https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/v-pardubickem-kraji-uz-jezdi-vsechny-moderni-regiofoxy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: V Pardubickém kraji už jezdí všechny moderní RegioFoxy

23. července 2024 | České dráhy
Pardubický kraj se stal liščím revírem. Počátkem července byla dokončena modernizace regionálních vlaků v objednávce Pardubického kraje na trati Pardubice – Chrudim – Havlíčkův Brod, kde cestující vozí hned sedm nových moderních motorových jednotek RegioFox. Pardubický kraj se tak, spolu s Vysočinou, stal jedním z premiantů provozu nových regionálních vlaků. Kromě Lišek, jak se RegioFoxům lidově říká, se cestující v regionu mohou v následujících letech těšit na dodávku dalších moderních vlaků v podobě celkem osmi osvědčených elektrických jednotek RegioPanter.

„Cestující mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem si již několik týdnů užívají cesty moderními vlaky RegioFox, a to se vším komfortem v podobě klimatizace, Wi-Fi internetu nebo zásuvek na dobíjení cestovní elektroniky. Na regionální tratě tak přinášíme zážitek z jízdy, který ještě před několika lety byl vyhrazen pouze některým dálkovým vlakům. I to je důkaz toho, jak moc se v posledním období mění vozový park Českých drah,“ uvádí k novým RegioFoxům Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a připomíná: „U nových vlaků jsou však často i věci, které cestující na první pohled nezaznamená, ale o to jsou důležitější. Všechny RegioFoxy jsou například vybavené palubními jednotkami evropského zabezpečovače ETCS. Investujeme tedy nejen do pohodlí pro naše cestující, ale také do jejich bezpečí.“

Obnova železničních vozidel dlouhodobě patří mezi jednu z priorit kraje z hlediska železniční dopravní obslužnosti. „Na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem, ale také mezi Žďárcem u Skutče a Svitavami, se nasazením jednotek RegioFox dostáváme na úroveň 21. století z hlediska železničních vozidel. Celkem jsme u Českých drah objednali sedm RegioFoxů za 665 milionů korun. Pevně věřím, že se již brzy vozy řady 810, ale i 814 RegioNova, stanou v rámci běžného provozu minulostí a budeme na ně vzpomínat již jen v rámci nostalgických jízd nebo při mimořádnostech a výpadcích modernějších vozidel,“ říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Vozy řady 814 Regionova se pořízením nových RegioFoxů prozatím přesunou na jiné tratě v kraji. „Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova, které budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ vysvětluje akci kulový blesk náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. „Nasazení nových vozidel je jednoznačně další krok k tomu, abychom na našich regionálních tratích mohli nabídnout cestujícím komfortní vozy, což je určitě jeden z důvodů, proč zvolit veřejnou dopravu,“ říká Michal Kortyš.

„Díky tomu, že jsme se zácvikem našich zaměstnanců v Pardubickém kraji začali už na jaře, tehdy ještě s využitím zapůjčené jednotky ze Středočeského kraje, zkrátili jsme čas mezi předáním nových vlaků a jejich nasazením do pravidelného provozu na minimum a první pardubické jednotky tak mohly vyjet do provozu už na konci června,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Sedm nových RegioFoxů znamená více než osm stovek nových sedaček pro cestující. Každý den pardubické Lišky najedou dohromady skoro 2 700 kilometrů,“ dodává Ješeta.
RegioFox

Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO, představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě.

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Pardubickém kraji, ale také v Královéhradeckém a Jihočeském kraji, na Vysočině, v Praze a středních Čechách.


Informace o jednotce řady 847 „RegioFox“
kapacita 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček),
8 jízdních kol,
3 kočárky,
2 invalidní vozíky,
1 bezbariérová toaleta,
klimatizace,
Wi-Fi síť,
zásuvky 230V+USB,
audiovizuální systém, sčítání cestujících, bezpečnostní kamery,
délka 44,4 metrů,
hmotnost 83 tun,
max. rychlost 120 km/h,
výkon 750 kW,
počet motorů – 2,
počet hnaných náprav – 4,
přenos výkonu hydrodynamický,
počet podvozků – 3,
počet dveří – 4.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist