Tiskové zprávy
MD ČR: V září se začne stavět zastávka Pardubice centrum
23. srpna 2023 | MD ČR
Očekáváná stavba nové zastávky Pardubice centrum zná svého zhotovitele a může začít. Cestujícím se tak v polovině příštího roku výrazně zlepší dostupnost středu města. Budou sem zajíždět vlaky z Jaroměře a Hradce Králové a zároveň bude sloužit pro obrat souprav zajišťujících spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.
Naplno se práce na nové zastávce rozběhnou už v září. „Příprava stavby probíhala už v rámci modernizace pardubického uzlu. Cílem je totiž co nejefektivnější souběh obou našich investic tak, aby výstavba nové zastávky negenerovala zásahy do již modernizované infrastruktury stanice. Práce skončí v květnu příštího roku a od 9. června zde už budou pravidelně zastavovat vlaky,“ přibližuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Do podchodu, který propojuje Sladkovského a Rokycanovu ulici, se už v rámci probíhající stavby napojil nový tubus, který je nyní zaslepen. Na něj naváže zastřešená část šikmého chodníku. Cestující se dostanou na nástupiště také po přístupové cestě z ulice Jana Palacha.
Zastávku bude tvořit oboustranné nástupiště o délce 140 metrů a šířce necelých 9 metrů mezi novými kolejemi č. 10a a 12a. Přístup cestujících zajistí kryté šikmé chodníky o šířce 3 metry. Normová výška nástupiště jim zároveň umožní i pohodlný nástup do moderních vlakových souprav. Ocení také přístřešky, lavičky a osvětlení perónu včetně přístupových cest. Počítá se rovněž s instalací informačního a orientačního systému, rozhlasu a také kamerového systému.
Hodnota stavebních prací je 53 877 156 Kč. Zhotovitelem stavby je sdružení firem EUROVIA CS a Chládek a Tintěra Pardubice.
Naplno se práce na nové zastávce rozběhnou už v září. „Příprava stavby probíhala už v rámci modernizace pardubického uzlu. Cílem je totiž co nejefektivnější souběh obou našich investic tak, aby výstavba nové zastávky negenerovala zásahy do již modernizované infrastruktury stanice. Práce skončí v květnu příštího roku a od 9. června zde už budou pravidelně zastavovat vlaky,“ přibližuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Do podchodu, který propojuje Sladkovského a Rokycanovu ulici, se už v rámci probíhající stavby napojil nový tubus, který je nyní zaslepen. Na něj naváže zastřešená část šikmého chodníku. Cestující se dostanou na nástupiště také po přístupové cestě z ulice Jana Palacha.
Zastávku bude tvořit oboustranné nástupiště o délce 140 metrů a šířce necelých 9 metrů mezi novými kolejemi č. 10a a 12a. Přístup cestujících zajistí kryté šikmé chodníky o šířce 3 metry. Normová výška nástupiště jim zároveň umožní i pohodlný nástup do moderních vlakových souprav. Ocení také přístřešky, lavičky a osvětlení perónu včetně přístupových cest. Počítá se rovněž s instalací informačního a orientačního systému, rozhlasu a také kamerového systému.
Hodnota stavebních prací je 53 877 156 Kč. Zhotovitelem stavby je sdružení firem EUROVIA CS a Chládek a Tintěra Pardubice.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk