Tiskové zprávy
Správa železnic: V Olomouci bezpečněji a plynuleji. Otevírá se nový nadjezd přes koridor
5. prosince 2024 | Správa železnic
Železniční i silniční provoz na předměstí Olomouce je bezpečnější díky novému nadjezdu, který dnes slavnostně otevřela Správa železnic. Nahradí vytížený přejezd v Holické ulici, auta jej začnou využívat zítra. Tím dojde k podstatnému zvýšení plynulosti dopravy mezi městskými částmi Hodolany a Holice a naopak ke snížení hluku a emisí v okolí stavby. Práce probíhaly od poloviny loňského roku, celkové náklady jsou ve výši 374 milionů korun.
Stavba nadjezdu si vyžádala vybudování přeložky na silnici III. třídy v délce 468 metrů. Nový most tvoří ocelobetonová konstrukce. Po ní překonají koridor bezpečně nejen auta, ale díky vyhrazeným pruhům i cyklisté. Nechybí ani chodník pro pěší. Součástí prací byla také přeložka silnice spojující Holickou a Technologickou ulici.
Nový nadjezd prošel v minulém týdnu zatěžovací zkouškou, která měla za cíl ověřit statické funkce mostní konstrukce. Na zatížení se použilo šest čtyřnápravových nákladních automobilů, každý o hmotnosti 32 tun.
Zhotoviteli stavby byly společnosti FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; TOMI – REMONT a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Výše celkových nákladů dosáhla 374 542 654 korun. Financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Stavba nadjezdu si vyžádala vybudování přeložky na silnici III. třídy v délce 468 metrů. Nový most tvoří ocelobetonová konstrukce. Po ní překonají koridor bezpečně nejen auta, ale díky vyhrazeným pruhům i cyklisté. Nechybí ani chodník pro pěší. Součástí prací byla také přeložka silnice spojující Holickou a Technologickou ulici.
Nový nadjezd prošel v minulém týdnu zatěžovací zkouškou, která měla za cíl ověřit statické funkce mostní konstrukce. Na zatížení se použilo šest čtyřnápravových nákladních automobilů, každý o hmotnosti 32 tun.
Zhotoviteli stavby byly společnosti FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; TOMI – REMONT a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Výše celkových nákladů dosáhla 374 542 654 korun. Financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk