https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/v-praze-dnes-skoro-jako-v-kodani
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Praha: V Praze dnes (skoro) jako v Kodani

16. června 2011 | Strana zelených Praha
Stávkový čtvrtek podle pražských zelených prokázal, že cyklistická doprava dokáže být plnohodnotnou alternativou k jízdě autem nebo veřejnou dopravou. Město by mělo obnovit masivní investice do cyklodopravní sítě, které zde probíhaly v letech 2006–2009, tedy v době, kdy byl radním Petr Štěpánek.

Cyklodoprava společně s omezením automobilové dopravy (parkovací zóny, mýto nebo jiná regulace vjezdu do centra...) může vytvořit z Prahy příjemné místo pro život.

„Praha dnes připomínala některá cyklisticky vyspělá města západní Evropy a Severní Ameriky. Den stávky jasně ukázal, že Praha může být městem pro kola stejně jako Kodaň či Amsterodam, magistrát a úřady městských částí však musí obnovit masivní investice do cyklostezek. Cyklisté neznečišťují ovzduší, nezpůsobují vážné dopravní nehody a do centra města se hodí víc než auta,“ kritizuje současný stav Petr Štěpánek, předseda Strany zelených v Praze a zastupitel v Praze 4.

„Praha se na jeden den proměnila v město, které není ucpané jedoucími a stojícími automobily. Každý, kdo dnes vyrazil s bicyklem do ulic poznal, jak příjemné, pohodlné a rychlé je cestování na kole. Tento svátek pražské cyklodopravy však také odhalil slabá místa v pražské síti stezek, pruhů a tras,“ prohlásil Petr Vilgus, zastupitel za zelené v Praze 8 a propagátor městské cyklistiky.

„Pražské trasy, pruhy, stezky a koridory existují v úplné podobě v plánu rozvoje cyklistické sítě, ve skutečnosti jsou však realizované jen z části. Je nutné urychlené dobudování sítě podle schváleného plánu. Praze také zoufale chybí místa k bezpečnému odstavování kol. Chybí obousměrné zprůjezdnění jednosměrek pro cyklisty...,“ vyjmenovává Petr Štěpánek ze Strany zelených problémy se zaváděním cyklistiky do běžného života města.

„Děkujeme Pražanům i mimopražským, že dnes místo lamentování na nefungující veřejnou dopravu ukázali, že Praha a jízdní kolo patří k sobě. Nyní je potřeba, aby jednalo město, které jasně řekne, že cyklodoprava je jeho prioritou. Zdůrazňuji slovo cyklodoprava, ne jen cykloturistika.

Připravovaný rozpočet Prahy na rok 2012 by v oblasti dopravy měl odrážet i zkušenosti ze stávkového čtvrtka,“ konstatovala Ivana Cabrnochová, zastupitelka za Stranu zelených v Praze 10.

Současná pražská velká koalice se omezuje na údržbu stávající sítě. Dnešek ukázal, že Pražané kola mají a jsou ochotni je použít pro dopravu. Co v Praze namátkou chybí, co je třeba udělat a jaká jsou slabá místa:
• Vyřešit dlouhodobě neřešená dopravní hrdla jako Elsnicovo náměstí v Praze 8 na trase A23 nebo Vyšehradský tunel na A2.
• Vyřešit průjezd Karlovými lázněmi a v celém úseku Mánes–Rudolfinum, uzavřít Smetanovo nábřeží automobilům.
• Okamžitě vytyčit bezpečnou objízdnou tradu kolem Národního divadla.
• Propojit vyústění cyklostezky z Vítkova na Krejcárku s Vysočany.
• Propojit pražské cyklostezky se Středočeským krajem, například u Vestce nebo na severu po obou březích Vltavy.
• Obratem dostavět rampy k lávkám přes Vltavu a Berounku pod dálnicí 513.
• Ponechat trojský „rámusák“ po dostavbě sousedního mostu jako most-pěší zónu s cyklostezkou.
• Dostavět cyklostezku ze Zbraslavi do Jarova podél vody.
• Vyřešit objezd přístavu Radotín.
• Na vhodných místech s velkým převýšením instalovat cyklistické vleky (viz např. zde http://www.bystricykel.sk/node/24 ).
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist