press@viamont.cz "> VIAMONT, největší privátní dopravce na železnici, plánuje větší tlak na narušení monopolního trhu v České republice - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/viamont-nejvetsi-privatni-dopravce-na-zeleznici-planuje-vetsi-tlak-na-naruseni-monopolniho-trhu-v-ceske-republice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Viamont, a.s.: VIAMONT, největší privátní dopravce na železnici, plánuje větší tlak na narušení monopolního trhu v České republice

12. července 2006 | Viamont, a.s.
Autor: press@viamont.cz, tel: 739 079 754
Skupina VIAMONT ukončila loňský rok s čistým ziskem 53,4 milionů korun.

Společnost VIAMONT, která je jedním z nejvýznamnějších soukromých dopravců v České republice, chce hrát mnohem větší roli v osobní a nákladní dopravě na české železnici. Svojí budoucnost vidí především na trhu s rychlejší a důslednější liberalizací a restrukturalizací. Dosavadní přístup regulačních orgánů a samotného státního dopravce k otevírání trhu není dostatečný. Trh by se měl otevřít v oblasti nákladní i osobní dopravy pro nové investory a partnery, kteří přinesou větší komfort a flexibilitu cestování pro cestující.

Výběrová řízení ministerstva dopravy
V české osobní železniční dopravě není v současnosti seriózní tržní prostředí, které by zajišťovalo rovné podmínky pro všechny. Příkladem mohou být dvě výběrová řízení na zajišťovatele osobní dopravy na rychlíkových tratích Liberec-Pardubice a Plzeň-Most. „V obou případech máme vážné pochybnosti o tom, zda skutečně postup probíhal objektivně vůči všem soutěžitelům. Chceme se o obou projektech pobavit s právníky a případně přijmout další opatření,“ uvedl předseda představenstva společnosti VIAMONT Luděk Peleška. Vedle pochybností kolem postupu při výběru vítězného zajišťovatele dopravy je v obou tendrech zarážející také liknavost Ministerstva dopravy ČR ke snaze zajistit cestujícím větší komfort a lepší služby. Společnost VIAMONT nabízela ve výběrových řízeních vůz Desiro1. Jde o jednu z nejmodernějších vlakových souprav pro tento druh dopravy. Kvalita tohoto vozu se nedá porovnávat s tím, co ve výběrových řízeních nabídl státem vlastněný dopravce.

Obrat společnosti VIAMONT vzrostl v roce 2005 o 7,7 %
Skupina VIMAONT dosáhla v roce 2005 celkového obratu 1,531 miliardy korun. Největší podíl na tom měla činnost akciové společnosti VIAMONT (917 milionů korun). Velmi dobrých výsledků zaznamenal VIAMONT v oblasti projekce a inženýringu (354 milionů korun) a nákladní dopravý včetně provozování vleček (452 milionů korun). „Bohužel i v roce 2005 stagnovaly tržby v osobní dopravě. Lepší výsledek zde očekáváme v letech 2006 a 2007, kdy bude VIAMONT provozovat osobní dopravu na nových tratích, mimo jiné v úseku mezi Karlovými Vary a Mariánskými lázněmi,“ upřesňuje očekávané výsledky v následujícím období člen představenstva a ředitel úseku Regionální dráhy společnosti VIAMONT František Kozel.

Nákladní doprava VIAMONT zaznamenává úspěchy v mezinárodním měřítku
V oblasti nákladní dopravy bylo v roce 2005 nejčastěji přepravovanou komoditou hnědé uhlí, kulatina, cement či obilí. Velké úspěchy v nákladní dopravě zaznamenává společnost VIAMONT v mezinárodním měřítku. VIAMONT je jeden ze zakládajících členů aliance „The European Bulls“. „Spolupráce s mezinárodními partnery přinesla výsledky hned od počátku. VIAMONT dnes dopravuje exportní suroviny do Holandska, Maďarska, Rakouska, Polska a dalších zemí. Máme v plánu tuto činnost dále rozvíjet,“ říká člen představenstva a ředitel úseku technika a vnitřní kontrola VIAMONT Pavel Rešl.

VIAMONT plánuje v nákladní dopravě v roce 2006 realizaci významných investic. Při převozu surovin využívá především modernizované vozy Falls (hnědé uhlí) a Facs a Falns (štěrk a písek). „V rámci skupiny VIAMONT provádíme modernizaci hnacích kolejových vozidel. Snažíme se především o rozšíření rozhledových poměrů pro zajištění větší bezpečnosti provozu,“ doplňuje Pavel Rešl.

V osobní dopravě VIAMONT naráží na zkostnatělost státních orgánů
Osobní doprava je jeden z perspektivních oborů, ve kterých se chce VIAMONT v budoucnosti rozvýjet. Nejaktivnější je společnost VIAMONT v Karlovarském kraji, kde provozuje moderními vozy Regiosprinter přeshraniční dopravu ze Sokolova (Karlových Varů) do Kraslic. Současně od prosince 2006 bude VIAMONT jezdit z Karlových Varů do Mariánských lázní. „Posilování aktivit v regionální dopravě vítáme. Nicméně je to stále málo na to, aby se dalo říci, že se český trh postupně liberalizuje. Úřady stále málo hledí na to, aby cestující dostal kvalitnější a komfortnější služby,“ říká František Kozel.

Na přelomu let 2005 a 2006 se VIAMONT účastnil také výběrových řízeních vypsaných Ministerstvem dopravy České republiky na tratích mezi Plzní a Mostem a Libercem a Pardubicemi. V obou případech soutěž vyhrál státní dopravce České dráhy. „Máme pochybnosti o regulérním průběhu obou výběrových řízení. Cena nabízená Českými drahami byla navíc extrémně nízká a naznačuje, že státní dopravce hodlá provoz tratí křížově financovat z jiných zdrojů. Chceme celou věc prokonzultovat s právníky a zvážit další postup,“ uzavírá František Kozel.

Informace o společnosti VIAMONT a.s.:
Společnost VIAMONT působí na trhu v České republice již od roku 1992. Od počátků, které souvisely především se stavební činností na železnici následovalo v roce 1994 zahájení nákladní drážní dopravy a v roce 1997 zahájení osobní drážní dopravy. V současné době se VIAMONT zabývá činnostmi souvisejícími se železničním stavitelstvím, železniční dopravou nákladní i osobní, provozováním dráhy na regionálních drahách, provozováním dráhy a drážní dopravy na vlečkách, údržbou vleček, kontrolní a dohlédací činností na drahách a vlečkách, stavební činností. Do vybavenosti společnosti patří zejména železniční soupravy pro přepravy uhlí, štěrku, jiných komodit, a také lokomotivní park včetně lokomotivních a vlakových čet.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist