Tiskové zprávy
Ekobus: V Budějovicích jezdil EKOBUS CITY Plus
18. března 2005 | Ekobus
Od 14. do 18. března jezdil na linkách Dopravního podniku města České Budějovice a.s. EKOBUS CITY plus 12m, který byl zapůjčen k testování firmou Ekobus a.s.
Jak se mohli přesvědčit řidiči Dopravního podniku, kteří měli možnost testovat ekobus přímo v provozu, vozidlo má výborné jízdní vlastnosti a manévrovatelnost.
O ekobus byl mezi cestující veřejností Českých Budějovic velký zájem, jak potvrdil kmenový řidič ekobusu Jan Paulina z FTL Prostějov. Lidé se ptali na jeho technické řešení, oceňovali ekologické dopady, prostornost a pohodlnost.
Ekobus je ekonomický a ekologický autobus využívající alternativní palivo (stlačený zemní plyn - CNG). Je vybaven plošinou pro bezbariérový přístup vozíčkářů a maminek s kočárky. Tomu odpovídá i interiér ekobusu a rozměry vstupních dveří, které jsou dostatečně široké.
Originální řešení ekobusu spočívá ve spojení kvalitního českého autobusového podvozku SOR, americko-kanadského motoru Cummins Westport s plně řízeným vstřikováním paliva a francouzských celokompozitových lahví ULLIT s životností 20 let.
Výhodami ekobusu jsou :
* ekologické ukazatele - o 8 200 kilogramů nižší roční produkce zplodin v porovnání s dieselovými motory
* ekonomická spotřeba - náklad na pohonné hmoty na jeden kilometr je poloviční oproti nákladu na jeden kilometr u dieselového motoru splňujícího normu EURO 3
* výjimečně nízká hlučnost
* dojezd na jedno naplnění - cca 600 km - srovnatelný s dieselovými motory
* emisní parametry na úrovni EURO 5
* šetrnost k životnímu prostředí - zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidů dusíku. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se v případě použití běžných typů autobusů usazují v plících.
Ekobusy již pravidelně jezdí na linkách MHD v Litoměřicích, Roudnici nad Labem a Krupce. Dále ekobusy provozuje Dopravní podnik Ústeckého kraje, FTL Prostějov, ČSAD Liberec, ČSAD Česká Lípa, ČSAD Havířov, ČSAD Semily a 4 ekobusy byly v loňském roce uvedeny do provozu na Slovensku.
Zvýšený zájem dopravců v České republice i v zahraničí dokazuje, že se ekobusy při provozu osvědčily a zvláště ve znečištěných průmyslových aglomeracích výrazně přispívají ke zlepšování životního prostředí.
Jak se mohli přesvědčit řidiči Dopravního podniku, kteří měli možnost testovat ekobus přímo v provozu, vozidlo má výborné jízdní vlastnosti a manévrovatelnost.
O ekobus byl mezi cestující veřejností Českých Budějovic velký zájem, jak potvrdil kmenový řidič ekobusu Jan Paulina z FTL Prostějov. Lidé se ptali na jeho technické řešení, oceňovali ekologické dopady, prostornost a pohodlnost.
Ekobus je ekonomický a ekologický autobus využívající alternativní palivo (stlačený zemní plyn - CNG). Je vybaven plošinou pro bezbariérový přístup vozíčkářů a maminek s kočárky. Tomu odpovídá i interiér ekobusu a rozměry vstupních dveří, které jsou dostatečně široké.
Originální řešení ekobusu spočívá ve spojení kvalitního českého autobusového podvozku SOR, americko-kanadského motoru Cummins Westport s plně řízeným vstřikováním paliva a francouzských celokompozitových lahví ULLIT s životností 20 let.
Výhodami ekobusu jsou :
* ekologické ukazatele - o 8 200 kilogramů nižší roční produkce zplodin v porovnání s dieselovými motory
* ekonomická spotřeba - náklad na pohonné hmoty na jeden kilometr je poloviční oproti nákladu na jeden kilometr u dieselového motoru splňujícího normu EURO 3
* výjimečně nízká hlučnost
* dojezd na jedno naplnění - cca 600 km - srovnatelný s dieselovými motory
* emisní parametry na úrovni EURO 5
* šetrnost k životnímu prostředí - zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidů dusíku. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se v případě použití běžných typů autobusů usazují v plících.
Ekobusy již pravidelně jezdí na linkách MHD v Litoměřicích, Roudnici nad Labem a Krupce. Dále ekobusy provozuje Dopravní podnik Ústeckého kraje, FTL Prostějov, ČSAD Liberec, ČSAD Česká Lípa, ČSAD Havířov, ČSAD Semily a 4 ekobusy byly v loňském roce uvedeny do provozu na Slovensku.
Zvýšený zájem dopravců v České republice i v zahraničí dokazuje, že se ekobusy při provozu osvědčily a zvláště ve znečištěných průmyslových aglomeracích výrazně přispívají ke zlepšování životního prostředí.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk