Tiskové zprávy
Děti Země: V Mikulově se bude diskutovat o dálnici do Vídně
Občanské sdružení Nebojsa z obce Bavory na Mikulovsku pořádá v pátek 19. března 2004 od 19 hodin v hotelu Rohatý krokodýl veřejnou diskusi o plánovaném dálničním spojení mezi Brnem a Vídní. Na akci vystoupí i odborníci z České republiky a z Rakouska, kteří trasu z Pohořelic do Mikulova nepovažují za optimální, zejména vůči chráněné oblasti Pálava. Jako alternativu doporučují využít dálnici D2 a dobudovat kvalitnější spojení mezi Břeclaví a Poštornou. Bylo by to levnější a rychlejší.
„Trasa z Pohořelic do Mikulova je v silném střetu s připravovanou ptačí oblastí dle soustavy NATURA 2000 na prostřední nádrži Nových Mlýnů, dále prochází po okraji Pálavy a likviduje mokřady a poslední zbytky lužních lesů, které tam zbyly po komunistickém režimu,“ vyjmenovává hlavní problémy R52 Miroslav Patrik z Dětí Země, které stavbu prozatím jen monitorují.
Podle Martina Robeše z Českého a Slovenského dopravního klubu, který se chce diskuse také osobně zúčastnit, stávající kapacita silnice č. I/52 z Pohořelic ke státní hranici z dopravního hlediska vyhovuje.
„Podle nás by zcela stačilo vybudovat plánovaný jihovýchodní obchvat Břeclavi, který propojí Rakousko s dálnici D2 a s připravovaným multimodálním logistickým centrem. Úsek Brno - Vídeň by tak byl asi jen o patnáct kilometrů delší, takže doba jízdy by se prodloužila maximálně o dvanáct minut,“ tvrdí Robeš.
Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu,
Cejl 48/50, 602 00 Brno
tel./fax 545210393,
mobil 603574289,
dz.brno@ecn.cz, www.detizeme.cz
„Trasa z Pohořelic do Mikulova je v silném střetu s připravovanou ptačí oblastí dle soustavy NATURA 2000 na prostřední nádrži Nových Mlýnů, dále prochází po okraji Pálavy a likviduje mokřady a poslední zbytky lužních lesů, které tam zbyly po komunistickém režimu,“ vyjmenovává hlavní problémy R52 Miroslav Patrik z Dětí Země, které stavbu prozatím jen monitorují.
Podle Martina Robeše z Českého a Slovenského dopravního klubu, který se chce diskuse také osobně zúčastnit, stávající kapacita silnice č. I/52 z Pohořelic ke státní hranici z dopravního hlediska vyhovuje.
„Podle nás by zcela stačilo vybudovat plánovaný jihovýchodní obchvat Břeclavi, který propojí Rakousko s dálnici D2 a s připravovaným multimodálním logistickým centrem. Úsek Brno - Vídeň by tak byl asi jen o patnáct kilometrů delší, takže doba jízdy by se prodloužila maximálně o dvanáct minut,“ tvrdí Robeš.
Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu,
Cejl 48/50, 602 00 Brno
tel./fax 545210393,
mobil 603574289,
dz.brno@ecn.cz, www.detizeme.cz
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk