Tiskové zprávy
Středočeský kraj: Vesnička Ostrá se dočkala své železniční zastávky
2. prosince 2005 | Středočeský kraj
Vesnička Ostrá na Nymbursku se po téměř stoletém snažení dočkala své železniční zastávky. Zastávka byla slavnostně otevřena v pátek 2. prosince a především pro místní obyvatele znamená zásadní zlepšení dopravního spojení. Až dosud totiž museli chodit na vlak na nejbližší zastávku dva kilometry přes les. Navíc tato zastávka patří k nejmodernějším zastávkám v kraji.
Vybudování nové zastávky stálo osm milionů korun, z toho šest milionů hradil Státní fond dopravní infrastruktury, zbytek obec. Ta navíc u zastávky postavila nové parkoviště se stojany pro jízdní kola, přístupovou komunikaci a veřejné osvětlení. Nová zastávka má dvě nástupiště dlouhá 200 metrů, dvě čekárny, elektronický informační panel s příjezdy vlaků ovládaný z nádraží v Lysé nad Labem, automat na vydávání jízdenek i bezpečnostní kameru.
Zastávka podle zástupce Českých drah pro Středočeský kraj Ing. Karla Otavy splňuje všechna moderní kritéria a je zařazena do systému Pražské integrované dopravy. Snahy obce o zřízení vlakové zastávky začaly podle obecní kroniky 5. prosince roku 1909, kdy se zastupitelstvo obce usneslo na tom, že o novou zastávku bude usilovat.
V den otevření 2. prosince nejdříve přijel v 10:14 z Prahy historický vlak s parní lokomotivou a ještě během dopoledne zde začaly zastavovat první pravidelné vlakové spoje. Zahájení provozu bylo spojeno s doprovodným Mikulášským programem a dalšími akcemi pro děti v nedalekém historickém areálu Botanicus.
Vybudování nové zastávky stálo osm milionů korun, z toho šest milionů hradil Státní fond dopravní infrastruktury, zbytek obec. Ta navíc u zastávky postavila nové parkoviště se stojany pro jízdní kola, přístupovou komunikaci a veřejné osvětlení. Nová zastávka má dvě nástupiště dlouhá 200 metrů, dvě čekárny, elektronický informační panel s příjezdy vlaků ovládaný z nádraží v Lysé nad Labem, automat na vydávání jízdenek i bezpečnostní kameru.
Zastávka podle zástupce Českých drah pro Středočeský kraj Ing. Karla Otavy splňuje všechna moderní kritéria a je zařazena do systému Pražské integrované dopravy. Snahy obce o zřízení vlakové zastávky začaly podle obecní kroniky 5. prosince roku 1909, kdy se zastupitelstvo obce usneslo na tom, že o novou zastávku bude usilovat.
V den otevření 2. prosince nejdříve přijel v 10:14 z Prahy historický vlak s parní lokomotivou a ještě během dopoledne zde začaly zastavovat první pravidelné vlakové spoje. Zahájení provozu bylo spojeno s doprovodným Mikulášským programem a dalšími akcemi pro děti v nedalekém historickém areálu Botanicus.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk