Tiskové zprávy
Ústecký kraj: Ústecký kraj zahájil jednání o budoucím železničním hraničním přechodu v Dolní Poustevně
Jednání o budoucím železničním hraničním přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz ve Šluknovském výběžku na Děčínsku zahájil člen Rady Ústeckého kraje Milan Franc s delegací Svobodného státu Sasko, vedenou zemským radou zemského okresu Míšeň Arndtem Steinbachem a vedoucím referátu železniční dopravy saského státního ministerstva hospodářství a práce Hansem - Ulrichem Schmidtem.
Arndt Steinbach přijel jako nejvyšší představitel dopravního sdružení Horní Labe, jednoho z pěti vlivných sdružení tohoto typu působících v Sasku. „Naše sdružení, v němž pracují jak zástupci dopravců, tak zemských státních orgánů a představitelé obcí a měst, se shodlo na tom, že v rámci rozvoje osobní železniční dopravy je jednou z nejvyšších priorit zprovoznění právě tohoto hraničního přechodu. Také jsme konstatovali, že naše vládní orgány budou provoz železnice a údržbu tratě na našem území hradit. Mimo jiné to předpokládá položení více než půl kilometrů kolejí. Máme zjištěno, že pokud by byl provoz obnoven, tuto osobní dopravu by využilo denně přes tisíc lidí a to je už pro nás zajímavé,“ uvedl zemský rada Steinbach.
Milan Franc seznámil delegaci s usnesením Rady Ústeckého kraje z 11.května 2005, v němž rada mimo jiné vyslovila podporu znovuobnovení železničních hraničních přechodů Dolní Poustevna - Sebnitza Most - Moldava -Holzhau ( Freiberg - Chemnitz). „Je ale načase připravit deklaraci formulující náš nepochybně společný cíl aspolečnou vůli co nejdříve jednoznačným dokumentem,“ upřesnil Milan Franc a předal delegaci pracovní návrh této deklarace, nad nímž se obě strany sejdou v únoru příštího roku. „O záměru zprovoznění tohoto železničního přechodu se hovoří již od počátku devadesátých let. Se zemským radou Steinbachem jsme se nyní shodli, že je načase postoupit od slov k činům, k reálné práci. Ústecký kraj je připraven se na tomto projektu podílet a všemi možnými způsoby ho podpořit. Hlavní slovo ale budou mít České dráhy, a.s. a jejich zřizovatel. I s nimi jsme již vedli předběžná jednání a víme že tento návrh neodmítají, cožje do budoucna velmi dobrý příslib. Němečtí partneři jsou ale v přípravách dále než my, pokud navážeme na jejich tempo, je reálné otevření železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz již v horizontu tří let,“ konstatoval po jednání člen krajské rady Milan Franc.
Arndt Steinbach přijel jako nejvyšší představitel dopravního sdružení Horní Labe, jednoho z pěti vlivných sdružení tohoto typu působících v Sasku. „Naše sdružení, v němž pracují jak zástupci dopravců, tak zemských státních orgánů a představitelé obcí a měst, se shodlo na tom, že v rámci rozvoje osobní železniční dopravy je jednou z nejvyšších priorit zprovoznění právě tohoto hraničního přechodu. Také jsme konstatovali, že naše vládní orgány budou provoz železnice a údržbu tratě na našem území hradit. Mimo jiné to předpokládá položení více než půl kilometrů kolejí. Máme zjištěno, že pokud by byl provoz obnoven, tuto osobní dopravu by využilo denně přes tisíc lidí a to je už pro nás zajímavé,“ uvedl zemský rada Steinbach.
Milan Franc seznámil delegaci s usnesením Rady Ústeckého kraje z 11.května 2005, v němž rada mimo jiné vyslovila podporu znovuobnovení železničních hraničních přechodů Dolní Poustevna - Sebnitza Most - Moldava -Holzhau ( Freiberg - Chemnitz). „Je ale načase připravit deklaraci formulující náš nepochybně společný cíl aspolečnou vůli co nejdříve jednoznačným dokumentem,“ upřesnil Milan Franc a předal delegaci pracovní návrh této deklarace, nad nímž se obě strany sejdou v únoru příštího roku. „O záměru zprovoznění tohoto železničního přechodu se hovoří již od počátku devadesátých let. Se zemským radou Steinbachem jsme se nyní shodli, že je načase postoupit od slov k činům, k reálné práci. Ústecký kraj je připraven se na tomto projektu podílet a všemi možnými způsoby ho podpořit. Hlavní slovo ale budou mít České dráhy, a.s. a jejich zřizovatel. I s nimi jsme již vedli předběžná jednání a víme že tento návrh neodmítají, cožje do budoucna velmi dobrý příslib. Němečtí partneři jsou ale v přípravách dále než my, pokud navážeme na jejich tempo, je reálné otevření železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz již v horizontu tří let,“ konstatoval po jednání člen krajské rady Milan Franc.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk