Tiskové zprávy
Ústecký kraj: Ústecký kraj nabídl ČSAD Česká Lípa dodatek k uzavřené smlouvě o závazku veřejné služby
4. září 2006 | Ústecký kraj
Zástupci Ústeckého kraje a Krajského úřadu Ústeckého kraje nabídli představitelům ČSAD Česká Lípa, a.s. dodatek k rámcové smlouvě o závazku veřejné služby. Tu představitelé firmy a hejtman Jiří Šulc podepsali 2. 6. 2006 poté, kdy dopravce uspěl v koncesním řízení na zajištění základní dopravní obslužnosti v autobusové dopravě v rozsahu linek, provozovaných Dopravním podnikem Ústeckého kraje a.s.
Text dodatku převzali od náměstka hejtmana Petra Fialy a člena Rady Ústeckého kraje Milana France ředitel ČSAD Česká Lípa David Mahdal a Karel Ščotka, předseda představenstva tohoto dopravce. „Navržený dodatek v podstatě dopravce opět ujišťuje, že kraj uznává závazek veřejné služby. V textu předaném dopravci deklarujeme, že jsme ochotni u dopravce učinit objednávku a že za objednané spoje budeme platit. Reagujeme tím na vyjádření společnosti ze dne 1. 9. 2006, v němž její zástupci uvedli, že nepovažují, na základě vyjádření Ministerstva vnitra, již uzavřenou smlouvu za dostatečnou záruku existence takového závazku. Kraj se s výkladem ministerstva neztotožňuje, ostatně tento orgán sám uvedl, že není právně závazný, nicméně jsme připraveni učinit gesto k vyjádření dobré vůle a rozptýlit pochybnosti ČSAD Česká Lípa,“ uvedl po jednání Petr Fiala. Krajský radní Milan Franc upozornil zástupce dopravce na další úskalí, které plyne z jeho snah po zpochybnění platnosti rámcové smlouvy. „Nezapomínejme, že text této smlouvy byl součástí zadávacích podmínek koncesního řízení. Pokud bychom text smlouvy upravovali, potom může výsledky koncesního řízení napadnout jiný dopravce a celé toto řízení by bylo zpochybněno,“ vysvětlil.
Dopravce ČSAD Česká Lípa si na projednání nabídky Ústeckého kraje vyžádal čas do zítřejšího odpoledne. „Rád bych připomněl, že rámcová smlouva o závazku veřejné služby, uzavřená v červnu tohoto roku s ČSAD Česká Lípa, nebyla ani při jejím podpisu a ani v průběhu prázdnin touto společnosti nijak zpochybňována. To, že nyní dopravce poukazuje na údajné právní vady, které by mu bránily přijmout objednávku kraje na spoje zajišťované od 9. září, vnímám jako účelové obstrukce, jako nátlak vyvíjený na kraj v průběhu sporu, který vedeme s DPÚK, společností, s níž je ČSAD Česká Lípa a.s. spřízněna. Nehodláme podlehnout tomuto nátlaku, naše smlouva s ČSAD Česká Lípa nemá právní vady, to ostatně potvrdil i soud a nevyjetí jeho spojů na objednaných linkách by bylo pro kraj impulsem pro podání podnětu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc.
Text dodatku převzali od náměstka hejtmana Petra Fialy a člena Rady Ústeckého kraje Milana France ředitel ČSAD Česká Lípa David Mahdal a Karel Ščotka, předseda představenstva tohoto dopravce. „Navržený dodatek v podstatě dopravce opět ujišťuje, že kraj uznává závazek veřejné služby. V textu předaném dopravci deklarujeme, že jsme ochotni u dopravce učinit objednávku a že za objednané spoje budeme platit. Reagujeme tím na vyjádření společnosti ze dne 1. 9. 2006, v němž její zástupci uvedli, že nepovažují, na základě vyjádření Ministerstva vnitra, již uzavřenou smlouvu za dostatečnou záruku existence takového závazku. Kraj se s výkladem ministerstva neztotožňuje, ostatně tento orgán sám uvedl, že není právně závazný, nicméně jsme připraveni učinit gesto k vyjádření dobré vůle a rozptýlit pochybnosti ČSAD Česká Lípa,“ uvedl po jednání Petr Fiala. Krajský radní Milan Franc upozornil zástupce dopravce na další úskalí, které plyne z jeho snah po zpochybnění platnosti rámcové smlouvy. „Nezapomínejme, že text této smlouvy byl součástí zadávacích podmínek koncesního řízení. Pokud bychom text smlouvy upravovali, potom může výsledky koncesního řízení napadnout jiný dopravce a celé toto řízení by bylo zpochybněno,“ vysvětlil.
Dopravce ČSAD Česká Lípa si na projednání nabídky Ústeckého kraje vyžádal čas do zítřejšího odpoledne. „Rád bych připomněl, že rámcová smlouva o závazku veřejné služby, uzavřená v červnu tohoto roku s ČSAD Česká Lípa, nebyla ani při jejím podpisu a ani v průběhu prázdnin touto společnosti nijak zpochybňována. To, že nyní dopravce poukazuje na údajné právní vady, které by mu bránily přijmout objednávku kraje na spoje zajišťované od 9. září, vnímám jako účelové obstrukce, jako nátlak vyvíjený na kraj v průběhu sporu, který vedeme s DPÚK, společností, s níž je ČSAD Česká Lípa a.s. spřízněna. Nehodláme podlehnout tomuto nátlaku, naše smlouva s ČSAD Česká Lípa nemá právní vady, to ostatně potvrdil i soud a nevyjetí jeho spojů na objednaných linkách by bylo pro kraj impulsem pro podání podnětu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk