Tiskové zprávy
DPÚK, a.s.: Ústecký kraj hodlá snížit rozsah základní dopravní obslužnosti v autobusové dopravě
17. srpna 2006 | DPÚK, a.s.
Další neuvěřitelná finta Ústeckého kraje na občany Ústeckého kraje.
Rada Ústeckého kraje učinila další krok , který potvrdil, že základní dopravní obslužnost není její prioritou. Oproti usnesení zastupitelstva Ústeckého kraje ze dne 20.4. 2005 snížila rozsah základní dopravní obslužnosti v autobusové dopravě ze 19,500 mil km/rok na 17, 476 mil. km/ rok a připravila tak občany Ústeckého kraje o více jak 2 mil. km dopravy do škol, zaměstnání, úřadů a k lékaři, na kterou mají ze zákona nárok.
Důvodová zpráva navrhuje tento rozsah na šest let do roku 2012. Dále navrhuje rozčlenit kraj do 22 oblastí bez zřejmé návaznosti na stávající státoprávní členění /obce třetího typu/ a uvádí v jednotlivých oblastech i seznam linek nikoliv však spojů. „A to je další trik Ústeckého kraje. Spoje se budou moci libovolně měnit. Do obce povede sice linka, ale po komunálních volbách se může stát, že bude žádoucí, aby do obce nejelo 8 spojů, ale 2. Není problém. Cituji důvodovou zprávu: „Pro vyloučení všech pochybností uvádíme, že po dobu stanovené základní dopravní obslužnosti Ústeckého kraje, tj. do konce roku 2012, nemusí být na některých linkách zařazen žádný spoj do provozu v režimu závazku veřejné služby, pokud se nestane obsahem příslušných smluv o závazku veřejné služby“, (rozuměj bude-li chtít kraj). A nebude-li spoj zařazen, nepojede“, uvedl Marek Ženkl, mluvčí DPÚK.
Rada Ústeckého kraje učinila další krok , který potvrdil, že základní dopravní obslužnost není její prioritou. Oproti usnesení zastupitelstva Ústeckého kraje ze dne 20.4. 2005 snížila rozsah základní dopravní obslužnosti v autobusové dopravě ze 19,500 mil km/rok na 17, 476 mil. km/ rok a připravila tak občany Ústeckého kraje o více jak 2 mil. km dopravy do škol, zaměstnání, úřadů a k lékaři, na kterou mají ze zákona nárok.
Důvodová zpráva navrhuje tento rozsah na šest let do roku 2012. Dále navrhuje rozčlenit kraj do 22 oblastí bez zřejmé návaznosti na stávající státoprávní členění /obce třetího typu/ a uvádí v jednotlivých oblastech i seznam linek nikoliv však spojů. „A to je další trik Ústeckého kraje. Spoje se budou moci libovolně měnit. Do obce povede sice linka, ale po komunálních volbách se může stát, že bude žádoucí, aby do obce nejelo 8 spojů, ale 2. Není problém. Cituji důvodovou zprávu: „Pro vyloučení všech pochybností uvádíme, že po dobu stanovené základní dopravní obslužnosti Ústeckého kraje, tj. do konce roku 2012, nemusí být na některých linkách zařazen žádný spoj do provozu v režimu závazku veřejné služby, pokud se nestane obsahem příslušných smluv o závazku veřejné služby“, (rozuměj bude-li chtít kraj). A nebude-li spoj zařazen, nepojede“, uvedl Marek Ženkl, mluvčí DPÚK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk