JUDr. Petra Šubrtová "> Iniciativa Za rozumný okruh Prahy k Memorandu Magistrátu hl. města Prahy a ministerstva dopravy z 5. 4. 2012 - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tiskova-zprava-c-6-iniciativa-za-rozumny-okruh-prahy-k-memorandu-magistratu-hl-mesta-prahy-a-ministerstva-dopravy-z-5-4-2012
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

INICIATIVA Za Rozumný okruh Prahy: Iniciativa Za rozumný okruh Prahy k Memorandu Magistrátu hl. města Prahy a ministerstva dopravy z 5. 4. 2012

10. dubna 2012 | INICIATIVA Za Rozumný okruh Prahy
Autor: JUDr. Petra Šubrtová, tel: 606 848 837
Dnes byl veřejně oznámen podpis memoranda mezi ministerstvem dopravy a Magistrátem HMP o spolupráci v oblasti dopravní infrastruktury. Hlavním tématem má být dostavba Silničního okruhu kolem Prahy v úsecích Ruzyně - Suchdol - Březiněves a Běchovice – D1.

Dnes byl veřejně oznámen podpis memoranda mezi ministerstvem dopravy a Magistrátem HMP o spolupráci v oblasti dopravní infrastruktury. Hlavním tématem má být dostavba Silničního okruhu kolem Prahy v úsecích Ruzyně - Suchdol - Březiněves a Běchovice – D1.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/primator_podepsal_s_ministrem_dopravy.html

Z úst pana primátora mimo jiné zaznělo: „Není možné, aby byli Pražané dlouhodobě v pozici rukojmích, kteří trpí neúnosnou dopravní zátěží. Návrh severozápadní varianty hejtmana Ratha, který v dopise zaslal premiéru Nečasovi, je pohádka z Černého lesa: v současné době je jediným reálným řešením, jak ulevit Pražanům i Středočechům, dostavba Pražského okruhu v dlouhodobě připravované variantě. Pokud se peníze na dostavbu nenajdou, hrozí Praze kolaps.“

K tomu uvádíme: Rozhodně nesouhlasíme s tímto postojem a argumentací vedení hlavního města a ministerstva dopravy a nechápeme proč k memorandu, sloužícímu k hledání účinného řešení vážných dopravních problémů Prahy a pražské aglomerace, nebyli přizváni i představitelé Středočeského kraje a zástupci dnes již 12ti městských částí a obcí, kteří mají vážné námitky proti zastaralé trase okruhu Prahou a dlouhodobě usilují o konstruktivní jednání a o řádné a aktuální posouzení dvou alternativních existujících variant okruhu.

Ing. Jaroslav Korf, zástupce petičního výboru Petice za rozumný okruh Prahy uvádí:
„V ČT dnes zaznělo, že problémem dostavby ve staré trase jsou prý finance a také výkup pozermků. Radní pan Nosek zdůraznil, že jiná řešení jsou z technických a časových důvodů nemožná! Nepadlo však ani slovo o tom, že zmíněné úseky okruhu byly pro závažná pochybení a právní vady zrušeny v Zásadách územního rozvoje Prahy a že Nejvyšší správní soud doporučil Praze posoudit varianty okruhu. O dlouhodobém, oprávněném a úspěšném odporu dotčených městských částí a široké občanské veřejnosti pochopitelně také ani zmínka. Příslušná územní rozhodnutí na trasy přes Suchdol a Běchovice byla navíc v minulosti vydávána pod masivním politickým tlakem primátora P. Béma.
Přesto byla ministerstvem pro místní rozvoj pro vážné chyby opakovaně rušena.
Z jakého důvodu se i nyní trvá na zastaralé a extrémně drahé trase? Pro koho je skutečně prospěšná? A proč se město i ministerstvo dopravy tak houževnatě brání otevření diskuze s oponenty zastaralé trasy? To se zatím můžeme jen domýšlet, ačkoliv nedávné kauzy na ŘSD navozují různé úvahy. “

Dr. Petra Šubrtová, zastupitelka MČ Praha-Běchovice: Jsme běžně osočováni z komplikování veřejně prospěšné stavby okruhu a přitom většina Pražanů dodnes neví, že dosavadní plán Silničního okruhu kolem Prahy (oficiální název stavby) je zastaralý a nebezpečný projekt z 60. let minulého století, který současné dopravní problémy Prahy a Středočeského kraje nevyřeší a další vážné dopravní potíže a slabá místa v pražské dopravě udělá. Přitom k původnímu plánu existují už dvě alternativy - obě navržené skutečně kolem hlavního města, kam tranzitní kamionová doprava patří a kde se nebude nebezpečně mísit s dopravou vnitroměstskou:
1. Návrh 12ti starostů městských částí Prahy a několika obcí Středočeského kraje - tzv. Regionální trasa
2. Návrh Středočeského kraje - obsažený v územním plánu Středočeského kraje (Zásady územního rozvoje SK) - tzv. Aglomerační okruh

Ing. Milan Strnad, dlouholetý projektant dálničních staveb s mnoha zahraničními zkušenostmi dodává:
„Silové snahy o prosazení hrubě zastaralé a extrémně drahé trasy okruhu projektované v 60. letech minulého století vedly do dnešní patové situace. Tu zřejmě mají řešit podobná memoranda.
Přitom při rozumné kooperaci se Středočeským krajem by bylo v dohledné době možno postavit úsek od D1 po R10 právě Středočeským krajem a tím vyřešit nejpalčivější problémy s kamiony na Spořilově a také v Říčanech. Úsek by stačil zatím ve dvoupruhu,což je řešení běžné v západní Evropě, je-li nějaká komunikace nutně potřeba a zároveň se nedostává dost peněz na celkový profil. Praha a ministerstvo dopravy však nenaslouchá a prosazuje řešení o 30 mld. Kč dražší – zastavěným městem."

Kontakty:
Mluvčí Iniciativy Za rozumný okruh Prahy: Zástupce petičního výboru Petice za rozumný okruh Prahy:
JUDr. Petra Šubrtová, mobil: 606 848 837 Ing. Jaroslav Korf, mobil: 603 843 014
e-mail: petrasubrtova@seznam.cz e-mail: jar.korf@quick.cz
zastupitelka MČ Praha – Běchovice www.rozumnyokruh.cz

Odborný poradce:
Ing. Milan Strnad, mobil: 728 182 919
e-mail: strnad_milan@volny.cz
autorizovaný inženýr, autor dálnice D 5,
konsultant pro dopravní stavby

O nás:
Iniciativa Za rozumný okruh Prahy: www.rozumnyokruh.cz ,
spojující občany a občanská sdružení z četných městských částí Prahy a několika středočeských obcí,
dlouhodobě a legálními prostředky usiluje o to, aby všechny existující varianty okruhu Prahy byly poctivě odborně a aktuálně posouzeny a k realizaci aby byla vybrána ta nejvhodnější. Odmítáme řešení, jež by vedlo pouze k přesunu vážných dopravních problémů z jedné lokality do druhé. Věříme, že vedení hlavního města a ministerstvo dopravy nebudou setrvale a silou protlačovat nevhodnou trasu zastavěným územím a konečně přizvou své oponenty k jednacímu stolu. Fungující tranzitní pražský okruh je přece v zájmu všech občanů a nemohou o něm rozhodovat setrvačnost a neochota politiků podívat se na situaci ve světle současných poznatků, požadavků a ekonomických možností státu.


Přílohy:
1. Ing. Milan Strnad: krátký video-komentář k okruhu Prahy
http://www.rozumnyokruh.cz/video-2-milan-strnad.html?p=94
2. Dopis jedenácti starostů ministru dopravy ze srpna 2011
http://www.rozumnyokruh.cz/d-35-dopis-11-starostu-ministru-dopravy-zadajici-posouzeni-regionalni-trasy.html
3. Film – Okruh Prahy: Kdy, kde a za kolik? O problémech zastaralé trasy.
http://www.rozumnyokruh.cz/video-1-prazsky-okruh.html?p=94
4.. Komentář dálničního projektanta, ing. Milana Strnada, k Silničnímu okruhu Prahy
http://www.rozumnyokruh.cz/d-34-komentar-ing-milana-strnada-k-silnicnimu-okruhu-kolem-prahy.html
5. Petice Za rozumný okruh Prahy, za rozumnou cenu a v rozumném čase
http://www.rozumnyokruh.cz/index.html?p=81&lang=cz
6. Iniciativa za rozumný okruh – starší TZ a ohlasy médií
http://www.rozumnyokruh.cz/dokument.php?p=34&rubrika=3&kat=%

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist