https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tunely-dobrovskeho-v-brne-opet-bez-stavebniho-povoleni-mestsky-soud-v-praze-uznal-poruseni-prav-obcanu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

VMO Brno o.s.: Tunely Dobrovského v Brně opět bez stavebního povolení - Městský soud v Praze uznal porušení práv občanů

9. listopadu 2010 | VMO Brno o.s.
Výstavba tunelů Dobrovského v Brně se již podruhé dostává do slepé uličky, neboť Městský soud v Praze zrušil dne 27. října 2010 na základě žaloby občanského sdružení „VMO Brno“ stavební povolení, které nezákonně vydalo Ministerstvo dopravy. Před třemi lety, 2. března 2007, bylo povolení na základě žaloby Dětí Země zrušeno poprvé, a to z důvodu ignorování podmínek rozhodnutí o vlivu komínových výduchů na krajinný ráz. Nyní může jít o závažnější důvody. Text rozsudku bude doručen do dvou měsíců.

„Je to další důkaz toho, že úředníci Ministerstva dopravy znovu nedodrželi zákony a poněkud svérázně vyřešili námitky občanů, když ani podruhé nebyli schopni vydat toto stavební povolení bezchybně,“ upozorňuje Miroslav Patrik z Dětí Země, které jsou od roku 2004 účastníky tohoto stavebního řízení.

Ministerstvo dopravy se po doručení rozsudku musí pak rozhodnout, zda původní stavební povolení vrátí krajskému úřadu k přepracování nebo samo opraví všechny chyby a vydá nové rozhodnutí. Nicméně existuje tu vážné riziko, že stavební práce na tunelech a na stavebních objektech na ulici Hradecké a Voroněžské mohou být do té doby přerušené. Vše ale závisí na množství a vážnosti chyb, což ukáže až doručený rozsudek.

„Nijak nás netěší, že jsme naše právo na pohodu bydlení bez nadměrného hluku museli hledat až u soudu, ale neochota Ředitelství silnic a dálnic ČR hledat kompromis a arogance krajského úřadu nás k tomu dohnala. Proto doufáme, že naše požadavky budou už splněny,“ vysvětluje předseda sdružení „VMO Brno“ Karel Štěpaník.

Tunely Dobrovského s délkou 1,25 km a se dvěma křižovatkami měly původně stát 8 mld. Kč, nyní je jejich cena již 9,8 mld. Kč. S výstavbou se začalo v roce 2006, dokončení se místo roku 2012 očekává až v roce 2015.



Kontakty:
Ing. Karel Štěpaník, předseda občanského sdružení „VMO Brno“ – mobil 774 176 012

Časový průběh stavebního řízení pro tunely Dobrovského:
1)07. 06. 2004 = podání žádosti o stavební povolení ŘSD ČR a Statutárním městem Brno
2)28. 02. 2005 = vydání stavebního povolení odborem dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje
3)02. 05. 2006 = vydání změněného stavebního povolení Ministerstvem dopravy
4)17. 07. 2006 = podání soudní žaloby Dětmi Země
5)02. 03. 2007 = zrušení stavebního povolení Městským soudem v Praze (nové řízení na MD)
6)30. 08. 2007 = vydání druhého stavebního povolení Ministerstvem dopravy
7)14. 11. 2007 = podání soudní žaloby občanského sdružení „VMO Brno“
8)27. 10. 2010 = zrušení stavebního povolení Městským soudem v Praze (nové řízení na MD)


Odkazy na internetové stránky:

1) Rozsudek Městského soudu v Praze – bez odůvodnění (27.10.2010)
http://infodeska.justice.cz/vyveseni.aspx?verzeid=978413

2) Děti Země vyhrály spor o tunely Dobrovského v Brně (TZ, 15.05.2007)
http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2003518
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist