesco.cz
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




