Tiskové zprávy
Středočeský kraj: V Pavlově byla zahájena realizace projektu rychlostní silnice R6
21. července 2005 | Středočeský kraj
Premiér České republiky Ing. Jiří Paroubek, hejtman Středočeského kraje Ing. Petr Bendl, hejtman Karlovarského kraje JUDr. Josef Pavel a ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Ing. Pavel Švagr, CSc. zahájili ve čtvrtek 21. července v odpoledních hodinách poklepáním na základní kámen realizaci projektu rychlostní silnice R6 v úseku Praha - Pavlov. Hejtman Petr Bendl v úvodním projevu zdůraznil přání, aby stavba byla postavena v co nejkratším termínu.
„Tento projekt trápil zdejší část Středočeského kraje poměrně dlouhou dobu a jeho neuskutečnění výrazně omezilo rozvoj území v této lokalitě a velmi komplikovalo život lidem v Pavlově, Jenči a v Hostivicích,“ podotkl středočeský hejtman.
Stavba v délce 10,4 km, jejíž zahájení bylo oddáleno kvůli odvolání na výběrové řízení, má výrazně zlepšit dopravu v oblasti Hostivic a rovněž směrem na Karlovy Vary až k německým hranicím. Realizací této akce bude odstraněn nevyhovující průjezd městem Hostivice a obcemi Jeneč a Pavlov, který je dlouhodobě nevhodný nejen z hlediska intenzity dopravy, vytváření dlouhých front vozidel, ale i z hlediska bezpečnosti chodců, ochrany životního prostředí – překročení emisí a hluku. Současně se jedná o důležitou součást rychlostní silnice R6, jež je v délce 167 km plánována mezi Prahou, Karlovými Vary a Německem.
Stavební náklady úseku Praha – Pavlov jsou 2,87 miliardy korun. V roce 2005 se počítá s prostavěností 472 milionů, ukončení výstavby financované z prostředků SFDI je v závislosti na finančních prostředcích plánováno na březen 2010.
Trasa počítá s jedním výjezdem u Jenče, jedenácti mosty v celkové délce 800 metrů, zakrytou částí pod dopravním koridorem mezinárodního letiště Praha-Ruzyně a vegetačními úpravami. Dále zde vzniknou 3 protihlukové stěny, 2 opěrné zdi, 3 přeložky vodovodů, 2 úpravy plynovodů, 5 objektů kanalizací či oprava hráze nádrže Houstoň.
„Tento projekt trápil zdejší část Středočeského kraje poměrně dlouhou dobu a jeho neuskutečnění výrazně omezilo rozvoj území v této lokalitě a velmi komplikovalo život lidem v Pavlově, Jenči a v Hostivicích,“ podotkl středočeský hejtman.
Stavba v délce 10,4 km, jejíž zahájení bylo oddáleno kvůli odvolání na výběrové řízení, má výrazně zlepšit dopravu v oblasti Hostivic a rovněž směrem na Karlovy Vary až k německým hranicím. Realizací této akce bude odstraněn nevyhovující průjezd městem Hostivice a obcemi Jeneč a Pavlov, který je dlouhodobě nevhodný nejen z hlediska intenzity dopravy, vytváření dlouhých front vozidel, ale i z hlediska bezpečnosti chodců, ochrany životního prostředí – překročení emisí a hluku. Současně se jedná o důležitou součást rychlostní silnice R6, jež je v délce 167 km plánována mezi Prahou, Karlovými Vary a Německem.
Stavební náklady úseku Praha – Pavlov jsou 2,87 miliardy korun. V roce 2005 se počítá s prostavěností 472 milionů, ukončení výstavby financované z prostředků SFDI je v závislosti na finančních prostředcích plánováno na březen 2010.
Trasa počítá s jedním výjezdem u Jenče, jedenácti mosty v celkové délce 800 metrů, zakrytou částí pod dopravním koridorem mezinárodního letiště Praha-Ruzyně a vegetačními úpravami. Dále zde vzniknou 3 protihlukové stěny, 2 opěrné zdi, 3 přeložky vodovodů, 2 úpravy plynovodů, 5 objektů kanalizací či oprava hráze nádrže Houstoň.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk