https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/unilever-snizi-vliv-svych-produktu-o-50-procent-do-roku-2020
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Bio-Info.cz: Unilever sníží vliv svých produktů o 50 procent do roku 2020

18. listopadu 2010 | Bio-Info.cz
Společnost Unilever, jeden z největších světových výrobců potravin a výrobků pro domácnost, včera oznámila ambiciózní plán s názvem “ Sustainable Living Plan ,” který staví na první místo udržitelnou spotřebu tím, že odděluje cíle růstu společnosti od cílů v oblasti udržitelnosti.

Společnost Unilever si dala za cíl do roku 2020 snížit na polovinu emise skleníkových plynů, spotřebu vody a množství odpadů z celého produkčního cyklu i používání výrobků spotřebiteli.

Sustainable Living Plan má celkem 50 společenských, ekonomických a ekologických cílů. To, co dělá plán zajímavým, je jeho zaměření na vliv dodavatelů a vliv výrobků Unilever při používání spotřebiteli. – téměř 66 procent emisí skleníkových plynů a 50 procent spotřeby vody životního cyklu výrobků Unilever se odehrává při jejich spotřebě.

Michael Polk, prezident společnosti Unilever pro potraviny, se podělil o detaily plánu, jak chce společnost oddělit finanční růst od vlivu na životní prostředí a jakým způsobem bude dodávat větší společenskou hodnotu svými značkami. Michael Polk vysvětluje: „Chceme více než 1 miliardě lidí, kteří používají naše výrobky, pomoci zlepšit zdraví a duševní pohodu. Mnozí by řekli, že snažit se spojit spotřebu s trvalou udržitelností není možné. Náš pohled je, že se o to musíme pokusit. Nemůžeme si vybrat mezi růstem a udržitelností. Musíme zajistit obojí.“
Unilever_Plan2.jpgDalší aspekty “Sustainable Living Plan” jsou:

* Nakupovat 100 zemědělských surovin z trvale udržitelného hospodaření
* Poskytnout 500 milionům lidí bezpečnou, čistou pitnou vodu
* Zvýšit svůj společenský přínos integrací více než půl milionu drobných zemědělců a distributorů do svého dodavatelského řetězce ,

“Máme ambiciozní plány v oblasti růstu naší společnosti. Ale růst za jakoukoli cenu není uskutečnitelný. Musíme vytvořit nové způsoby podnikání, které zaručí, že náš růst nepůjde na vrub ubývajícím přírodním zdrojům,” řekl výkonný ředitel Unilever Paul Polman.

Paul Polman při představení plánu v Londýně ujistil přítomné, že věří, že udržitelné podnikání je správná cesta k růstu obratů a odlišení produktů: „Již nyní zjišťujeme, že vypořádání se s výzvami trvalé udržitelnosti nabízí nové příležitosti: vytváří lepší vnímání našich značek zákazníky, zlepšuje vztahy s našimi maloobchodními klienty, přináší inovace, rozšiřuje trhy a v mnoha případech šetří náklady.“

Komentář Bio-info.cz:

Podle našeho názoru rozhodnutí Unilever postavit zisk a růst společnosti na stejnou úroveň jako cíle v oblasti trvalé udržitelnosti je naprosto zásadní změna paradigmatu, která ovlivní způsob podnikání do budoucna na celém světě. Unilever patří k největším společnostem na světe, jeho výrobky si denně kupují miliony lidí. Pokud se takový obr rozhodne nakupovat a využívat zdroje udržitelným způsobem, je to zásadní signál celému trhu.

Podobný krok nedávno udělala společnost Wal-Mart, další globální i malé firmy takové ambiciózní plány připravují nebo již realizují. Je signifikantní, že podnikatelé jsou v oblasti vypořádání se s výzvami trvalé udržitelnosti rychlejší a pružnější než politici. Je tomu tak především proto, že jejich výhled je dlouhodobý, na rozdíl od politiků, jejichž jediným cílem je být znovu zvolen v příštích volbách.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist