https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/v-bubenci-vznikne-po-zahloubeni-trate-do-tunelu-stezka-pro-chodce-i-cyklisty-a-zeleny-pas
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. město Praha: V Bubenči vznikne po zahloubení tratě do tunelu stezka pro chodce i cyklisty a zelený pás

14. prosince 2022 | Hl. město Praha
Pražští radní v pondělí schválili memorandum o společném postupu ohledně pozemků v Bubenči, které se uvolní po dokončení modernizace železniční trati z Masarykova nádraží směrem na Kladno a Letiště Václava Havla. Na místě trati v pásu za stadionem Sparty směrem ke Stromovce vznikne zelený pás, pěší promenáda a cyklostezka. Pozemky se propojí se Stromovkou a rozšíří se tím plocha parku.

Na společném postupu se Hlavní město Praha dohodlo se Správou železnic a Městkou částí Praha 7. Schválený dokument nese název Memorandum o společném postupu ve vztahu k využití pozemku uvolněného po dokončení modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) - Praha-Dejvice-Hradčanská (včetně).

„Modernizace vlakové trati z centra na letiště umožní i její zahloubení v oblasti mezi Letnou a Bubenčí. Nově vzniklý prostor chceme využít pro vybudování drážní promenády, která nabídne chodcům i cyklistům komfortní, bezpečnou a přímou cestu zelení z Hradčanské do Stromovky namísto dosavadního kličkování přilehlými ulicemi,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Správa železnic připravuje rozsáhlý projekt modernizace železniční tratě Praha – Letiště Václava Havla – Kladno, která se skládá z několika dílčích staveb. Jednou z nich je zmíněná veřejně prospěšná stavba modernizace trati, která je aktuálně ve fázi územního řízení.

Podle předpokladů část železniční trati v úseku od západní hrany parku Stromovka bude po modernizaci vedena hloubeným tunelem ve stopě stávající trasy. Tím dojde k uvolnění významné části povrchu pozemku parc. č. 670/16, k. ú. Bubeneč, obec Praha, což představuje unikátní příležitost pro vytvoření zeleného pásu, pěší promenády a cyklostezky, které přímo spojí Královskou oboru se severozápadní částí Letenské pláně a Letenských sadů a dále s dopravním uzlem a transformačním územím při stanici metra Hradčanská.

Zmíněné pozemky jsou ve vlastnictví České republiky, s právem hospodařit náležejícím Správě železnic. Memorandum předpokládá, že po zahloubení trati do tunelu vyhodnotí Správa železnic pozemek jako nepotřebný a bude s hlavním městem jednat o převodu do jeho vlastnictví.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist