Miroslav Kutal "> Vadí stromy reklamě? Poškodit a pokácet! - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vadi-stromy-reklame-poskodit-a-pokacet
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hnutí Duha Olomouc: Vadí stromy reklamě? Poškodit a pokácet!

5. listopadu 2007 | Hnutí Duha Olomouc
Autor: Miroslav Kutal, tel: 728 832 889
Hnutí DUHA Olomouc se postavilo proti dalšímu zbytečnému kácením dřevin – tentokrát u multikina Olomouc-CITY. Ekologická organizace dnes zasílá připomínky Magistrátu města Olomouce [1].

Společnost AT management international, s. r. o. (provozovatel Olomouc – CITY) letos na jaře nevybíravým způsobem seřezala stromy, které stínily ve výhledu na její reklamní tabule. Stromy se přitom nacházejí na pozemcích města Olomouce. Nyní sám investor zažádal o pokácení jím poškozených stromů, když s městem již dříve uzavřel smlouvu, že jako náhradu vysadí nízké keře.

Hnutí DUHA principiálně nesouhlasí s tímto postupem. Včera se příznivci a členové Hnutí DUHA sešli před multikinem, kde mírumilovným pochodem přes parkoviště a umístěním úderných transparentů před poničené stromy vyjádřili nepokojení nad chováním investorů k městské zeleni [2].

Dominika Kovaříková z Hnutí DUHA Olomouc řekla:

„V této lokalitě se nejedná o první pochybení investora, který nedodržuje platné zákony. Již v roce 2005 jsme byli svědky situace, kdy bylo obchodní centrum Olomouc CITY postaveno v rozporu s vydaným stavebním povolením. Investor až poté, co byla stavba téměř dostavena a před slavnostním otevřením, požádal stavební úřad o vydání povolení ke změně stavby před dokončením. Změna, která však měla být teprve povolena, už byla realizována.“

Miroslav Kutal z Hnutí DUHA Olomouc řekl:

„Je pikantní, že investor udává jako důvod ke kácení poškození stromů, kterého se sám a beztrestně dopustil. Stromy se však po zásahu vzpamatovaly a přestože jsou z poloviny zkrácené, dál poskytují stín, v létě ochlazují krajinu a poskytují domov a potravní zdroje ptactvu. Dle našeho názoru je hlavním důvodem ke kácení clonění reklamních ploch. Jinak není pochopitelné, proč investor chce jako náhradní výsadbu zasadit pouze nízké keře – ty se v lokalitě navíc hojně vyskytují již dnes.“

Kontakty:

Miroslav Kutal, Hnutí DUHA Olomouc – 728 832 889 – miroslav.kutal@hnutiduha.cz
Dominika Kovaříková, Hnutí DUHA Olomouc – 603 279 603 – dominika.kovarikova@hnutiduha.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist