Tiskové zprávy
ODS: Tým Babiš-Ťok nefunguje. Fakta je z nečinnosti usvědčují
3. října 2017 | ODS
Komentář předsedy poslaneckého klubu ODS Zbyňka Stanjury k výstavbě dálnic a návrhům na její zrychlení.
Zažíváme největší ekonomický růst za poslední dekádu a přitom na stavbu silnic a dálnic jde v poměru k výdajům státního rozpočtu nejméně peněz za posledních 7 let. Vláda předstírá, že investuje do dopravní infrastruktury, ale fakta mluví jinak. Mezi roky 2013 a 2017 vzrostly investice do výstavby dopravní infrastruktury z 23,7 mld. Kč na 23,9 mld. Kč, tedy o pouhých 200 mil. Kč, přitom celkové výdaje státního rozpočtu ve stejném období vzrostly o téměř 200 mld. Kč.
Zatímco v minulém volebním období, které bylo poznamenáno ekonomickou krizí, bylo zprovozněno téměř 80 km dálnic a rychlostních silnic, v tomto období to bude necelá polovina.
Tým Babiš-Ťok nefunguje. Je neuvěřitelná drzost hnutí ANO, že toto téma otevírá a z nečinnosti obviňuje všechny kolem a všechny v minulosti.
Zrychlení staveb by pomohl zákon o liniových stavbách. Stejně jako v Německu by zákon stanovil prioritní dopravní stavby, jejichž příprava a schvalování by spadalo pod jeden úřad. Zároveň je potřeba navýšit investice do dopravní infrastruktury, aby se to, co se neplánuje, mohlo i postavit.
ODS si uvědomuje důležitost investic do dopravní infrastruktury, protože jsou investicí do naší budoucnosti. Tato vláda je schopna budoucnost pouze projídat a mlžit o tom, jak maká, a přitom nemá žádné skutečné výsledky.
Zažíváme největší ekonomický růst za poslední dekádu a přitom na stavbu silnic a dálnic jde v poměru k výdajům státního rozpočtu nejméně peněz za posledních 7 let. Vláda předstírá, že investuje do dopravní infrastruktury, ale fakta mluví jinak. Mezi roky 2013 a 2017 vzrostly investice do výstavby dopravní infrastruktury z 23,7 mld. Kč na 23,9 mld. Kč, tedy o pouhých 200 mil. Kč, přitom celkové výdaje státního rozpočtu ve stejném období vzrostly o téměř 200 mld. Kč.
Zatímco v minulém volebním období, které bylo poznamenáno ekonomickou krizí, bylo zprovozněno téměř 80 km dálnic a rychlostních silnic, v tomto období to bude necelá polovina.
Tým Babiš-Ťok nefunguje. Je neuvěřitelná drzost hnutí ANO, že toto téma otevírá a z nečinnosti obviňuje všechny kolem a všechny v minulosti.
Zrychlení staveb by pomohl zákon o liniových stavbách. Stejně jako v Německu by zákon stanovil prioritní dopravní stavby, jejichž příprava a schvalování by spadalo pod jeden úřad. Zároveň je potřeba navýšit investice do dopravní infrastruktury, aby se to, co se neplánuje, mohlo i postavit.
ODS si uvědomuje důležitost investic do dopravní infrastruktury, protože jsou investicí do naší budoucnosti. Tato vláda je schopna budoucnost pouze projídat a mlžit o tom, jak maká, a přitom nemá žádné skutečné výsledky.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk