https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/v-programu-covid-bus-jsou-jiz-prvni-zadosti-o-podporu-zajezdovi-dopravci-se-ode-dneska-mohou-hlasit
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: V programu COVID-BUS jsou již první žádosti o podporu, zájezdoví dopravci se ode dneška mohou hlásit

26. října 2020 | MD ČR
Ministerstvo dopravy dnes přijalo prvních více než 100 žádostí v programu na podporu podnikatelů v nepravidelné autobusové dopravě COVID-BUS. Ten má zmírnit důsledky epidemie COVID - 19 v období nouzového stavu. Jedna miliarda korun schválená vládou ještě letos pomůže podnikatelům v zájezdové dopravě přizpůsobit se situaci na trhu do doby 2. čtvrtletí roku 2021.

„Zájezdoví dopravci se kvůli rušeným akcím dostali s počtem objednávek takřka na nulu. Program COVID-BUS umožní podnikatelům v nepravidelné autobusové dopravě překlenout tuto krizi, v horším případě alespoň ukončit podnikání a zmírnit dopady na samotný trh i na osobní život podnikatelů,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Výzva je otevřena od pondělí 26. října a ukončena bude 25. listopadu 2020. Žádost lze podat výhradně elektronicky. Dnes, v pondělí 26. října, jsme obdrželi 149 žádostí.

Výše podpory se odvozuje od emisní třídy autobusu (vyšší emisní třída = nižší dopad na životní prostředí = vyšší pořizovací cena autobusu). Dále se zohledňuje samotná kapacita autobusu. Vzhledem k faktickému zamrznutí trhu až do konce školního roku je pak rozhodné období kalkulováno od 12. března až do 30. června 2020.

Podrobnosti pro podání elektronické žádosti od 26. 10. jsou na https://www.mdcr.cz/Covidbus

Ministerstvo dopravy předpokládá, že na uvedenou podporu bude celkově poskytnuta 1 miliarda korun v roce 2020. Zdrojově se předpokládá převedení 0,5 mld. Kč z prostředků Ministerstva dopravy a 0,5 mld. Kč z nevyčerpaných prostředků programu „COVID nájemné“ administrovaného Ministerstvem průmyslu a obchodu. Podpora bude vyhodnocena a proplacena v období 4. čtvrtletí roku 2020.

Většina firem provozuje 1 - 3 autobusy (výjimečně více), které jsou pořizovány zejména na leasing. Jedná se navíc o sektor s velmi nízkou marží. Kombinace těchto faktorů vede k tomu, že úvěrování podnikatelů v nepravidelné autobusové dopravě je extrémně složité, mnohdy vázané na osobní majetek podnikatelů v nepravidelné autobusové dopravě. To také vede rovněž k obtížné možnosti čerpat úvěrové programy COVID realizované Ministerstvem průmyslu a obchodu.

Všechny potřebné informace pro podání žádosti jsou zveřejněny na webu Ministerstva dopravy - https://www.mdcr.cz/Covidbus.

Výše příspěvku na sedačku podle emisní normy EURO autobusu (dotace na sedačku a den)
EURO II 15 Kč
EURO III 28 Kč
EURO IV 40 Kč
EURO V 62 Kč
EURO VI 135 Kč
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist