https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/v-budejovicich-jezdil-ekobus-city-plus
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ekobus: V Budějovicích jezdil EKOBUS CITY Plus

18. března 2005 | Ekobus
Od 14. do 18. března jezdil na linkách Dopravního podniku města České Budějovice a.s. EKOBUS CITY plus 12m, který byl zapůjčen k testování firmou Ekobus a.s.

Jak se mohli přesvědčit řidiči Dopravního podniku, kteří měli možnost testovat ekobus přímo v provozu, vozidlo má výborné jízdní vlastnosti a manévrovatelnost.

O ekobus byl mezi cestující veřejností Českých Budějovic velký zájem, jak potvrdil kmenový řidič ekobusu Jan Paulina z FTL Prostějov. Lidé se ptali na jeho technické řešení, oceňovali ekologické dopady, prostornost a pohodlnost.

Ekobus je ekonomický a ekologický autobus využívající alternativní palivo (stlačený zemní plyn - CNG). Je vybaven plošinou pro bezbariérový přístup vozíčkářů a maminek s kočárky. Tomu odpovídá i interiér ekobusu a rozměry vstupních dveří, které jsou dostatečně široké.
Originální řešení ekobusu spočívá ve spojení kvalitního českého autobusového podvozku SOR, americko-kanadského motoru Cummins Westport s plně řízeným vstřikováním paliva a francouzských celokompozitových lahví ULLIT s životností 20 let.

Výhodami ekobusu jsou :
* ekologické ukazatele - o 8 200 kilogramů nižší roční produkce zplodin v porovnání s dieselovými motory
* ekonomická spotřeba - náklad na pohonné hmoty na jeden kilometr je poloviční oproti nákladu na jeden kilometr u dieselového motoru splňujícího normu EURO 3
* výjimečně nízká hlučnost
* dojezd na jedno naplnění - cca 600 km - srovnatelný s dieselovými motory
* emisní parametry na úrovni EURO 5
* šetrnost k životnímu prostředí - zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidů dusíku. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se v případě použití běžných typů autobusů usazují v plících.

Ekobusy již pravidelně jezdí na linkách MHD v Litoměřicích, Roudnici nad Labem a Krupce. Dále ekobusy provozuje Dopravní podnik Ústeckého kraje, FTL Prostějov, ČSAD Liberec, ČSAD Česká Lípa, ČSAD Havířov, ČSAD Semily a 4 ekobusy byly v loňském roce uvedeny do provozu na Slovensku.
Zvýšený zájem dopravců v České republice i v zahraničí dokazuje, že se ekobusy při provozu osvědčily a zvláště ve znečištěných průmyslových aglomeracích výrazně přispívají ke zlepšování životního prostředí.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist