Tiskové zprávy
Občanské sdružení Puškinovo náměstí: Undergroundová skupina Garáž vystoupí na Puškinově náměstí
Legendární undergroundová skupina Garáž vystoupí ve středu 4.dubna v 17 hodin na Puškinově náměstí v Bubenči. Koncert pořádá Občanské sdružení Puškinovo náměstí jako oslavu svého dílčího vítězství ve sporu s radnicí Městské části Prahy 6.
Radní totiž v minulých dnech na nátlak obyvatel pozastavili na příští čtyři roky projekt výstavby podzemních garáží pod parkem na náměstí. „Myslíme si, že je čas k oslavě a zároveň k poděkování těm, kteří nás podporují a pomáhají nám. Ukázalo se, že lidem není jedno, kde a jak žijí, a vnímají, zda s nimi někdo vede dialog a zeptá se spíše jich, než investorů, co si přejí v bezprostřední blízkosti svého bydliště,“ říká tisková mluvčí sdružení Hana Palesová.
Jedním z hlavních argumentů občanského sdružení je dokument nazvaný Analýza dopravy v klidu na vybraném území Městské části Prahy 6. Poměrně absurdní je fakt, že si tuto studii k parkováním v centrální části Bubenče nechala v roce 2004 zpracovat sama radnice. Za nejefektivnější řešení studie nepovažuje vybudování placených podzemních garáží, ale zavedení zón placeného stání a povrchových parkovišť, která budou využívána pro návštěvnické parkování nebo jako záchytná parkoviště.
Petici proti výstavbě podzemních garáží na Puškinově náměstí podepsalo v předchozích dvou letech již více než 1700 lidí. „Lidé zkrátka nechápou, proč by měl za oběť garážím padnout park a proč by si jejich děti měli hrát v těsné blízkosti vjezdových a výjezdových ramp,“ říká předsedkyně sdružení Martina Dbalá. Ta navíc upozorňuje, že vybudování podzemních garáží bude jednoznačně dražší než zavedení zón placeného stání nebo povrchových parkovišť.
RASTR:
Závěry studie, kterou si radnice Prahy 6 nechala vypracovat v září 2004 (strana 32):
1)Zavést plošnou regulaci dopravy v klidu na části hodnoceného území, např. formou zóny placeného stání, to zn. v maximální míře rezervovat dostatečnou parkovací kapacitu pro trvale bydlící, rozsah parkování ostatních právních subjektů oprávněných k užívání abonentních parkovacích stání regulovat vhodnou cenovou politikou; rozsah parkování návštěvníků vymezit v závislosti na denní vyjížďce rezidentů v konkrétní lokalitě a podle možnosti jej lokalizovat mimo obytné soubory, vhodnou cenovou politikou omezovat rozsah a dobu parkování návštěvníků a dojíždění zaměstnanců na území s kvalitní obsluhou MHD;
2) v předstihu zavedení plošné regulace zpracovatel doporučuje zavedení hlídaných placených parkovišť v některých lokalitách, které jsou využívány pro návštěvnické parkování nebo jako záchytné parkoviště. Jedná se zejména o parkoviště podél železniční tratě na ulici Milady Horákové, rozšířenou část ulice K Brusce, část Dejvické ulice apod.
BLIŽŠÍ INFORMACE poskytne:
Hana Palesová - 737463906, hpalesova@cbox.cz
http://sweb.cz/puskinovonamesti/
Radní totiž v minulých dnech na nátlak obyvatel pozastavili na příští čtyři roky projekt výstavby podzemních garáží pod parkem na náměstí. „Myslíme si, že je čas k oslavě a zároveň k poděkování těm, kteří nás podporují a pomáhají nám. Ukázalo se, že lidem není jedno, kde a jak žijí, a vnímají, zda s nimi někdo vede dialog a zeptá se spíše jich, než investorů, co si přejí v bezprostřední blízkosti svého bydliště,“ říká tisková mluvčí sdružení Hana Palesová.
Jedním z hlavních argumentů občanského sdružení je dokument nazvaný Analýza dopravy v klidu na vybraném území Městské části Prahy 6. Poměrně absurdní je fakt, že si tuto studii k parkováním v centrální části Bubenče nechala v roce 2004 zpracovat sama radnice. Za nejefektivnější řešení studie nepovažuje vybudování placených podzemních garáží, ale zavedení zón placeného stání a povrchových parkovišť, která budou využívána pro návštěvnické parkování nebo jako záchytná parkoviště.
Petici proti výstavbě podzemních garáží na Puškinově náměstí podepsalo v předchozích dvou letech již více než 1700 lidí. „Lidé zkrátka nechápou, proč by měl za oběť garážím padnout park a proč by si jejich děti měli hrát v těsné blízkosti vjezdových a výjezdových ramp,“ říká předsedkyně sdružení Martina Dbalá. Ta navíc upozorňuje, že vybudování podzemních garáží bude jednoznačně dražší než zavedení zón placeného stání nebo povrchových parkovišť.
RASTR:
Závěry studie, kterou si radnice Prahy 6 nechala vypracovat v září 2004 (strana 32):
1)Zavést plošnou regulaci dopravy v klidu na části hodnoceného území, např. formou zóny placeného stání, to zn. v maximální míře rezervovat dostatečnou parkovací kapacitu pro trvale bydlící, rozsah parkování ostatních právních subjektů oprávněných k užívání abonentních parkovacích stání regulovat vhodnou cenovou politikou; rozsah parkování návštěvníků vymezit v závislosti na denní vyjížďce rezidentů v konkrétní lokalitě a podle možnosti jej lokalizovat mimo obytné soubory, vhodnou cenovou politikou omezovat rozsah a dobu parkování návštěvníků a dojíždění zaměstnanců na území s kvalitní obsluhou MHD;
2) v předstihu zavedení plošné regulace zpracovatel doporučuje zavedení hlídaných placených parkovišť v některých lokalitách, které jsou využívány pro návštěvnické parkování nebo jako záchytné parkoviště. Jedná se zejména o parkoviště podél železniční tratě na ulici Milady Horákové, rozšířenou část ulice K Brusce, část Dejvické ulice apod.
BLIŽŠÍ INFORMACE poskytne:
Hana Palesová - 737463906, hpalesova@cbox.cz
http://sweb.cz/puskinovonamesti/
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk