Tiskové zprávy
Správa železnic: V Praze vyroste nový dispečink pro řízení provozu na VRT
7. listopadu 2024 | Správa železnic
Správa železnic vybrala projektanta nové budovy centrálního dispečinku pro vysokorychlostní tratě (VRT) v Praze na Balabence. Zakázku získala společnost SAGASTA. Dokončení stavby se plánuje v roce 2030.
Budova dispečinku, označená jako CDP VRT Praha, doplní stávající areál Centrálního dispečerského pracoviště na pražské Balabence. Společnost SAGASTA ve výběrovém řízení uspěla s nabídkou ve výši 38,4 milionu Kč bez DPH, což je o téměř 1,5 milionu méně, než byla odhadovaná cena.
„Do tří let začneme se stavbou nového dispečerského pracoviště pro řízení provozu na vysokorychlostních tratích. Kromě toho odtud budeme připraveni řídit provoz i na stávajících tratích v železničním uzlu Praha,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
„Zakázka zahrnuje vypracování projektu a autorský dozor při realizaci nové budovy CDP včetně navazujících objektů, většího počtu parkovacích míst s nabíječkami pro elektromobily a současně nového energocentra zajišťujícího elektřinu pro celý areál,“ vypočítává hlavní inženýr projektu Emil Špaček ze společnosti SAGASTA.
Provoz na vysokorychlostních tratích se bude v ČR řídit ze dvou míst. První centrální pracoviště se připravuje v Přerově, druhé rozšíří areál stávajícího CDP nedaleko libeňského nádraží v Praze. V běžném provozu se obě budou navzájem zálohovat, při výpadku jednoho zajistí druhé dálkové řízení na celé síti VRT.
Budova dispečinku, označená jako CDP VRT Praha, doplní stávající areál Centrálního dispečerského pracoviště na pražské Balabence. Společnost SAGASTA ve výběrovém řízení uspěla s nabídkou ve výši 38,4 milionu Kč bez DPH, což je o téměř 1,5 milionu méně, než byla odhadovaná cena.
„Do tří let začneme se stavbou nového dispečerského pracoviště pro řízení provozu na vysokorychlostních tratích. Kromě toho odtud budeme připraveni řídit provoz i na stávajících tratích v železničním uzlu Praha,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
„Zakázka zahrnuje vypracování projektu a autorský dozor při realizaci nové budovy CDP včetně navazujících objektů, většího počtu parkovacích míst s nabíječkami pro elektromobily a současně nového energocentra zajišťujícího elektřinu pro celý areál,“ vypočítává hlavní inženýr projektu Emil Špaček ze společnosti SAGASTA.
Provoz na vysokorychlostních tratích se bude v ČR řídit ze dvou míst. První centrální pracoviště se připravuje v Přerově, druhé rozšíří areál stávajícího CDP nedaleko libeňského nádraží v Praze. V běžném provozu se obě budou navzájem zálohovat, při výpadku jednoho zajistí druhé dálkové řízení na celé síti VRT.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk