https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/umistovani-odsunovaneho-nadrazi-se-odsouva-chybi-i-penize?ids%5Bx3c5e2bd587310ad701fe9e3ce2596ae3%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Umisťování odsunovaného nádraží se odsouvá, chybí i peníze

12. ledna 2012 | Děti Země
Nádraží v centru stále nabízí levnou a rychlou alternativu.

Na základě rozhodnutí brněnského magistrátu ze dne 28. listopadu 2011 o zrušení územního rozhodnutí pro odsunované nádraží přerušil nyní stavební úřad na Brně-střed územní řízení o rok, neboť ve spise chybějící důležité podklady. Současně se další příprava stavby zastavila, neboť loni se utratilo posledních 1,5 milionů korun na třetí studii proveditelnosti.

Podle Dětí Země a občanské koalice Nádraží v centru je pro Brno výhodnější začít plánovat úspornou a dopravně výhodnější variantu bez odsunu nádraží.

„Přerušení územního řízení jsme očekávali, neboť se musejí vyřešit vlivy na zvláště chráněné druhy živočichů novým biologickým průzkumem a podle nového nařízení vlády i vlivy hluku na občany Židenic a také, zda nádraží bude před záplavami skutečně účinně ochráněno,“ vypočítává tři současné hlavní problémy Miroslav Patrik z Dětí Země, které se územního řízení již šest let od prosince 2005 aktivně účastní. 1)

Odsunované nádraží však trápí i finanční problémy, neboť místo 93 mil. Kč na další přípravu se loni z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury utratilo jen 1,5 mil. Kč, za které se vypracovala třetí studie proveditelnosti, která má prokázat, že nádraží je z dopravního hlediska funkční a také ekonomicky efektivní. 2)

„O studii proveditelnosti jsme již investora požádali, přičemž očekáváme, že odsun nádraží za více než třicet miliard korun nemůže splnit potřebná kritéria pro financování z českých a ani z evropských peněz, takže se nabízí naše varianta s nádražím v centru, která je funkční již za asi deset miliard korun,“ říká dále Patrik.

Na realizaci první etapy odsunovaného nádraží v Brně za 20,4 mld. Kč nejsou vyčleněny žádné peníze nejen v právě včera vládou přijatém Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury pro roky 2012-3, ale osud tohoto projektu je ve hvězdách i podle současně přijaté Strategie rozvoje dopravní infrastruktury v ČR.

V tomto materiálu se totiž u železničních staveb uvádí, že „u všech připravovaných projektů je v současné době kladena zvýšená pozornost na jejich ekonomickou efektivitu a projekty s velmi vysokými investičními náklady jsou opětovně přehodnocovány a optimalizovány“, což se týká o odsunovaného nádraží v Brně.

„Nyní má občanská koalice Nádraží v centru také zpracovaný i urbanistický návrh hlavní železniční stanice v Brně s nádražím bez odsunu, s nímž postupně seznámíme odbornou i laickou veřejnost, různé úřady a politiky, včetně těch z Krna,“ připomíná Patrik aktuální skutečnost. 3)

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Nezištný dobrodinec Patrik - 13. 1. 2012 - dexx

Doufejme, že ministersvo také nezapomene svému nejlepšímu "poradci" za jeho "prospěšnou činnost" přidat něco k dobru.
Za "ušetřené" brněnské peníze si to určitě zaslouží. Ale, přes veškerou snahu to na všechny pražské megaprojekty asi pořád stačit nebude. Takže, chce to zvýšit motivaci, ministře.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist