https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/trasa-metra-protazena-az-do-letnan
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. m. Praha: Trasa metra protažena až do Letňan

18. září 2006 | Hl. m. Praha
Více než patnáctimiliardová investice, která prodlužuje trasu metra IV. C2 z Ládví do Letňan, nabývá konkrétní podoby. Konstrukci povrchových stanic Střížkov, Prosek a Letňany i traťové tunely si dnes dopoledne prohlédl pražský primátor Pavel Bém. Zkušební provoz na tomto úseku bude zahájen v prvním čtvrtletí roku 2008, v polovině téhož roku by měl nový úsek metra začít sloužit veřejnosti. Té je také především určena prezentace „Stanice Letňany se představuje“, která bude přístupná až do 23. září.

„Těším se, že v červnu, možná v květnu 2008 společně budeme tuto stanici kolaudovat,“ řekl v úvodu primátor Bém. „Prodloužením této trasy metra o tři další stanice: Střížkov, Prosek a Letňany přivádíme rychlou, kultivovanou a pohodlnou veřejnou dopravu na severní terasu města a odstraňujeme absenci zaviněnou nesystematickým plánováním našich předchůdců. V současnosti je investorem dopravně infrastrukturních staveb výlučně město. Další nemalé prostředky investujeme například do vozového parku, kdy jeden vůz M1 pražského metra přijde na dvě stě dvacet milionů korun. Odměnou jsou nám statistiky přepravních objemů,v nichž je česká metropole evropskou jedničkou v objemu přepravních hodnot, kdy 57 % osobní přepravy je realizováno prostřednictvím MHD a 43% zbývá na osobní automobily.

Například ve Vídni činí podíl MHD na přepravních objemech 46,6%, v Berlíně 33,6%, v Paříži 27,5% a v Římě 26,5%. Děláme co můžeme, ale potřebujeme podporu státu. Když pan expremiér Paroubek opustil Strakovu akademii, nechal na stole návrh rozpočtu, kde v kolonce „pražské metro“ byla nula. Věřím, že nuly přibudou a před nimi se objeví nějaké rozumné číslo,“ uzavřel primátor Bém.

Výstavba trasy metra IV. C2 z Ládví do Letňan byla slavnostně zahájena 24. 5. 2004, zhruba jeden měsíc před tím, než byl uveden do provozu předchozí úsek IV. C1 z Holešovic do Ládví.

V současné době jsou dokončeny konstrukce všech tří povrchových stanic (Střížkov, Prosek, Letňany) a traťové tunely, ve kterých se provádí montáž kolejí. Práce ve stanicích probíhají v souladu s harmonogramem tak, aby v roce 2007 proběhla montáž technologických částí a stanice byly dokončeny po stránce architektonické, včetně povrchových úprav.

Zejména v úseku mezi stanicemi Střížkov a Prosek je trasa vedena v husté zástavbě centrálního sídliště, výstavba metra se tedy bezprostředně dotýká mnoha zdejších obyvatel. Pro snížení negativních dopadů byla přijata opatření ke snížení hlučnosti, v přilehlých panelových domech byla například vyměněna okna, což si vyžádalo částku převyšující 68 mil. korun. Příznivou zprávou pro obyvatele je, že již k 16. říjnu 2006 budou v plném rozsahu zprovozněny ulice Vysočanská a Prosecká, což podstatně zlepší dopravní situaci v celé lokalitě.

V prvním čtvrtletí 2008 proběhne na trase IV. C2 zkušební provoz a ve 2. čtvrtletí téhož roku bude trasa zprovozněna pro veřejnost. Celkové náklady na výstavbu trasy IV. C2 činí cca 15,5 mld. Kč, stavební část představuje 11,2 mld. Kč. Celkově bylo dosud proinvestováno přes 6,5 mld. korun.

Za poslední dva roky byla zprovozněna nová tramvajová trať na Barrandov (náklady 2,5 mld. Kč) a trasa metra IV.C.1 na severní terasu města (náklady 8,66 mld. Kč), zahájena výstavba trasy IV.C.2 do Letňan (náklady přesáhnou13 mld. Kč). Samostatnou kapitolu představuje obnova vozového parku metra, na kterou město vyčlenilo 800 milionů Kč, a moderních nízkopodlažních tramvají, které přijdou na 1,1 mld. Kč.

O 13 do 17 hodin jsou prostory nové stanice Letňany otevřeny veřejnosti v rámci prezentace „Stanice Letňany se představuje“. Návštěvníkům jsou představeny fotografie z průběhu stavby, architektonické návrhy a pro jejich zvídavé dotazy jsou k dispozici informátoři Metrostavu.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist